printlogo


کد خبر: 227714تاریخ: 1400/1/24 00:00
تابستان زمان تصمیم‌های سخت است
تاتنهام و معمای مورینیو و کین

رابرت کید
 
 بازی تاتنهام با منچستر یونایتد برایش حیاتی بود؛ نه فقط برای این فصل، بلکه در زمینه اینکه چطور سال‌های پیش رو را برای تاتنهام شکل خواهد داد.
تاتنهام پس از شکست سه بر یک خانگی مقابل منچستر یونایتد، حالا در جدول لیگ برتر هفتم است و شش امتیاز تا رده‌های راهیابی به لیگ قهرمانان فاصله دارد. تنها هفت هفته هم به پایان رقابت‌ها مانده است. پیش از این بازی هم صعود بعید به نظر می‌رسید و حالا عملاً غیرممکن شده است.
ناکامی در راهیابی به بزرگترین رقابت‌های اروپا، نه‌تنها تأثیری مخرب روی اوضاع مالی باشگاه می‌گذارد، که پرسش‌های مهمی را برای مدیران تاتنهام در تابستان مطرح می‌کند.
 
آیا کین می‌رود؟
به گزارش اتلتیک، هری کین، ستاره تاتنهام، که دومین گل‌زن برتر تاریخ این تیم است، در صورت ناکامی در رسیدن به لیگ قهرمانان، این تیم را ترک خواهد کرد. کین مهم‌ترین بازیکن تاتنهام است و از دست دادن او ضربه سختی به این باشگاه خواهد بود. تاتنهام تیمی تک‌ستاره نیست اما بدون کین بسیار ضعیف‌تر خواهد بود.
این همچنین پیامی منفی به هوادارانی است که از عملکرد تیمشان در این فصل خسته شده‌اند. تاتنهام پیش‌تر هم ستاره فروخته – مانند لوکا مودریچ، دیمیتار برباتوف و گرت بیل – اما کین متفاوت است. او در تیم‌های پایه تاتنهام رشد کرد و بازیکنی است که طرفداران برایش شعار می‌دهند: «او یکی از خود ماست». او اسطوره باشگاه است و از نظر شخصی هم غیر قابل جانشینی است.
البته، تمایل به جدایی در تابستان به این معنا نیست که این اتفاق حتماً می‌افتد. طبق گزارش اتلتیک، باشگاه‌های بسیار کمی هستند که بتوانند مبلغ انتقال کین را بپردازند. حتی اگر منچسترسیتی یا پاری سن ژرمن هم حاضر به چنین کاری شوند، آن هم در بازاری که زیر سایه همه‌گیری ویروس کرونا است، تاتنهام ممکن است پیشنهادشان را رد کند.
 
آیا باید از مورینیو حمایت شود؟
برخــــــــــــــی می‌گویند که چون کین در تابستان 28ساله می‌شود، اگر پیشنهاد بزرگی برای او برسد، باشگاه باید او را بفروشد اما اکثر هواداران تاتنهام این حرف را نمی‌پسندند.
از طرفـــــــــــــــی باشگاه باید مخارج ورزشگاه جدیدش را فراهم کند، ورزشگاهی که از زمان شروع همه‌گیری کرونا خالی مانده. به این ترتیب اگر تاتنهام کین را بفروشد، می‌تواند از درآمد حاصل برای پرداخت بدهی‌ها استفاده کند و بازیکنان جدیدی هم بخرد. اگر این اتفاق بیفتد، آیا دانیل لوی، رئیس باشگاه، به ژوزه مورینیو برای بازسازی تیمش اعتماد خواهد کرد؟
می‌توان گفت که بسیاری از هواداران تاتنهام از اخراج مورینیو در تابستان خوشحال می‌شوند. تاتنهام در دسامبر صدرنشین لیگ بود اما افت شدیدی داشته است و سبک بازی تیم هم جذاب نیست. طرفداران تاتنهام بازی تهاجمی می‌خواهند. 
لوی در نوامبر 2019 که مورینیو را جذب کرد، دست به ریسک بزرگی زد. او تصور می‌کرد که مورینیو می‌تواند اولین قهرمانی تاتنهام پس از سال 2008 را به ارمغان بیاورد.  اگر لوی به این نتیجه برسد که مورینیو فردی نیست که باشگاه را به پیش براند، باید بپذیرد که اشتباه بزرگی کرده و البته خسارت مالی هنگفتی را هم متحمل شود. یک راه‌حل پیچیده، که طرفداران دوست دارند، این است که مورینیو اخراج شود (و مبلغ خسارت بالایی به او پرداخت شود) و مربی جدیدی بیاید. یولیان ناگلسمان از لایپزیگ گزینه محبوب هواداران است و آنها امیدوارند که این مربی بتواند کین را متقاعد کند که دست کم یک فصل دیگر هم در این تیم بماند. کین و هم‌تیمی‌هایش دوست دارند یک جام به دست بیاورند اما او می‌خواهد هر فصل در لیگ قهرمانان بازی کند و به دنبال قهرمانی‌های داخلی هم باشد. 
بعید است که تاتنهام در این فصل به لیگ قهرمانان برسد و آنها باید در تابستان تصمیمات بزرگی بگیرند. آنها باید مشخص کنند که کدام مسیر به سمت موفقیت می‌رود و ستاره‌شان را هم متقاعد کنند که در مسیر درست هستند.
 منبع: فوربز
 

 


Page Generated in 0.0055 sec