printlogo


کد خبر: 227657تاریخ: 1400/1/23 00:00
روی رینگ

مسابقات بوکس قهرمانی جوانان جهان
لهستان؛ جایی برای ساخته شدن
تیم ملی بوکس‌ جوانان ایران به منظور حضور در رقابت‌های قهرمانی‌ جهان در شهر کیلتس کشور لهستان اردو زد. تیم ملی بوکس جوانان ایران برای حضور در مسابقات جهانی عازم لهستان شده بود، عصر دیروز بعد از استقرار در شهر کیلتس محل برگزاری این رقابت‌ها، اولین تمرین خود را هم برگزار کرد. 
رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان جهان از روز دوشنبه هفته جاری به مدت یازده روز در شهر کیلتس برگزار می‌شود که تیم‌ ایران نیز با ۷ بوکسور در این مسابقات حضور پیدا می‌کند. 
در این مسابقات مهدی پرویزی در وزن ۴۹ کیلوگرم، مصطفی ریگی در وزن ۵۲ کیلوگرم، رامین بابالو در وزن ۶۰ کیلوگرم، امیررضا شکاری در وزن ۶۴ کیلوگرم، فرهاد مرادی در وزن ۶۹ کیلوگرم، سیدعلی سیدصدری در وزن ۹۱ کیلوگرم، مهدی جشنانی در وزن ۹۱+ کیلوگرم برای تیم ملی ایران روی رینگ می‌روند.
 هدایت بوکسورهای ایران را رضا مهدی‌پور به عنوان سرمربی، مرتضی سپهوند، ایمان طیبی و سیدمهدی ابراهیمی هم به عنوان مربی بر عهده دارند. بعید است که این تیم بتواند به مدال برسد اما نباید هم چنین توقعی را داشت. چندین مرحله اردو برگزار شده و کادر فنی و فدراسیون زحمت خود را کشیدند و حتماً بوکسورهای تیم ملی هم در حین مسابقات کم نخواهند گذاشت اما اینکه موفقیتی حاصل شود نیاز به سال‌ها کار و برنامه‌ریزی است و حالا برای دومین سال پیاپی جوانان ایرانی تجربه مسابقات جهانی را به دست می‌آورند. 
بعد از سال‌ها تحریم مسابقات جهانی جوانان، حالا دو سالی است که این تیم به مسابقات جهانی اعزام می‌شود و حتماً ثمره این اعزام‌ها در رده بزرگسالان دیده می‌شود. در دوره‌ای مسئولان فدراسیون معتقد بودند که چون جوانان ایران در مسابقات جهانی حرفی برای گفتن ندارند، به مسابقات جهانی اعزام نشوند. 
می‌گفتند اینها که قرار است ببازند، چرا برای شکست هزینه کنیم؟
حالا این تیم اعزام شده و اگر به مدال رسیدند که خوش به حال بوکس ایران اما اگر هم نرسیدند هیچ ایرادی ندارد، روزی همین شکست‌ها پلی برای پیروزی می‌شود. 
وقتی به مسابقات اعزام نشوند، برگزاری اردوها هم بی معنی می‌شود و همین باعث شد که بوکس ایران سال‌ها در حسرت رسیدن به مدال جهانی بماند.
 حالا چند سالی است که این تفکر دیگر در فدراسیون جایی ندارد و بوکسورهای جوان مسابقات جهانی را تجربه می‌کنند و حتماً در آینده فواید این شکست‌ها دیده می‌شود.
 
 
معرفی کمیته داوران فدراسیون بوکس
۱۰ داور سه ستاره بوکس به عنوان اعضای کمیته داوران فدراسیون بوکس ایران معرفی شدند.
طی جلسه‌ای که روز گذشته در محل فدراسیون بوکس با حضور حسین ثوری، حمیدرضا قبایی‌زاده، فرزاد صادق‌پور و تنی چند از پیشکسوتان داوری برگزار شد، پیشنهاد حضور ۱۰ نفر در کمیته داوران ارائه گردید و با تأیید رئیس فدراسیون، اعضای کمیته داوران معرفی شدند.
بابک بردبار، حسن عسکری، سیدعلی جعفری، مجید عباس‌زاده، ابولفضل عامری، الهیار الیاسی، امین گنجون، محمد ترمیمی، مهدی شفیعی و محمد آبی اعضای کمیته داوران فدراسیون بوکس را تشکیل می‌دهند.
 احکام اعضای این کمیته صادر شده و فعالیت کمیته داوران از امروز رسماً آغاز می‌شود. با توجه به مسابقات داخلی متعدد بوکس ایران در سال جاری، کمیته داوران وظیفه سخت و سنگینی را در پیش دارد.

 


Page Generated in 0.0052 sec