printlogo


کد خبر: 227692تاریخ: 1400/1/23 00:00
پیام شهردار مشهد به مناسبت آغاز رقابت‌های دوومیدانی
ظرفیت‌های بالای مشهد برای برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی

رقابت‌های دوومیدانی چند روزی است در شهر مقدس مشهد در حال برگزاری است. مسئولیت برگزاری این رقابت‌ها را شهردار مشهد به عهده گرفته است. درهمین راستا محمدرضا کلایی شهردار شهر مشهد پیامی را به مناسبت برگزاری این رقابت‌های مهم منتشر کرده است. متن پیام به این شرح است:
مشهد شهر امام‌ رضا(ع) است و زائران و مجاوران این شهر مقدس، آن را متبرک به نام ولی‌ نعمت ما ایرانی‌ها می‌دانند. یکی از مهم‌ترین وجوه مهم این شهر عزیز، وجه فرهنگی آن و اهمیتی است که در فرهنگ امروز ایران دارد و از آن میان، ورزش مشهد نیز همواره در کانون توجه همه ایرانیان و در موارد بسیاری برای کشور عزیزمان افتخارآفرین بوده است. از این رو، شهر مشهد با این زمینه‌های درخشان و در کنار آن با توجه به زیرساخت‌های موجود، همواره می‌تواند میزبان برگزاری بزرگترین مسابقات ورزشی ملی و بین‌المللی حتی در سطح جهانی باشد.
 از سوی دیگر، تجربه زیستن در شرایط کرونایی به ما آموخته است که در عین حال که باید آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه را رعایت کنیم و بیش از هر زمان دیگری مراقب سلامتی خودمان و اطرافیان‌مان و عموم مردم باشیم، زندگی را نباید تعطیل کنیم و با عادت‌ کردن به رعایت ویژه‌تر بهداشت، بکوشیم روزهای کرونایی را با سلامتی و نشاط بگذرانیم.
باعث بسی افتخار است که یکی از مهم‌ترین مسابقات بین‌المللی ورزشی با امتیاز و رنکینگ بالای جهانی در شهر مقدس مشهد و با نام متبرک امام‌ رضا(ع) برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است که نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی جام امام‌ رضا(ع) گرامیداشت استاد علی باغبانباشی در روزهای بیست‌ودوم و بیست‌وسوم فروردین‌ماه در مجموعه ورزشی امام‌ رضا(ع) برگزار می‌شود و از آنجا که شعار ویژه این دوره از مسابقات «به کرونا نه بگوییم» است، می‌تواند نشان‌ دهنده تلفیق هر چه مبارک‌تر سلامتی و نشاط باشد.
استاد علی باغبانباشی که 29 سال رکورددار دوی ماراتن ایران بوده و علاوه بر آن صاحب 219 مدال رنگارنگ ملی و بین‌المللی در عرصه دوومیدانی است، حق بزرگی در عرصه فرهنگ و ورزش بر گردن اهالی ورزش شهر و کشور عزیزمان دارد و برگزاری این مسابقات بهانه‌ای برای بزرگداشت ایشان و بزرگداشت مقام همه قهرمانان و پهلوانان ایرانی است.
ضمن اینکه پخش زنده این مسابقات از شبکه‌های مختلف صداوسیما می‌تواند بار دیگر ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی شهر مقدس مشهد در عرصه برگزاری مسابقات بزرگ ورزشی را در برابر نگاه همه ایرانیان بگذارد تا ان‌شاءالله نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی جام امام‌ رضا(ع) مقدمه‌ای برای برگزاری مسابقات ورزشی بزرگ دیگر در پایتخت معنوی ایران باشد.
 

Page Generated in 0.0064 sec