printlogo


کد خبر: 227713تاریخ: 1400/1/24 00:00
سوژه

 نگرانی کادر فنی قایقرانی از قرنطینه در تایلند

ملی‌پوشان قایقرانی در حالی آماده حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک می‌شوند که قرنطینه 10 روزه نگرانی‌هایی را برای کادر فنی تیم ایجاد کرده است.
ایرج اقلیمی، سرمربی تیم ملی قایقرانی آبهای آرام درباره برنامه سفر به تایلند می‌گوید: «شنبه یا یکشنبه راهی تایلند می‌شویم. بعد از ورود تا دو سه روز تست کرونا می‌گیرند و بعد از آن 10 روز در قرنطینه هستیم و بچه‌ها در روز تنها یک ساعت می‌توانند تمرین داشته باشند.»
او به تأثیر قرنطینه بر عملکرد تیم‌ها اشاره می‌کند: «قطعاً بچه‌ها در این شرایط افت می‌کنند و این نگرانی برای همه تیم‌ها وجود دارد. برخلاف روزهای قبل از اعزام که قایقرانان تمرینات سختی دارند در 10 روز قرنطینه بیشتر در حال استراحت هستند و این اصلاً خوب نیست.»
اقلیمی در خصوص کم کاری میزبان برای صدور ویزا، ادامه می‌دهد: «27 تا 29 فروردین تیم‌ها اجازه ورود به تایلند را دارند، هرچه دیرتر برویم شرایط برای ما بهتر است. برای اخذ ویزا از روز شنبه اقدام شده، ولی هنوز ویزا نگرفته‌اند. به امید خدا این موضوع حل می‌شود.» او درباره روندی که برای انتخاب بهترین نفرات طی شده، می‌گوید: «چند تست انتخابی در اردوها گذاشتیم و کمیته فنی و فدراسیون معیارها و زمان‌هایی را تعیین کردند که برخی قایقرانان به آن رسیدند و برخی نرسیدند. در برخی مواد هم به تشخیص کمیته فنی احساس شد شانس بیشتری برای کسب سهمیه داریم.»
 
 
نتیجه یک نظرسنجی نشان داد
ژاپنی‌ها خواستار لغو یا تعویق المپیک 
با وجود اینکه کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو و همچنین کمیته بین‌المللی المپیک در آخرین جلسه مشترک تأکید کردند که این رویداد به طور قطع برگزار می‌شود، باز هم یک نظرسنجی در ژاپن انجام شده که نتایج قابل تأملی دارد. خبرگزاری کیودوی ژاپن نتیجه نظرسنجی صورت‌ گرفته در مورد سرنوشت رقابت‌های تابستانی المپیک و پارالمپیک توکیو را منتشر کرد که بر اساس این گزارش، 39/2 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی خواهان لغو کامل المپیک توکیو شدند. 32/8 درصد نیز موافق تعویق دوباره این رقابت‌ها هستند، فقط 24/5 درصد پاسخ‌دهندگان موافقت خود را با برگزاری المپیک توکیو طبق برنامه اعلام کردند. این نظرسنجی در حالی انجام شده که بعید است نتیجه‌اش تأثیری در تصمیم نهایی مسئولان برگزاری المپیک داشته باشد چراکه دستورالعمل‌های نهایی با تغییرات مد نظر مسئولان ژاپنی، برای برگزاری المپیک به کشورهای عضو IOC ارسال و تأکید شده است که المپیک با پروتکل‌های سختگیرانه‌تری نسبت به قبل برگزار می‌شود.

 


Page Generated in 0.0052 sec