printlogo


کد خبر: 227696تاریخ: 1400/1/23 00:00
سپاهان - نفت مسجدسلیمان
محرم صدر را می‌خواهد

دوشنبه 23/1/1400، هفته بیستم دوره بیستم لیگ برتر، ساعت 18:50، ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان
داور: کوپال ناظمی؛ کمک‌ها: فرزاد بهرامی، محمد عطایی
در بازی رفت نویدکیا دومین شکست 3 بر یک خود را تجربه کرد. شاید او قبل از آن بازی فکرش را هم نمی‌کرد در خانه مسجدسلیمان چنین باختی را متحمل شود. نفتی‌ها دیگر نشانی از آن تیم ندارند و حالا با آمدن محمود فکری به فکر ماندن در لیگ هستند. در عوض سپاهان که در هر شش بازی اخیرش به پیروزی رسیده به‌نوعی بهترین تیم دو ماه اخیر است. شاگردان محرم نویدکیا در هفته پانزدهم و زمانی که فکری هدایت استقلال را بر عهده داشت این تیم را با دو گل شکست دادند. اما در دومین رویارویی‌شان شرایط فرق دارد. شاید برای نفت مسجدسلیمان و سرمربی جدیدش تساوی هم نتیجه خوبی باشد اما سپاهان فقط به پیروزی و بازگشت به صدر جدول فکر می‌کند. تیم نویدکیا در بهترین شرایط روحی قرار دارد و حالا بیش از هر زمان دیگر خودشان را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی می‌دانند. هدایت تیم نفت در بازی رفت بر عهده مجتبی حسینی بود که امروز روی نیمکت ذوب‌آهن نشسته است. آنها در حالی 3 بر یک به پیروزی رسیدند که تا دقیقه 67 بازی یک بر یک در جریان بود. سپاهان در شش بازی آخرش 15 گل زده و فقط دو مرتبه دروازه‌اش باز شده که نشان می‌دهد ساختار دفاعی و هجومی فوق‌العاده‌ای دارند؛ اتفاقی که می‌تواند کار را برای شاگردان فکری بسیار سخت کند. این در حالی است که نفتی‌های مسجدسلیمان در همین شش بازی آخرشان سه تساوی و سه شکست را تجربه کرده‌اند.
نویدکیا خوب می‌داند بازی با تیم‌هایی که شرایط خوبی در جدول ندارند بخصوص در نیم‌فصل دوم می‌تواند خیلی هم سخت باشد.
 
 
پیکان - گل‌گهر سیرجان
امیر به فکر جبران
دوشنبه 23/1/1400، هفته بیستم دوره بیستم لیگ برتر، ساعت 17:30، ورزشگاه شهدای شهرقدس
داور: میثم حیدری؛ کمک‌ها: براتعلی مولوی، ایوب غلام‌زاده
پیکان و گل‌گهر در شرایطی به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم از دو بازی آخرشان چهار امتیاز گرفتند. بازی رفت را پیکان با نتیجه 2 بر یک به نفع خود به پایان برد و حالا امیر قلعه‌نویی برای جبران باخت خانگی به ورزشگاه شهدای شهرقدس می‌رود. گل‌گهر با توجه به نفرات مطرحی که به خدمت گرفته تیم متفاوتی نسبت به نیم‌فصل اول شده و از آنجا که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود برای سیرجانی‌ها خیلی مکان مسابقه فرق نمی‌کند. آنها آنقدر بازیکن دارند که هر لحظه از بازی چیدمان‌شان را تغییر دهند. اما تیم مهدی تارتار هم بعد از باخت مقابل استقلال در جام حذفی روند خوبش را دوباره در پیش گرفته است. سه امتیاز این بازی برای پیکانی‌ها می‌تواند جایگاه‌شان را با گل‌گهر تغییر دهد. در بازی رفت تک‌گل سیرجانی‌ها را منشا زد اما این روزها یونس شاکری مهاجم این تیم به روزهای خوبش برگشته و با هت‌تریک در بازی با ماشین‌سازی برای پیکان خط و نشان کشید. یکی از گل‌های پیکان را هم در آن بازی نادر محمدی زد که حتماً امیر قلعه‌نویی برای کنترل پرتاب‌های او برنامه خاصی دارد. البته سرمربی گل‌گهر خودش روی این تاکتیک در تیم‌هایی که بوده خیلی کار کرده است.
به هر حال پیکان و گل‌گهر می‌توانند یکی از بازی‌های زیبای هفته بیستم را به نمایش بگذارند. پیروزی در این بازی به همان اندازه که برای تارتار اهمیت دارد برای قلعه‌نویی هم مهم است. تیم سیرجان یک بازی معوقه هم با فولاد دارد که می‌تواند با کسب نتیجه در این دو بازی جایگاهش را در جدول بهبود بخشد. پیکان تا امروز فقط یک باخت خانگی داشته که آن هم در هفته دوازدهم مقابل مس رفسنجان بود. این آمار نشان می‌دهد آنها به‌راحتی در خانه شکست نمی‌خورند.
 

 


Page Generated in 0.0045 sec