printlogo


کد خبر: 227712تاریخ: 1400/1/24 00:00
مصاحبه و خبر

غلامرضا نوروزی: انتخاب نوع واکسن تزریقی به المپیکی‌ها ارتباطی به ما ندارد

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به در پیش بودن اجرای طرح واکسیناسیون اعضای کاروان المپیک تأکید دارد که انتخاب جنسیت و نوع واکسن تزریقی به المپیکی‌ها در حوزه اختیارات ما نیست و به فدراسیون پزشکی ورزشی ارتباطی ندارد.
غلامرضا نوروزی در مورد طرح واکسیناسیون ورزشکاران اعزامی به بازی‌های توکیو که اجرای آن از کاروان پارالمپیک و اعضای این کاروان آغاز شد و روند انتخاب نوع واکسن تزریقی به این دسته ورزشکاران توضیح داد. نوروزی در واکنش به اینکه اعضای کاروان پارالمپیک در مرحله اول واکسیناسیون، واکسن‌های چینی دریافت کردند و آیا قرار است از همین نوع واکسن برای واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی هم استفاده شود، می‌گوید: «فدراسیون پزشکی ورزشی، وزارت ورزش و در کل مجموعه ورزش در انتخاب نوع واکسن‌ها و اینکه کدام نوع واکسن به ورزشکاران تزریق شود اصلاً دخالتی ندارد چون تصمیم‌گیری در این زمینه در حوزه اختیارات ما نیست و به ما ربطی ندارد. وزارت ورزش به خاطر اهمیت بازی‌های توکیو و لزوم ایمنی بیشتر ورزشکاران اعزامی به این بازی‌ها طرح واکسیناسیون آنها را در برنامه گذاشته است. برای اجرای این طرح درخواست لازم مبنی بر در اختیار گرفتن واکسن و تعداد مورد نیاز برای هر مرحله به وزارت بهداشت ارائه می‌شود. این وزارتخانه بر اساس موجودی آماری خود، تعداد واکسن لازم را به حوزه ورزش اختصاص می‌دهد.»
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه می‌دهد: «اینکه واکسن اختصاصی به حوزه ورزش از کدام نوع باشد اصلاً مشخص نیست. ما فقط اعلام نیاز می‌کنیم اما در مورد نوع واکسن تخصیصی هیچ نظری نمی‌دهیم و دخالتی هم نمی‌توانیم داشته باشیم. وزارت بهداشت خود در این زمینه تصمیم گیرنده نیست. به هر حال واکسن‌هایی که این روزها از آنها برای واکسیناسیون افراد در گروه‌های مختلف استفاده می‌شود، مورد تأیید وزارت بهداشت هستند بنابراین هر نوع واکسنی که از طرف این وزارتخانه برای واکسیناسیون المپیکی‌ها اختصاص پیدا کند قابل اعتماد است.»نوروزی در مورد واکسن‌های چینی که اعضای کاروان پارالمپیک دریافت کردند نیز تأکید دارد: «واکسن‌های چینی هم از جمله واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت در طرح واکسیناسیون هستند. خوشبختانه تا به امروز واکسیناسیون پارالمپیکی با نوع واکسن چینی عوارضی برای هیچ‌یک از آنها نداشته است. هیچ گزارشی در این زمینه به دست ما نرسیده است. ما واکسیناسیون المپیکی‌ها را در مرحله اول انجام می‌دهیم. البته واکسن‌های کرونا باید در دو مرحله در فاصله زمانی ۲۶ تا ۲۸ روز به افراد تزریق شود. بنابراین مرحله دوم واکسیناسیون المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها هم در برنامه است.»
 
 
تسویه بدهی ۷ میلیاردی فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی
فدراسیون کشتی بدهی‌های خود به اتحادیه جهانی را به صورت کامل پرداخت کرد. حمید سوریان، نایب رئیس فدراسیون کشتی با اعلام این خبر گفت: «فدراسیون کشتی مبلغ ۲۵۸ هزار فرانک سوئیس بابت حق حضور در مسابقات (لایسنس نفرات شرکت کننده) و برگزاری رقابت‌های بین‌المللی به اتحادیه جهانی کشتی بدهکار بود و با توجه به مخاطراتی که این بدهی به دنبال داشت در پی آن برآمدیم که هرچه زودتر بدهی خود را پرداخت کنیم.» سوریان همچنین ادامه داد: «با توجه به تصمیم فدراسیون مبنی بر تسویه این بدهی‌ها با اتحادیه جهانی قبل از رقابت‌های گزینشی المپیک، آخرین مرحله از قسط بدهی فدراسیون، توسط نماینده کشورمان پیش از برگزاری رقابت‌های گزینشی المپیک در قزاقستان پرداخت شد.» بر این اساس بدهی‌های فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی کشتی که بیش از ۷ میلیارد تومان بود، به صورت کامل تسویه شد.
 

 


Page Generated in 0.0045 sec