printlogo


کد خبر: 227678تاریخ: 1400/1/23 00:00
در ایران و آسیا تیمی نمی‌تواند مانع قهرمانی‌شان شود
بگوویچ: بازیکنان و کادر پرسپولیس فوق‌العاده‌اند

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
وینکو بگوویچ سرمربی کروات اسبق پرسپولیس و فولاد که در چند تیم دیگر ایرانی سابقه فعالیت و مربیگری دارد در خصوص درخشش فولاد مقابل العین و شرایط پرسپولیس در هند در کارزار آسیایی نقطه نظرات خودش را در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران ورزشی مطرح می‌سازد و به سؤالات ما پاسخ می‌دهد.
 
فولاد یکی از تیم‌هایی که با آن در ایران کار کردی موفق شد تیم قدرتمند العین را با اختلاف چهار گل شکست دهد. فکر این پیروزی پر گل آن هم مقابل تیمی که سابقه قهرمانی در آسیا را دارد واقعاً می‌کردی؟
 من چهار سال در تیم فولاد کار کردم و چند بازیکن خوب را از این تیم به تیم ملی و فوتبال ایران معرفی کردم که سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران درخشیدند و چهره پر فروغی داشتند. فولاد و مسئولانش آن زمان حمایت خوبی از تیم فوتبال‌شان داشتند البته خوشبختانه در چند سال اخیر دیدیم که فولاد همه ابزار کافی نظیر استادیوم اختصاصی و سایر امکانات لازم را داشته و مانند گذشته هم در زمینه آکادمی و بازیکن‌سازی جزو بهترین‌ها بوده است. از برد فولاد مقابل العین خیلی خوشحال شدم و برد پرگل این تیم مقابل العین را به همه هواداران فولاد تبریک می‌گویم و امیدوارم این برد سرآغاز خوبی برای فوتبال ایران در آسیا باشد و تیم‌های ایرانی دیگر هم در ادامه راهشان موفق باشند. تیم العین مهره‌های خوبی را در اختیار دارد اما در دو فصل اخیر از آن تیم قدرتمند گذشته‌اش فاصله داشته.
در خصوص پرسپولیس و شرایط این تیم در آسیا که باید در هند به مصاف حریفانش برود چه نظری داری؟
 پرسپولیس قوی‌ترین و یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیاست که بعد از دو دوره فینالیستی آسیا حالا سایر تیم‌های قاره کهن از رویارویی با آن واهمه دارند و می‌ترسند نکته‌ای که از لحاظ روانی خیلی مهم است و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. جدا از این بحث تیم پرسپولیس به لحاظ پشتوانه بازیکن واقعاً امسال تیمی پرمهره و کم‌نظیر است که از خط دروازه تا خط حمله مهره‌های کارآمد و بسیار خوبی را در اختیار دارد که اکثر آنها تجربه چندین دوره حضور در لیگ قهرمانان را داشته‌اند و این موضوع خیلی می‌تواند به بازیکنان این تیم کمک کند. حریفان پرسپولیس هم همگی تیم‌های قابل احترامی هستند اما شانس اول صعود از گروه خود پرسپولیس است که در هند از گروهش صعود خواهد کرد.
اما به نظر می‌رسد تیم الریان قطر تیمی که شجاع خلیل‌زاده را در اختیار دارد حریف اصلی پرسپولیس برای صعود باشد.
 الریان تیم خوبی است اما نمی‌تواند حریف پرسپولیس با توجه به کادر فنی خوب این تیم به رهبری یحیی گل‌محمدی و کاپیتانی سید جلال شود. پرسپولیس تیم بسیار خوبی است که مهره‌ای مانند ترابی را دارد که جزو بهترین بازیکنان آسیا محسوب می‌شود و وجودش برای هر تیمی غنیمتی بزرگ محسوب می‌شود.
اما الریان و به طور کلی تیم‌های آسیایی نیز با در اختیار داشتن بازیکنان خارجی به لحاظ داشتن مهره‌ها تیم‌های بسیار خوبی هستند.
 بله بازیکنان خارجی خوبی در تیم‌های آسیایی حضور دارند اما تجربه بالا و تیم یکدست پرسپولیس که چند سال متوالی قهرمان ایران شده و عنوان نایب قهرمانی آسیا را در اختیار داشته‌اند این اجازه را به من می‌دهد که بگویم پرسپولیس شانس اول قهرمانی لیگ ایران و آسیاست.
پرسپولیس امسال به نسبت سال‌های قبل تیمی پرمهره‌تر و قوی‌تر را در اختیار دارد و دست یحیی در پست‌های مختلف به لحاظ بهره‌گیری از بازیکنان باز است به همین دلیل یحیی می‌تواند با هوش بالای خودش و قدرت رهبری‌اش و بازیکنان زیاد و مجربی که در اختیار دارد امسال عناوین قهرمانی خوبی را کسب کند.
در لیگ ایران اما تیم‌هایی مانند سپاهان و حتی استقلال رقبای سختی برای پرسپولیس برای تکرار قهرمانی‌اش نشان داده‌اند و حتی سپاهان توانسته صدر را هم از پرسپولیس پس بگیرد؟
 بله این موارد هست چون بالاخره این امری مسلم است که بقیه مدعیان برای قهرمانی دست روی دست نمی‌گذارند و تکرار قهرمانی هر سال سخت‌تر می‌شود اما پرسپولیسی که من امسال دیدم با تیم خوب و بازیکنان فوق‌العاده‌اش قادر به تکرار قهرمانی ایران و حتی قهرمانی در آسیاست.
 

Page Generated in 0.0056 sec