printlogo


کد خبر: 227732تاریخ: 1400/1/24 00:00
فوتبال ایران نیاز به تحول بزرگ دارد

رسول کربکندی
 
وقتی تغییراتی در مدیریت فدراسیون انجام می‌شود همه این انتظار را دارند که انتخاب‌های درست و اصولی صورت بگیرد و شاهد اشکالات گذشته نباشیم. این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که مدیر جدید باید انجام بدهد. خیلی‌ها هم روی این موضوع تمرکز می‌کنند که ببینند انتخاب‌ها و تصمیمات یک مدیر با شعارهایی که قبل از انتخابات داده، چگونه است. 
آقای خورشیدی شخصیتی قابل احترام و یک مربی زحمتکش است ولی ما از هر فردی باید در جایگاه مناسب خودش استفاد کنیم. من شناخت زیادی از آقای خورشیدی ندارم، ولی با توجه به سابقه ایشان در مربیگری، می‌توانستند از وی در جای بهتری استفاده کنند. 
به‌عنوان مثال این انتخاب می‌توانست برای تیم‌های پایه صورت بگیرد. اینکه خورشیدی تا چه حد بتواند در مسئولیت سرپرستی تیم ملی موفق باشد، موضوعی است که من نمی‌توانم در موردش صحبت کنم. اعتقاد من این است که هر فردی در جایگاه واقعی خودش می‌تواند مفید باشد. همه ما انتظار داشتیم که گزینه‌های ریاست فدراسیون فوتبال درباره مبارزه با فساد در فوتبال برنامه جامعی داشته باشند ولی اینطور نبود. این فوتبال به هم ریخته نیاز به یک تحول بزرگ داشت و مبارزه با فساد هم موضوعی است که در بین برنامه‌های گزینه‌ها جا نداشت. 
با این شرایط انتظار ما برای از بین رفتن فساد در فوتبال ایران بیهوده است. شاید اصلاً اراده‌ای در این زمینه وجود ندارد یا اینکه قدرت آنهایی که فساد را در فوتبال ایران به وجود می‌آورند، بیشتر است. 
امیدوارم در آینده برنامه‌های رئیس جدید فدراسیون اجرایی شود و تغییراتی را در فوتبال ایران مشاهده کنیم. این تغییرات می‌تواند فوتبال باشگاهی و ملی را از بحران نجات بدهد. البته به شرطی که وعده‌ها تحقق یابد و ما فوتبالی عاری از فساد را تجربه کنیم. این مسأله کمک می‌کند تا فوتبال ایران در بخش‌های مختلف پیشرفت کند.

Page Generated in 0.0046 sec