printlogo


کد خبر: 227705تاریخ: 1400/1/24 00:00
هفته بیستم لیگ یک
جدال بالانشیــــن‌ها

عرشیا برزگر  

شاید هفته بیستم را باید شروع شمارش معکوس برای تیم‌هایی قرارداد که در بالا و پایین جدول به‌دنبال اهداف‌شان هستند؛ رقابت‌هایی که هر کدامش می‌تواند در سرنوشت تیم‌ها بسیار تأثیرگذار باشد. امروز تیم مس کرمان که با هر نتیجه‌ای جایگاهش در صدر جدول تکان نخواهد خورد، میزبان شهرداری آستاراست؛ یک مسابقه شش امتیازی که می‌تواند سه امتیازش تا چند هفته خیال شاگردان رضا مهاجری را راحت کند اما تیم شمالی بر خلاف آخرین روزهای نیم‌فصل شرایط خوبی ندارد. بعد از اینکه پایان رأفت تیمش را به‌عنوان صدرنشین تحویل داد و رفت، روند نزولی شهرداری آستارا هم آغاز شد. آنها هفته گذشته شکست سنگین ۳ بر یک را در شیراز تجربه کردند و همین هم باعث شد دوباره زمزمه‌هایی مبنی بر مذاکره برای بازگشت دوباره او شنیده شود. شاید اگر شهرداری‌چی‌ها به مشکل نمی‌خوردند و خواسته‌های کادر فنی و بازیکنانش برآورده شده بود، الان سختی و حساسیت این بازی برای هر دو تیم دوچندان شده بود.
تیم فجرسپاسی هم با پیروزی در بازی هفته گذشته، میهمان تیم رده هفدهمی نود ارومیه است. بدون تردید برای فجری‌ها بازی بسیار سختی خواهد بود چراکه میزبان برای فرار از انتهای جدول چاره‌ای جز کسب سه امتیاز ندارد. البته آنها خوب می‌دانند اگر بی‌محابا به دروازه شیرازی‌ها حمله و به قول فوتبالی‌ها باز بازی کنند، به مشکل می‌خورند.
تیم رده سومی استقلال خوزستان هم برای حفظ جایگاه یا کم کردن فاصله‌اش با دیگر مدعیان به زمین چوکا می‌رود. آنها حساب ویژه‌ای روی رویارویی دو تیم مدعی باز کرده‌اند و اگر در این بازی به پیروزی برسند، بیش از پیش شانس صعودشان افزایش خواهد یافت اما چوکا در پایین جدول شرایط خوبی ندارد. آنها هم مثل نود ارومیه باید برنده بازی خانگی باشند، بخصوص که در بازی قبلی مغلوب ملوان شدند. تیم شهر انزلی با همین پیروزی روحیه‌ساز میزبان رایکای بابل خواهد بود؛ تیمی که برای دومین هفته متوالی نادر دست‌نشان سرمربی‌اش را به‌همراه ندارد. تقابل این دو تیم شمالی تماشایی خواهد شد.
اما تیم هوادار با رضا عنایتی که هفته گذشته سه امتیاز باارزش را به دست آورد امروز بازی بسیار سختی در زمین قشقایی شیراز ندارد، چراکه قشقایی این روزها شرایط خوبی ندارد و به هر تیمی امتیاز می‌دهد. به همین دلیل به نظر می‌رسد شاگردان رضا عنایتی از الان می‌توانند روی سه امتیاز بازی حساب باز کنند؛ البته اگر تا روز بازی اتفاق خاصی نیفتد که بخواهد هوادار را غافلگیر کند.
تیم بادران بعد از باخت مقابل خیبر خرم‌آباد و برای جبران آن شکست از آرمان‌گهر سیرجان پذیرایی می‌کند. شاگردان محسن عاشوری که هنوز شانس زیادی را برای مدعی ماندن خود قائل هستند باید سه امتیاز بازی را به دست آورند. همین خیبر هم برای بهبود جایگاهش باید در اهواز به مصاف استقلال ملاثانی برود. این مسابقه برای دو تیم همسایه اهمیت بسیاری دارد و عبدالله ویسی که پس از چند بازی بالاخره تیمش به پیروزی رسیده بود، برای تداوم آن کار آسانی را در پیش ندارد.
جدال دو تیم میانه جدولی خوشه‌طلایی ساوه و شاهین شهرداری بوشهر هم اگر برنده‌ای داشته باشد حاشیه امنیت بیشتری را برای‌شان به وجود می‌آورد اما پارس‌جنوبی جم که هفته گذشته مغلوب رایکا شد امروز هم کار سختی را مقابل تیم انتهای جدولی گل‌ریحان دارد. تیم محمد نصرتی که با روزهای خوب ابتدای فصلش فاصله گرفته برای بازگشت باید برنده از زمین خارج شود اما تیم شهر کرج از این بازی امتیاز می‌خواهد. نصرتی برای پیروزی مقابل تیم سابقش انگیزه زیادی دارد و حتی در دور رفت موفق شد گل‌ریحان را شکست دهد که باید دید این‌بار هم آن اتفاق تکرار می‌شود یا نتیجه دیگری رقم می‌خورد.
 
سه‌شنبه ۲۴/ ۱/ ۱۴۰۰
قشقایی شیراز هوادار تهران
داور: یعقوب آشوری؛ کمک‌ها: محمدصالح عرب‌آبادی، احسان حسن‌زاده
ملوان بندرانزلی رایکای بابل
داور: مصطفی بینش؛ کمک‌ها: علی الفتی، داود عروجلو
مس کرمان - شهرداری آستارا
داور: یاسر همرنگ؛ کمک‌ها: فرهاد فرهادپور، نظیر احمدحسین‌زهی 
نود ارومیه فجرسپاسی شیراز
داور: رضوان سرشار؛ کمک‌ها: مسلم رحیم‌خانی، جعفر رهبرفام
بادران تهران آرمان‌گهر سیرجان
داور: سعید لهراسبی؛ کمک‌ها: علیرضا مرادی، مجتبی قاسمی
خوشه‌طلایی ساوه شاهین بوشهر
داور: پیمان فرخی‌مهر؛ کمک‌ها: امید افخمی، محسن دوستان
چوکای تالش استقلال خوزستان
داور: مجید محمدی؛ کمک‌ها: مهرداد نجفی، رضا اسکندری
پارس‌جنوبی جم گل‌ریحان البرز
داور: علی محمدی‌پور؛ کمک‌ها: امیر قاسمی، محمد رعنایی
استقلال ملاثانی خیبر خرم‌آباد
داور: احمد محمدی؛ کمک‌ها: نوید عسگری، مسعود شیرانی

Page Generated in 0.0053 sec