printlogo


کد خبر: 227726تاریخ: 1400/1/24 00:00
استقلالی‌ها بازی اول را ببرند از این مرحله صعود می‌کنند شاهین خیری:
استقلال 15 سال پیش قشنگ‌تر بازی می‌کرد

 مهدیه دریابیگی
 
استقلال  روز یکشنبه به عربستان سفر کرد و طبق خبرهای رسیده، آبی‌ها در کشور عربستان مشکلی ندارند و از میزبانی کاملاً راضی هستند. البته کار استقلال در عربستان سخت است و حریفان این تیم در مرحله ابتدایی قدر هستند اما تیم استقلال باید از سد این حریفان رد شده تا به مرحله بعد برسد. فرهاد مجیدی و شاگردانش تا یازده اردیبهشت در کشور عربستان می‌مانند و باید تمام بازی‌های رفت و برگشت این مرحله را انجام دهند تا تکلیف تیم‌های صعود کننده مشخص شود. در همین راستا با شاهین خیری همکلام شدیم؛ بازیکن سابق استقلال که سابقه حضور در تیم‌های سپاهان و ذوب را دارد و با تیم ذوب هم توانسته در بازی‌های آسیایی نتایج خوبی بگیرد. شاید علاقه‌مندان به فوتبال هیچ‌گاه حرکات موزون این بازیکن و دیگر بازیکنان ذوب را بعد از شکست تیم‌های عربستانی از یاد نبرده باشند.
 
استقلال روز جمعه به مصاف تیم الاهلی عربستان می‌رود. شرایط استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
شرایط استقلال بد نیست. همه شرایط هم در عربستان خوب است و نمی‌توانند بهانه‌ای داشته باشند. حتی تماشاگر هم حضور ندارد که بخواهند بگویند فشاری را باید تحمل کنند.
از حریفان استقلال در این مرحله شناخت دارید؟
 الدحیل تیم خوبی است. تیم الشرطه هم همیشه شش هفت بازیکن ملی‌پوش دارد و خودش تیم ملی عراق است. تیم الاهلی هم که همیشه خوب بوده، استقلال در گروه سختی افتاده اما اینها دلیلی نیست که آنها نخواهند نتیجه بگیرند.
نکته دیگر که در این بازها وجود دارد این است که تا یازده اردیبهشت ماه تیم‌ها باید در عربستان بمانند و بازی‌های رفت و برگشت را در این کشور برگزار کنند و هیچ فاصله‌ای مابین این مسابقات مثل گذشته نیست.
 این نکته خیلی خوبی است.
صرفاً برای بیماری کرونا؟
 یکی از دلایلش می‌تواند کرونا باشد اما اینکه همه بازی‌ها در یک جا برگزار می‌شود و تیم‌ها دائماً مجبور نیستند به این کشور و آن کشور سفر کنند خوب است و خسته نمی‌شوند. در نظر بگیرید مثل گذشته استقلال یک بازی انجام می‌داد بعد می‌آمد دو بازی در لیگ خودمان انجام می‌داد و سپس دوباره برای بازی با تیم دیگری به کشور دومی سفر می‌کرد همه اینها باعث خستگی استقلال و تیم‌های دیگر می‌شد اما حالا در اردو زیر نظر مربی و کادرپزشکی می‌مانند و هم از بیماری کرونا مصون هستند و هم تمام برنامه‌های‌شان با تیم تنظیم می‌شود. به نظرم این مسأله توفیق اجباری است و باید از آن استفاده کنند.
به نظر می‌رسد استقلال اگر کمی باهوش عمل کند می‌تواند خودش را تا مرحله فینال بالا بکشد، نظر شما چیست؟
 نظر من این است که فوتبال آسیا پیشرفت کرده اما ما پسرفت کرده‌ایم. ما استعدادهای خوبی داریم و بازیکنان ما از نظر بدنی هم از تیم‌های دیگر جلو هستند اما به دلیل اینکه درک فوتبالی پایین داریم از فوتبال آسیا متأسفانه عقب افتادیم و همیشه باید دلخوش به غیرت و تعصب بازیکنان خودمان باشیم. منهای بحث سرمایه‌گذاری که تیم‌های دیگر انجام می‌دهند، برنامه‌ریزی که آنها از تیم‌های پایه خود انجام می‌دهند مهم‌ترین عامل موفقیتشان در آسیا است. شما همین تیم استقلال را در نظر بگیرید. فیلم‌های بازی‌های 15 سال پیش استقلال را تماشا کنید ببینید چقدر بهتر بازی می‌کرد. استقلال 15 سال پیش از این قشنگ‌تر بازی می‌کرد. این مسأله هم حاصل همان درک پایین ما از فوتبال است.
به نظر می‌رسد که اگر بخواهیم استقلال را ارزیابی کنیم همان بازی اول با الاهلی مشخص می‌شود که چه چیزی در چنته دارند.
    البته 30 دقیقه اول بازی به طور حتم دو تیم همدیگر را ارزیابی می‌کنند و بازی دلچسبی را نمی‌بینیم اما اگر استقلال بازی اول خود را ببرد نظر من هم این است که از این مرحله صعود می‌کند.
 
 

Page Generated in 0.0056 sec