printlogo


کد خبر: 227717تاریخ: 1400/1/24 00:00
چلسی – پورتو ساعت 23:30
طلسم‌شکنی

چلسی بار دیگر به شهر سویل سفر می‌کند تا این بار بازی «خانگی» خود مقابل پورتو را در لیگ قهرمانان انجام دهد. آنها بازی رفت را با نتیجه دو بر صفر برده‌اند.
آنها در سه بازی پیاپی در لیگ قهرمانان دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند و حالا احتمالاً بهترین روش حمله برای توماس توخل، دفاع باشد. چلسی از فصل 14-2013 به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان راه نیافته است و می‌خواهد در این فصل طلسمش را بشکند. آبی‌ها پس از شکست مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک‌هشتم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان، تاکنون 9 بازی در این مسابقات انجام داده و شکستی نداشته‌اند.
چلسی هرگز نتوانسته در خاک اسپانیا سه بازی پیاپی اروپایی را ببرد اما توخل بازیکنان زیادی در اختیار دارد، سیستم دفاعی تیمش عالی است و از نظر مصدومیت هم هیچ مشکلی ندارد. به این ترتیب پورتو نیاز دارد از وست‌بروم سام آلاردایس الهام بگیرد تا بتواند چلسی را از لیگ قهرمانان حذف کند.
از سوی دیگر، پورتو از فصل 04-2003 که قهرمان شد، دیگر نتوانسته از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان عبور کند. نباید برد آنها مقابل یوونتوس و کریستیانو رونالدو را نادیده گرفت اما مردان سرجیو کونسیسائو باید دست کم دو گل به تیم سرسخت توخل بزنند تا فرصت آن را داشته باشند که نتیجه را در سویل برگردانند، کاری که در برد دو بر صفر مقابل توندلا در لیگ انجام دادند.
مهدی طارمی و تونی مارتینس گل‌هایی را زدند که پورتو را به پنجمین پیروزی پیاپی در لیگ رساند، هرچند که آنها پنج امتیاز کمتر از اسپورتینگ لیسبون صدرنشین دارند و اگر بنفیکا در هفته‌های پیش رو از پورتو جلو بزند، این تیم باید یک فصل را به دور از لیگ قهرمانان سپری کند.
پورتو همچنین در 20 بازی اخیر خارج از خانه در لیگ قهرمانان، تنها یک برد داشته است، هرچند که حالا این بازی در خانه چلسی برگزار نخواهد شد. عملکرد آنها مقابل تیم‌های انگلیسی هم خوب نبوده است و این تیم در هفت دیدار برابر انگلیسی‌ها، پنج باخت و دو تساوی داشته است.
برد دو بر صفر چلسی در دیدار رفت به این معنا بود که آنها در 9 دیدار مقابل پورتو، شش پیروزی کسب کرده‌اند. البته پورتو توانسته در همین سال 2015 چلسی را با نتیجه دو بر یک ببرد، ولی هرگز نتوانسته مقابل این رقیب خود کلین‌شیت کند.
چلسی در این بازی تیمی آماده و بدون مصدوم در اختیار دارد و تیاگو سیلوا که مقابل کریستال پالاس محروم بود، در این مسابقه می‌تواند به میدان برود. بازی بعدی آنها مقابل منچسترسیتی در جام حذفی است و توخل ممکن است از سیستم چرخشی استفاده کند. به این ترتیب شاید حکیم زیاش، تیمو ورنر و شاید حتی اولیویه ژیرو در ترکیب قرار بگیرند.
انگولو کانته از مصدومیت همسترینگ رهایی یافته و می‌تواند از سوت ابتدای مسابقه در زمین باشد. ادوارد مندی هم امیدوار است که به آمار هشت برد پیاپی فابین بارتز در لیگ قهرمانان برسد. هیچ دروازه‌بان دیگری در یک تیم انگلیسی نتوانسته به این آمار برسد.
در پورتو طارمی به میادین برگشته و سرجیو اولیویرا، هافبک این تیم که 19 گل زده هم هست. این دو بازیکن در بازی رفت غایب بودند و قاعدتاً به ترکیب ثابت برمی‌گردند. هر دو نفر مقابل توندلا به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفتند.
پورتو مشکل چندانی در زمینه مصدومیت هم ندارد و دیگو کاستا، ایوان مارکانو و محمد امبایه تنها بازیکنانی هستند که احتمالاً این بازی را از دست می‌دهند.
موسی مارگا در این هفته برای پورتو بازی نکرد اما بی‌تردید در کنار طارمی در خط حمله قرار خواهد گرفت. بازگشت اولیویرا هم باعث می‌شود مارکو گروییچ به نیمکت برود.
 
 
ترکیب احتمالی :
چلسی: مندی؛ آسپیلیکوئتا، سیلوا، کریستنسن؛ جیمز، کوواچیچ، کانته، آلونسو؛ زیاش، ماونت؛ ژیرو.
پورتو: مارچسین؛ مانافا، امبمبا، په‌په، سانوسی؛ کورونا، اوریبه، اولیویرا، اوتاویو؛ مارگا، طارمی
 

 


Page Generated in 0.0056 sec