printlogo


کد خبر: 227709تاریخ: 1400/1/24 00:00
ناکامی کشتی ایران در انتخابات شورای کشتی آسیا
فدراسیون به دنبال راه جدیدی برای نابغه!

ایران ورزشی - آلماتی قزاقستان همچنان میزبان رویدادهای مهمی در عرصه کشتی است. بعد از اتمام مسابقات کشتی گزینشی المپیک در آسیا که به میزبانی آلماتی برگزار شد؛ روز گذشته هم انتخابات شورای کشتی آسیا در همین شهر برگزار شد و امروز هم نوبت به برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 می‌رسد. بعد از اتفاقات خوبی که در کسب سهمیه رخ داد، شاید مهم‌ترین اتفاق برای کشتی ایران می‌توانست همین انتخابات شورای کشتی آسیا باشد که باید پست دبیر کلی را حفظ می‌کرد. کاری مهم و حساس که به خاطر موفقیت در آن علیرضا دبیر با وجود پارگی آشیل پا و جراحی که انجام داده بود، راهی آلماتی شد اما در نهایت کار آنطوری‌ که دبیر دوست داشت پیش نرفت.
انتخاباتی که در نهایت با شکست نماینده ایران همراه شد تا یک بار دیگر ورزش ایران شکست در دیپلماسی را تجربه کند. پست دبیر کلی آسیا در اختیار ایران بود و حمید بنی تمیم این مسئولیت را در اختیار داشت اما حالا از روز گذشته این کرسی در اختیار کشور مغولستان است. کشوری که در هیچ زمینه‌ای نسبت به ایران برتری ندارد اما خیلی راحت نماینده سنگین وزن ایران که در دوران قهرمانی‌اش یکی از بهترین کشتی‌گیران تاریخ بود را شکست داد.
در انتخابات شورای کشتی آسیا دولت تورلیخانوف از قزاقستان ریاستش بر کشتی آسیا را باز هم حفظ کرد. کنت اولیور لی از کره‌جنوبی به نایب رئیسی رسید و بعد هم خانم پلجی بویاندلگر از مغولستان دبیر کل شد تا دست کشتی ایران هم خالی بماند.
عباس جدیدی در حالی برای این پست معرفی شده بود که فدراسیون کشتی به دلیل اختلافاتی که از انتخابات ریاست فدراسیون شروع شد، با حمید بنی تمیم دچار اختلاف نظر شده بود. به همین دلیل هم بنی تمیم را معرفی نکرد اما معرفی عباس جدیدی هم با شکست همراه شد و نتوانست این کرسی را برای ایران حفظ کند.
در پایان مجمع انتخاباتی شورای کشتی آسیا، نمایندگان کشورهای قزاقستان، کره جنوبی و مغلوستان به ترتیب به عنوان رئیس، نایب رئیس و دبیرکل انتخاب شدند و دست ایران به عنوان یکی از ابرقدرت‌های کشتی دنیا در تصمیمات مهم قاره پهناور آسیا خالی ماند. این شکست از قبل برای ورزش ایران قابل پیش بینی بود و اتفاق عجیب آنچنانی رقم نخورده کما اینکه بارها قبل از این هم شکست‌های اینچنینی شامل حال ورزش ایران شده بود. بنابراین مسئولان فدراسیون کشتی به جای اینکه دنبال مقصر در این ماجرا بگردند و انواع و اقسام اسم‌ها را پشت سر هم ردیف کنند که چه کسانی در این شکست نقش داشتند، باید خوب کل ماجرا را آنالیز کنند و با آسیب‌شناسی دقیق وارد انتخابات هیأت رئیسه اتحادیه جهانی شوند.
خانم پلجی بویاندلگر از مغولستان در رقابت با عباس جدیدی برای دبیر کلی کشتی آسیا انتخاب شده اما عباس جدیدی کجا و این خانم کجا؟ در دنیای کشتی نام جدیدی هر کجا مطرح شود، بسیاری از کشتی‌گیران و قهرمانان کشتی دنیا به احترامش می‌ایستند اما وقتی ماجرای انتخابات پیش می‌آید، داستان متفاوت است.
اینکه تصور کنیم به خاطر اسم فردی که به عنوان کاندیدا معرفی می‌شود، در آسیا و یا حتی جهان به او رأی بدهند، تصور اشتباه و غلطی است و باید آن را کنار گذاشت. باید از این شکست عباس جدیدی درس گرفت و برای انتخابات هیأت رئیسه اتحادیه جهانی برای حمید سوریان برنامه دیگری پیاده کرد.
 حمید سوریان را اهالی کشتی دنیا می‌شناسد و حتماً به او احترام می‌گذارند اما این دلیل نمی‌شود که در انتخابات اتحادیه جهانی کشتی رأی بیاورد. کما اینکه امیررضا خادم هم دو دوره وارد انتخابات شد و رأی نیاورد. برای رأی آوردن سوریان در اتحادیه جهانی باید راه جدیدی را پیدا کرد. باید رفت و دید که در دوره مدیریت رسول خادم چه اتفاقاتی رخ داد که هم کرسی آسیا به دست آمد و هم نایب رئیسی اتحادیه جهانی کسب شد. اگر ارزشش را دارد، باز هم با تکرار همان کارها این کرسی‌ها را به دست آورد وگرنه با اعتبار قهرمانان بازی نشود.

Page Generated in 0.0055 sec