printlogo


کد خبر: 227747تاریخ: 1400/1/24 00:00
جدال اندیشه‌های آشنا
6 در برابر 6

میعاد نیک
 
نخستین گام جواد نکونام در قامت سرمربی تیم فولاد و در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2021، باید مقابل تیمی باشد که هدایتش را رقیب پیشین و دوست فعلی‌اش برعهده دارد.
 نبرد چهارشنبه شب بین فولاد و السد، تقابل اندیشه‌های مردانی ا‌ست که مدت‌های مدیدی در پست شماره 6 برابر یکدیگر جنگیده‌اند و هرگز سپر نینداخته‌اند.
 جواد نکونام که سابقه زیادی در پوشیدن پیراهن تیم اوساسونا و حضور در بازی‌های تیم پامپلونایی مقابل بارسلونا دارد، در اولین تجربه مربیگری آسیایی خود باید به مصاف کسی برود که سال‌ها مأمور مهار پاس‌های گشاینده و حرکات انفجاری‌اش بوده.
 ژاوی هرناندز از زمانی که شماره 6 بارسلونا را بر تن داشت و تا زمانی که به قطر آمد و دوران بازیگری‌اش را با پیراهن سپید تیم السد به پایان رساند، همواره یک رقیب را چه در لباس تیم اوساسونا و چه در لباس تیم العربی مقابل خود می‌دید و چهارشنبه شب هم باید باز هم مهیای رویارویی با شماره 6 پیشین تیم ملی فوتبال ایران شود.
می‌گویند هافبک‌های بازنشسته می‌توانند در کسوت مربیگری هم موفق باشند؛ این مثال شاید در تقابل فولاد و السد به حد اعلایی از اثبات برسد. چکاچک اندیشه‌های دو هافبک مرکزی که نقش مهمی در توازن ترکیب و تعیین روند بازی تیم‌شان داشته‌اند، حالا در کسوت ناخدایی کشتی تیم‌های‌شان همان نقطه عطفی ا‌ست که باید منتظرش بود. جواد نکونام که سال‌ها با ژاوی هرناندز نبرد تن‌به‌تن داشته و ده‌ها بار مقابل او پیروز شده و یا شکست خورده، حالا دیگر نه پاس‌های راهگشا و نگاه نافذ، بلکه باید مأموریت خود را در مهار اندیشه‌های تاکتیکی نابغه اسپانیایی به سرانجام برساند.
 سرمربی جوان فوتبال ایران با این روندی که پیش گرفته، قطعاً آینده خوبی خواهد داشت اما یکی از همان گذرگاه‌هایی که موفقیت‌های آتی جواد را تضمین می‌کند، سدی به نام السد خواهد بود.
 

Page Generated in 0.0060 sec