printlogo


کد خبر: 227739تاریخ: 1400/1/24 00:00
پرسپولیس با بضاعت فنی بالا خوشبخت‌ترین تیم محسوب می‌شود
منافی: فرجی بازی نکرده، شجاعی بهترین گزینه برای دفاع چپ است

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
جواد منافی مدافع چپ قدرتمند سابق پرسپولیس و تیم ملی درباره مسأله دفاع چپ پرسپولیس با وجود کرونایی اعلام شدن سعید آقایی و فرشاد فرجی و ابهام درباره این پست در آستانه دیدار اول سرخ‌پوشان مقابل الوحده امارات، گفت و گویی با ما داشت که می‌خوانید:
 
میزبانی هند شرایط پراسترس و بسیار سختی را برای سرخ‌پوشان به وجود آورده. با توجه به این نکته چه تحلیلی از میزبانی و شرایط بازی‌های پرسپولیس در هند دارید؟
 هیچ کس فکر نمی‌کرد میزبانی گروه پرسپولیس به هند برسد و فینالیست دو دوره از هر لحاظ برای میزبانی مستحق بود اما به هر دلیل این مهم به هندی‌ها سپرده شد. قطعاً با توجه به کمبودها مشکلاتی در هند وجود دارد اما فعلاً خدا را شکر که جواب تست بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس همگی منفی شد و تا حدود زیادی استرس از بین رفت. بعد از این مهم باید به شرایط فنی تیم‌ها پرداخت که خدا را شکر پرسپولیس نسبت به فصل قبل و فصول گذشته از نظر من به لحاظ بضاعت بازیکن شرایط ایده‌آلی دارد و از همه تیم‌های همگروهش قوی‌تر است.
خودتان دفاع چپ پرسپولیس بودید اما در حال حاضر در غیاب فرجی و آقایی شرایط تیم را در جناح چپ سخت و پیچیده نمی‌دانید؟
 اگر فنی بخواهیم به این قضیه بپردازیم باید بگویم اگر فرجی در هند هم حاضر بود قادر نبود به پرسپولیس در مقطع فعلی کمک کند چون فرجی تا به حال نه برای پرسپولیس بازی کرده و نه تمرینات لازم را با سایر بازیکنان برای کسب هماهنگی لازم داشته است از همین رو به نظر من شجاعی بهترین گزینه موجود برای دفاع چپ است هر چند که در نهایت باز هم همه چیز در این رابطه به نظر کادر فنی پرسپولیس بستگی دارد چون همه چیز به شرایط روز و فعلی بازیکن و در نظر گرفتن بعضی از فاکتورهای دیگر بستگی دارد. بازی کردن در پرسپولیس مانند بازی در تیم ملی بسیار سخت است و یک بازیکن باید از هر لحاظ در شرایط ایده‌آل قرار داشته باشد تا بتواند بازی کند و نقش خودش را در قالب کار تیمی ایفا کند.
در خصوص بازی با تیم‌های همگروه پرسپولیس شرایط را برای نماینده کشورمان چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 بازیکنان تیم‌هایی که می‌خواهند مقابل پرسپولیس بازی کنند همگی از تیم ما می‌ترسند چون قدرت پرسپولیس را در آسیا و بازی‌های این تیم در مواجهه با حریفان دیده‌اند و از رویارویی با سرخ‌پوشان واهمه دارند خصوصاً از خط حمله پرسپولیس که بازیکنان متعدد و قدرتمند متعددی در آن حضور دارند.
در بین بازیکنان خط حمله ایده آل‌ترین زوج را برای بازی چه بازیکنانی می‌دانید؟
 در این زمینه همه چیز بستگی به شرایط خاص بازی‌ها و شکل تیمی حریفان دارد. مثلاً اگر بخواهیم با دو مهاجم در سیستم چهار چهار دو بازی کنیم شاید زوج آل‌کثیر و مغانلو ایده‌آل باشد یا سیستم‌های دیگر که خوشبختانه دست مربیان کاملاً باز است و آلترناتیوهای زیادی در تیم پرسپولیس وجود دارند.
در خصوص اولین بازی پرسپولیس که مقابل الوحده امارات برگزار خواهد شد چه نظری دارید؟
 بازی اول و نتیجه آن برای تیم ما بسیار مهم است چون قطعاً برای موفقیت هر چه بیشتر به این مهم نیاز داریم. الوحده تیم چندان قوی نیست و به لحاظ شکل و قدرت و آرایش تیمی به پرسپولیس نمی‌رسد اما حتماً کادر فنی با قدرت و آنالیز کامل  مقابل این تیم حاضر می‌شود تا به برد و سه امتیاز برسد.
در بین تیم‌های همگروه کدام تیم را حریف سخت‌تری برای سرخ‌پوشان پایتخت می‌دانید؟
 الریان قطر تیم بهتری نسبت به دو تیم دیگر همگروه پرسپولیس است اما در مجموع من شرایط سختی برای صعود سرخ‌پوشان پیش‌بینی نمی‌کنم و معتقدم پرسپولیس با انجام بازی‌های قدرتمند از گروه خودش صعود خواهد کرد.
پرسپولیس اما با وجود در اختیار داشتن مهاجمان و بازیکنان بسیار خوب در امر گلزنی مشکل دارد. برای مقابله با این مشکل و تکرار نشدن آن چه صحبتی دارید؟
 با برنامه‌ریزی لازم حتماً این مشکل حل خواهد شد. در پرسپولیس بازیکنان باتجربه‌ای حضور دارند و به طور مثال حتی عبدی که در خط حمله از همه مهاجمان جوانتر است سابقه بازی در آسیا را داشته و گل‌های مهمی برای تیمش به ثمر رسانده. از همین رو تیمی که بازیکنانی دارد که در چند دوره آسیا شرکت کرده و تجربه بالایی دارند واقعاً تیم خوشبختی محسوب می‌شود.
به مسابقات لیگ برتر داخلی بپردازیم. با وجود سپاهان مقتدر و استقلالی که فاصله چندانی با پرسپولیس ندارد چقدر به تکرار قهرمانی پرسپولیس خوشبین و امیدوار هستید؟
 هر چه تیم‌ها و مدعیان قهرمانی بیشتر و قوی‌تر باشند لیگ ما جذابتر و زیباتر می‌شود. تیم‌های خوب و مدعیان قدرتمندی در لیگ حضور دارند اما به لحاظ بضاعت بازیکن و تجربه بالا و شخصیت تیمی برای کسب قهرمانی من پرسپولیس را برتر از سایر مدعیان می‌دانم و معتقدم پرسپولیس شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود.
در جام حذفی با توجه به رویارویی پرسپولیس با تیم ناشناخته جنوبی چقدر شانس برای موفقیت پرسپولیس قائل هستید؟
 پرسپولیس در همه جام‌های داخلی و آسیا مدعی اصلی قهرمانی است و در جام حذفی هم بعد از اتمام مسابقات آسیایی با تمام قدرت در این جام شرکت خواهد کرد اما فعلاً تمام تمرکز پرسپولیس بر روی موفقیت در آسیا معطوف شده. با این وجود همه بازیکنان خوب می‌دانند هواداران پرسپولیس همه جام‌های ممکن را برای کسب افتخارات تیمشان می‌خواهند.

Page Generated in 0.0053 sec