printlogo


کد خبر: 227759تاریخ: 1400/1/24 00:00
تخریب رقابت‌های دوومیدانی مشهد با حرف‌های نسنجیده
بهانه‌تراشی تفتیان با اتهام دزدی

حسن تفتیان سال‌ها است که سریع‌ترین مرد ایران به حساب می‌آید و چه کسی پیدا می‌شود که بتواند افتخارات او را نادیده بگیرد اما او هم مثل بقیه ورزشکاران بالا و پایین دارد و مدتی است که با روزهای اوجش فاصله گرفته که حتی همین موضوع هم می‌تواند طبیعی باشد اما توضیحاتی که بعد از برخی نتایج از سوی او داده می‌شود، کمی عجیب به نظر می‌رسد. یک نمونه همین اتفاقی که در مسابقات دوومیدانی بین‌المللی جام امام رضا(ع) گرامیداشت علی باغبانباشی، افتاده است. در حالی این رقابت‌ها با حضور کشورهای خارجی در مشهد و ورزشگاه مدرن امام رضا(ع) آغاز شده که در روز نخست یک اتفاق و صحبت‌های حسن تفتیان، دونده المپیکی همه چیز را تحت تأثیر قرار داده و مسابقات را به حاشیه کشانده است. اتفاقی که به واسطه حضور دوندگان خارجی، بازخورد بین‌المللی هم می‌تواند داشته باشد.
تفتیان که به تازگی از اردوی فرانسه بازگشته و این انتظار وجود داشت که در زادگاه خود خراسان و با توجه به حریفانش، به مقام قهرمانی برسد، دوم شد؛ نتیجه‌ای که انگار برای خودش هم خیلی دور از ذهن بوده و باعث شده او حرف‌هایی بزند که چندان خوشایند نباشد. او بعد از مسابقه از دزدیده شدن کفش‌هایش گفت و اینکه به همین دلیل نتوانسته مسابقه را خوب به پایان برساند. هنوز مشخص نیست واقعاً چه اتفاقی افتاده و چه بلایی سر کفش‌های حسن تفتیان آمده اما او گفته که کفش جایگزین به پایش بزرگ بوده و به همین خاطر نتوانسته کارش را به خوبی انجام بدهد. او البته تأکید کرده که به خاطر مردم حاضر بوده با پای پیاده هم بدود که این حرف خیلی با دلایلی که برای نتیجه ضعیفش می‌آورد، در تناقض است. تفتیان هنگامی که این صحبت‌ها را به زبان آورده به این موضوع فکر نکرده که فقط عوامل اجرایی در ورزشگاه حضور داشتند و این حرف اتهامی است به آنها و البته سایر ورزشکاران. او این موضوع را هم نادیده گرفته که وقتی از دزدی کفش حرف می‌زند؛ آن هم در یک رقابت بین‌المللی؛ در اصل وجهه ایران را نزد میهمانان خارجی زیر سؤال می‌برد و این خبر می‌تواند بازتاب بدی برای کشور داشته باشد.
درست است که این رقابت‌ها عنوان بین‌المللی دارد اما مسابقه اول فصل به حساب می‌آید و همه می‌دانند که تفتیان برای المپیک مهیا می‌شود و حتماً «پیک»اش باید المپیک باشد. بنابراین دلیلی وجود ندارد که او بخواهد باختش را به این صورت توجیه کند.

Page Generated in 0.0052 sec