printlogo


کد خبر: 227697تاریخ: 1400/1/23 00:00
تیم ملی کشتی آزاد سهمیه‌هایش را برای حضور در المپیک کامل کرد
ســلام توکیــو

گزارش
محسن وظیفه     
 
تیم ملی کشتی آزاد که برای کسب سهمیه حضور در المپیک راهی آلماتی شده بود، در هر سه وزن سهمیه خود را کسب کرد تا با خیالی آسوده از اینجا به بعد خودش را برای حضوری موفق در توکیو آماده کند. کاری که تیم ملی کشتی فرنگی هم می‌توانست انجام بدهد اما در آخرین لحظات به دلیل اشتباه حسین نوری آن را از دست داد. این سه سهمیه علاوه بر اینکه خیال کادر فنی را از بابت کسب سهمیه‌ها راحت کرد، باعث شد تا تیم ملی کشتی آزاد کمی هم شکل پیدا کند و در مسیر تیم شدن گام بردارد. این تیم در مسابقات جهانی قزاقستان ابتدا دو سهمیه را کسب کرده بود؛ 57 کیلوگرم رضا اطری و 86 کیلوگرم حسن یزدانی اما بعد به دلیل دوپینگ حریف در وزن 125 کیلوگرم و صعود یدالله محبی به رده پنجم سهمیه این وزن هم برای تیم ملی کشتی آزاد قطعی شد تا این تیم به فکر کسب سه سهمیه دیگر باشد. ایران تنها کشوری است که در کشتی آزاد توانسته سهمیه خود را کامل کسب کند. روسیه و آمریکا هر کدام یک سهمیه کم دارند.
کار کسب سه سهمیه هم ماند برای مسابقات گزینشی آسیا که حالا با اعزام امیرمحمد یزدانی در وزن 65 کیلوگرم، یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم کار کسب این سه سهمیه هم به خوبی انجام شد تا تیم ملی کشتی آزاد بارش را برای حضور در بازی‌های المپیک با همین مسابقات گزینشی ببندد. حالا غلامرضا محمدی و همکارانش با خیالی آسوده از این پس فقط به المپیک فکر می‌کنند و باید ببینند که چطور برای توکیو آماده شوند.
امیرمحمد یزدانی در وزن 65 کیلوگرم که در مسابقات جهانی 2019 هم دوبنده تیم ملی را به تن کرده بود در این رقابت‌ها باز هم برای تیم ملی انتخاب شد و توانست این بار سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را خیلی راحت کسب کند. قرعه بسیار خوبی برای امیرمحمد پیش آمد و پس از استراحت در دور نخست در دور دوم حریفش از کشور کویت بود که آن‌هم تفاوت چندانی با قرعه استراحت نداشت. یزدانی در نیمه نهایی به حاجی علی از بحرین برخورد که البته کشتی‌گیر روسی‌الاصل بود اما او هم حرفی برای گفتن نداشت و 10 بر صفر مقابل یزدانی شکست خورد تا خیلی راحت به فینال برسد و سهمیه را قطعی کند. حریف او در فینال ارنازار آکماتالیف از قرقیزستان بود که امیر محمد 15 بر 13 کشتی فینال را به این حریف قرقیز واگذار کرد.
در وزن 74 کیلوگرم هم یونس امامی توانست سهمیه را بگیرد. این رسمی‌ترین حضور امامی در این وزن بود که اتفاقاً خیلی خوب هم کشتی گرفت. یونس هم برای کسب این سهمیه اصلاً به دردسر نیفتاد؛ دور اول حریفی از ترکمنستان را 11 بر صفر شکست داد، بعد مین جی جان از چین را 10 بر صفر از پیش رو برداشت و بعد هم ساندیپ مان از هند را 10 بر صفر برد تا برای کسب سهمیه حتی یک امتیاز هم به رقبایش ندهد. بکزاد عبدالرحمان‌اف از ازبکستان سخت‌ترین حریف او در فینال است  که این کشتی گیر ازبک به دلیل مصدومیت در فینال حاضر نشد.
محمد‌حسین محمدیان انتخاب پر حرف و حدیث وزن 97 کیلوگرم بود اما با این‌ حال نشان داد که خیلی هم انتخابش از سوی غلامرضا محمدی اشتباه نبوده و به راحتی سهمیه را گرفت. محمدیان که مدعی درجه یک این وزن برای حضور در المپیک است، ابتدا 11 بر صفر حریف ژاپنی را شکست داد و بعد هم نوبت به حریف ترکمنستانی رسید. محمدحسین ابتدا روی یک لحظه غفلت 4 امتیاز را به حریف ترکمنستانی داد اما بعد 15 امتیاز از حریف خود گرفت و به سادگی به نیمه نهایی رسید. حریفش در نیمه نهایی از هند بود؛ ساتیوارت کادیان فقط 30 ثانیه روی تشک و در مقابل محمدیان دوام آورد. یک خاک و چهار بارانداز او را به یک برد ارزشمند رساند تا سهمیه‌های تیم ملی کشتی آزاد در المپیک را کامل کند.

Page Generated in 0.0058 sec