printlogo


کد خبر: 227668تاریخ: 1400/1/23 00:00
خبر

ورزشگاه‌های بحرینی که میزبان گروه ایران شده‌اند
یکی از دلایلی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سلب میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی از ایران مطرح کرده بود، استاندارد نبودن ورزشگاه‌های ایران اعلام شد. این در حالی است که نگاهی به ورزشگاه‌های بحرین نشان می‌دهد این ورزشگاه‌ها از نظر زیرساخت بسیار ضعیف‌تر از ورزشگاه‌های ایرانی هستند.
علی‌رغم ضعف زیرساخت‌ها در ورزشگاه‌های بحرین، این کشور به عنوان میزبانی مسابقات متمرکز گروه سوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا (گروه ایران) انتخاب شده و تیم ملی ایران به همراه عراق، کامبوج و هنگ‌کنگ بازی های باقی مانده خود را در این کشور برگزار خواهند کرد.
 این مسابقات از 13 تا 25 خرداد به صورت متمرکز و فشرده در 13 روز در ورزشگاه های معرفی شده از سوی بحرین برگزار می‌شود و تیم‌ها در گرمای هوا در این کشور به رقابت می‌پردازند.
در روزهای گذشته نمایندگان AFC از سه ورزشگاه دیدن کردند و در نهایت ورزشگاه‌های ملی، خلیفه و شیخ علی بن محمد (المحرق) به تأیید رسیده تا این مسابقات در بحرین برگزار شود.
ورزشگاه ملی بحرین که با گنجایش 40 هزار نفر، محل برگزاری رویدادهای ورزشی مهم این کشور و همین‌طور بازی رفت ایران و بحرین بود، به عنوان ورزشگاه اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که احتمالاً در اکثر موارد میزبان بازی‌های تیم ملی این کشور هم باشد.
ورزشگاه خلیفه نیز با 20 هزار نفر گنجایش، قدیمی‌ترین ورزشگاه این مسابقات است که سال 1968 میلادی ساخته شده اما در سال 2007 مورد بازسازی قرار گرفته است. این ورزشگاه محل بازی‌های خانگی النجمه بحرین است.
همچنین ورزشگاه المحرق یا شیخ علی بن محمد نیز سومین ورزشگاه این مسابقات است که در سال 2012 مورد  بازسازی قرار گرفته است و در جزیره‌ای جدا از کشور بحرین قرار دارد. این ورزشگاه همانطور که از نامش مشخص است، محل بازی‌های تیم المحرق است.
 
 
 
اعلام شرایط خروج کارمندان AFC در عربستان
کنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط خروج کارمندانش در دیدارهای متمرکز لیگ قهرمانان به میزبانی عربستان را اعلام کرد. به نقل از روزنامه الریاضیه عربستان، AFC از کارمندانش خواسته در زمان برگزاری دیدارهای متمرکز 3 گروه لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی کشور عربستان در هتل‌های ریجنسی و ریجانا بمانند. خروج آنها فقط هنگام برگزاری دیدارها و کارهای مرتبط با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.
کنفدراسیون فوتبال آسیا کمیته‌هایی را برای بازی‌ها، داوران، رسانه‌ها و ورزشگاه‌ها ایجاد کرده است. فدراسیون فوتبال عربستان نیز کارهای مقدماتی برای پذیرش تیم‌های شرکت‌کننده در گروه‌های اول، سوم و چهارم لیگ قهرمانان آسیا را به پایان رسانده است.
 
 
ایران از بلاروس یا روسیه به جام جهانی فوتسال می‌رود
تیم ملی فوتسال ایران پیش از حضور در جام جهانی در یکی از دو کشور روسیه یا بلاروس اردو خواهد زد.
مسابقات جام جهانی فوتسال اواخر شهریور امسال در لیتوانی برگزار می‌شود. این مسابقات به دلیل شیوع بیماری کرونا با یک سال تأخیر روبرو شده و حالا تیم‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌های آماده سازی خود برای حضور پرقدرت در این مسابقات را آماده کرده‌اند.
تیم ملی فوتسال ایران که هنوز نتوانسته بازی تدارکاتی مناسبی داشته باشد چند بازی دوستانه پیش از این مسابقات را برنامه‌ریزی کرده است.
 بر اساس برنامه‌ای که ناظم الشریعه به کمیته فوتسال ارائه داده او تمایل دارد تیم ملی پس از خروج از ایران و پیش از از رسیدن به لیتوانی - میزبان مسابقات جام جهانی - در یکی از دو کشور روسیه یا بلاروس بازی دوستانه برگزار کند.
با توجه به رابطه خوب فوتسال ایران و روسیه احتمال اینکه این دو تیم پیش از جام جهانی دو بازی دوستانه را در مسکو برگزار کنند زیاد است مگر اینکه به دلیل قدرت فوتسال ایران و احتمال رویارویی روس‌ها با ایران در جام جهانی، آنها قید این بازی دوستانه را بزنند که در آن صورت بلاروس گزینه دیگری برای بازی دوستانه ایران پیش از حضور در لیتوانی خواهد بود.
 
 

Page Generated in 0.0048 sec