printlogo


کد خبر: 227708تاریخ: 1400/1/24 00:00
خبر

حضور نماینده کراس فیت ایران در جمع 30 نفر برتر آسیا
مرتضی صداقت نماینده کراس فیت ایران موفق شد در جمع ۳۰ نفر برتر قاره آسیا به مرحله نیمه نهایی اوپن آمریکا راه یابد. در این رقابت‌ها که به صورت آنلاین و در ۵ مرحله برگزار می‌شد، در بخش مردان ۸۱۰۰ ورزشکار از اسفند سال ۹۹ با هم رقابت کردند و از ایران ۲۵۰ ورزشکار حضور داشتند که پس از اتمام دور اول، مرتضی صداقت برای بار دوم به عنوان قهرمانی و فیت‌ترین مرد ایران از طرف کمپانی کراسفیت معرفی شد. دور دوم (یک چهارم نهایی) بلافاصله بعد از ۱۰ روز به صورت آنلاین برگزار شد که ۱۸ ورزشکار از کشورمان سهمیه حضور در این مرحله را کسب کرده بودند. این رقابت بین ۱۰ درصد برتر آسیا یعنی ۸۱۰ نفر بالای رنکینگ‌ در ۵ مرحله سنگین‌تر و طاقت‌فرساتر طی ۳ روز انجام شد. مرتضی صداقت نماینده کشورمان در انتهای مسابقات یک چهارم نهایی رنک ۲۳ آسیا و جواز حضور در مسابقات آسیایی کره جنوبی را کسب کرد.
 
 احضار مربی و ملی‌پوش سابق جودو به خاطر انتقاد
ملک محمدی در کمیته انضباطی 
حامد ملک محمدی مربی و ملی‌پوش سابق جودوی ایران به دلیل برخی اظهارات علیه فدراسیون جودو بعد از ناکامی تیم ملی در رقابت‌های جودوی قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک توکیو در قرقیزستان به کمیته انضباطی فراخوانده شد. جلسه کمیته انضباطی فدراسیون جودو درباره برخی اظهارات حامد ملک محمدی مربی و ملی‌پوش سابق جودوی ایران روز ۳۰ فروردین در سالن جلسات فدراسیون جودو برگزار می‌شود. ملک محمدی، محمدرضا رودکی و تنی چند از پیشکسوتان و قهرمانان سابق جودوی ایران پس از ناکامی تأمل‌برانگیز ملی‌پوشان جودوی ایران در رقابت‌های آسیایی بیشکک، به شدت این شکست را نقد کرده و از سوءمدیریت مسئولین فدراسیون در دوره تعلیق برای آماده‌سازی اردونشینان انتقاد کردند اما گویا تصمیم‌سازان فدراسیون جودو این انتقادات را مثبت ارزیابی نکرده و به سرعت نسبت به آن واکنش نشان دادند. واکنشی تند که در نهایت کار منتقدین را پای میز محاکمه و کمیته انضباطی کشانده است! نکته جالب توجه در این بین نداشتن سعه صدر و صبوری مسئولین فدراسیون در برابر انتقادات است. انتقاداهایی که در برخی موارد اتفاقاً درست و منطقی به نظر می‌رسد اما اینکه چرا مسئولین فدراسیون جودو نمی‌توانند به جای رویارویی و تندی با منتقدین، آنها را منطقی قانع کنند جای سؤال و تعجب دارد.
به هر روی صدیقه کعبی‌زاده سرپرست دبیری فدراسیون جودو در نامه‌ای خطاب به محمد بلوطی رئیس هیأت جودوی تهران در همین رابطه نوشت: «به اطلاع می‌رسد جلسه انضباطی حامد ملک محمدی جهت پاسخگویی به اظهارات مطرح شده در فضای مجازی روز دوشنبه ۱۴۰۰/۱/۳۰ رأس ساعت ۱۱ در سالن جلسات فدراسیون جودو برگزار می‌شود. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به نامبرده جهت حضور در جلسه فوق‌الذکر ابلاغ گردد.»
 
اهدای «موز» به جای «دسته گل» به رکابزنان
یکی از ملی‌پوشان زن دوچرخه‌سواری از اهدای یک دسته موز به جای دسته گل برای حفظ استقامت ورزشکاران در یکی از رقابت‌های داخلی خبر داد.سولماز کربلایی ملی‌پوش دوچرخه‌سواری استقامت ایران در این خصوص می‌گوید: «در یکی از مسابقات مسئولین و دست‌اندرکاران برگزاری مسابقه یک دسته موز به جای دسته گل به قهرمانان اهدا کردند. البته چون مسابقات استقامت بسیار طولانی است ما معمولاً در مسیر موز می‌خوریم چون نمی‌توانیم برای رکاب‌ زدن غذا بخوریم.»
  
اعزام کمانداران به کاپ جهانی لوزان
کمانداران کشورمان در کاپ ۲ جهانی سوئیس شرکت می‌کنند.تیم ملی ریکرو ایران بعد از برگزاری اردوی ۱۰ روزه در ترکیه و حضور در تورنمنت بین‌المللی روز گذشته وارد کشور شد.ملی‌پوشان کشورمان امروز تست کرونا می‌دهند و از شنبه دور جدید تمرینات خود را در تهران و کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌کنند. با توجه به اینکه آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک خردادماه در پاریس برگزار می‌شود، فدراسیون تیراندازی با کمان در تلاش است تا کمانداران را به کاپ جهانی مرحله دوم اعزام کند. این مسابقه که قرار بود پیش از این در چین برگزار شود، به لوزان سوئیس منتقل شده است. فدراسیون تیراندازی با کمان برنامه دارد تا کمانداران ریکرو و کامپوند را به این کاپ که اردیبهشت برگزار می‌شود، اعزام کند. کاروان تیراندازی با کمان یک سهمیه المپیک توسط میلاد وزیری کسب کرده است.
 

Page Generated in 0.0048 sec