printlogo


کد خبر: 227669تاریخ: 1400/1/23 00:00
هشدار رئیسی‌کیا درباره فعالیت‌های کارگروه بهینه‌سازی سازمان لیگ
نمی‌شود عزیزی‌خادم موافق باشد بهاروند نه!
صادق رییسی‌کیا می‌گوید: «بهینه‌سازی و چابک‌سازی سازمان لیگ باید دغدغه و نگرانی همه باشد. از رییس فدراسیون و سازمان لیگ تا باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال.»

گزارش 
بهناز میرمطهریان    
 
یکی از اصلی‌‌ترین برنامه‌های شهاب عزیزی‌خادم، که در زمان کاندیداتوری‌اش برای ریاست فدراسیون فوتبال بر آن اصرار داشت، بهینه سازی و چابک‌سازی سازمان لیگ بود.
 او حتی بعد از انتخاب اولین تأکیدهایش مربوط می‌شد به بحث رسیدگی به بهینه‌‌سازی سازمان لیگ. در همین راستا کارگروهی هم به ریاست حمیدرضا گرشاسبی تشکیل شد که بهرام رضائیان، مهرداد سراجی، حسین آل اسحاق، احمدرضا براتی و صادق رئیسی‌کیا از اعضای این کارگروه بودند.
اولین و آخرین جلسه این کارگروه در اسفندماه سال 99 برگزار شد که طی این جلسه قرار بر این شد که کارگروه فوق اقدامات پژوهشی لازم را برای بهینه‌سازی سازمان لیگ انجام دهد. در راستای این مطالعات کارگروه در نهایت به این سؤال پاسخ خواهد داد که مدیریت برگزاری مسابقات به باشگاه‌ها منتقل شود یا همین سازمان لیگ با همین ساختار بهینه‌سازی شود؟
حضور شهاب عزیزی‌خادم و منصور قنبرزاده در اولین جلسه کارگروه نشان می‌دهد که رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال نگاه مثبتی نسبت به این موضوع دارند اما خود آنها هم می‌دانند که اگر قرار باشد این کارگروه به نتایج مثبتی برسد، باید جلسات منظم و پویایی داشته باشد و علاوه بر این فاکتورهای دیگری نیز برای فعالیت بهینه کارگروه لازم است که صادق رئیسی‌کیا، به عنوان عضوی از این کارگروه به آن اشاره دارد.
رئیسی‌کیا درباره مهم‌ترین و ضروری‌ترین اتفاقی که در راستای فعالیت این کارگروه باید رخ دهد، به ایران ورزشی می‌گوید: «آقای عزیزی‌خادم حرکت بسیار مهمی را در پیش گرفته‌اند که مهم‌ترین و ضروری‌ترین اتفاقی که برای پیشبرد این حرکت استراتژیک باید رخ دهد، توجیه دوستانی است که در حال حاضر لیگ را اداره می‌کنند. مدیران سازمان لیگ باید توجیه شوند که فوتبال ما بدون بهره‌مندی از یک لیگ قدرتمند، در سایر زمینه‌ها هم حرفی برای گفتن نخواهد داشت. ما اگر لیگ قدرتمندی نداشته باشیم، کار دیگری در این فوتبال نمی‌توانیم انجام دهیم چون در آن صورت نه تیم ملی قدرتمندی داریم، نه اقدامات بازاریابی درستی شکل می‌گیرد. در واقع هیچ چیز دیگری معنایی نخواهد داشت. لیگ است که به فوتبال شأن حرفه‌ای می‌دهد. اگر به این موضوع توجه نکنیم، لیگ ما سال به سال ضعیف‌تر می‌شود و توان رقابت لیگ سال‌ به سال کمتر خواهد شد.»
این کارشناس فوتبال صحبت‌های خود را درباره همسو بودن سایر نهادهای فوتبالی در مسیر بهینه‌سازی لیگ، این‌طور بیان می‌کند: «داشتن لیگ قدرتمند اهمیت دارد و تا زمانی که بهینه‌سازی لیگ، دغدغه و نگرانی همه اهالی فوتبال نباشد، مسیر حرکت کارگروه هموار نمی‌شود. آقای بهاروند به عنوان رئیس سازمان لیگ، از ابتدا همراه آقای عزیزی‌خادم بوده‌اند و از برنامه‌های ایشان اطلاع داشته‌اند. حالا هم پیرو همان برنامه‌ها انتظار می‌رود که ایشان هم در جهت تحقق این هدف همکاری لازم را داشته باشند. نه تنها آقای بهاروند که تمامی بدنه فدراسیون مثل کمیته مسابقات هم باید این دغدغه را داشته باشند و همینطور باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال. همه اینها ارکانی هستند که باید در پروسه بهینه‌سازی لیگ همراه ما باشند. از رئیس فدراسیون و دبیرکل بگیرید تا رئیس سازمان لیگ و باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال.»
در حال حاضر مهم‌ترین اتفاقی که می‌تواند باعث پیشبرد کار کارگروه بهینه‌سازی سازمان لیگ شود، چیست؟ رئیسی‌کیا در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «با اینکه هم آقای عزیزی‌خادم و هم قنبرزاده با حضور در نخستین جلسه کارگروه نشان دادند که دغدغه این موضوع را دارند اما به نظرم لازم است که آقای عزیزی‌خادم در چند جلسه، ریاست جلسه را برعهده بگیرند، موارد را مدیریت کنند و شرح وظایف را مشخص کنند تا ما بتوانیم در حدفاصل این لیگ تا لیگ بعدی به این جمع‌بندی برسیم که آیا می‌توانیم در فصل آینده بخشی از کارهای بهینه‌سازی سازمان لیگ را انجام دهیم یا نه؟ باید کارگروه هرچه سریع‌تر در مسیر خودش قرار بگیرد. نمی‌شود که این موضوع دغدغه آقای عزیزی‌خادم باشد اما دغدغه آقای بهاروند نباشد.»
با توجه به اینکه کارگروه بهینه سازی در ابتدای مسیر خود قرار دارد، اگر در تبیین وظایف آن جدیت به خرج داده نشود، شاید به سرنوشت ده‌ها کارگروه دیگری مبتلا شود که طی سال‌های گذشته برای انجام فعالیت‌های مهم در فوتبال تشکیل شده‌اند و به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند.
 

Page Generated in 0.0056 sec