printlogo


کد خبر: 227652تاریخ: 1400/1/23 00:00
خبر و مصاحبه

 پایان تورنمنت بلغارستان با 7 مدال برای ایران
طلای مهم برای طاهری و ناصرپور
رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام دانکلوف و نیکولای پتروف در روزهای ۱۹ تا ۲۲ فروردین ماه در شهر پلودیو بلغارستان برگزار شد و نمایندگان کشورمان در این مسابقات به ۶ مدال طلا و یک مدال نقره دست یافتند. در این بین سهم کشتی آزاد 4 مدال طلا بود و کشتی فرنگی هم صاحب 2 طلا و یک نقره شد و آرمین محب ثابت هم از دور رقابت‌ها حذف شد. در کشتی آزاد و در وزن ۷۴ کیلوگرم جمال عبادی، در وزن ۷۹ کیلوگرم حمیدرضا زرین پیکر، در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امین طاهری به مدال طلا دست پیدا کردند. در رقابت‌های کشتی فرنگی هم در وزن ۶۰ کیلوگرم پویا ناصرپور و در وزن ۷۲ کیلوگرم علی ارسلان به مدال طلا رسیدند و مهدی فلاح هم در وزن 87 کیلوگرم به مدال نقره دست پیدا کرد. در این بین طلای امین طاهری در وزن 125 کیلوگرم که به دنبال رسیدن به دوبنده تیم ملی است، از اهمیت بیشتری برخوردار بود و در کشتی فرنگی هم طلای پویا ناصرپور که تغییر وزن داده و از 55 به 60 کیلوگرم آمده، مهم بود.
 
 
دعوت از لالوویچ برای سفر به ایران
رئیس فدراسیون کشتی ایران در دیدار مهمی که با لالوویچ داشت به طور حضوری از او خواست که به ایران سفر کند. افتتاح سالن تمرینی شهید صدرزاده ظاهراً از اهمیت بسیار بالایی برای فدراسیون کشتی برخوردار است و به همین دلیل از لالوویچ دعوت کرد که به ایران سفر کند. خانه کشتی شهید صدرزاده به عنوان یکی از بزرگترین کمپ‌های تمرینی ورزشی جهان در اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح می‌شود که علیرضا دبیر در این دیدار از لالوویچ دعوت کرد که به همین بهانه به ایران سفر کند. رئیس اتحادیه جهانی هم این قول را داد که اگر در تاریخ مدنظر جلسه‌ای با IOC نداشته باشد به ایران سفر می‌کند.
 
 
ناهماهنگی رستمی برنامه‌ریزی ما را بهم ریخت
برخواه: هاشمی خودش به اردو نیامد و خط خورد
محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درخصوص انتخاب نفرات ملی‌پوش برای حضور در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا (گزینشی طلایی بازی‌های المپیک 2021 توکیو) تأکید دارد که تمرکز و اولویت کادرفنی خصوصاً در دسته وزنی ۹۶ کیلوگرم قهرمانی آسیا این است که سهراب مرادی از لحاظ امتیازی از دو رقیبش پیش بیفتد و سهمیه المپیک را قطعی کند. ضمن اینکه نیم نگاهی به درخشش وزنه‌برداران در تاشکند و کسب سکوی قهرمانی آسیا نیز دارد.
محمدحسین برخواه درباره آخرین وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری ایران پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیای ازبکستان می‌گوید: «بعد از سه مرحله اردویی که داشتیم، اکثریت وزنه‌برداران در آمادگی قابل قبولی قرار دارند. البته آسیب‌دیدگی‌هایی را از قبل داشتیم اما در مجموع وضعیت به گونه‌ای است که امیدوارم هم از لحاظ مدالی و هم رده‌بندی تیمی نتایج خوبی بگیریم و مهم‌تر اینکه سهراب مرادی سهمیه المپیک را در دسته ۹۶ کیلوگرم به دست آورد.»
برخواه در مورد آخرین وضعیت سهراب مرادی معتقد است: «او وضعیت نسبتاً خوبی دارد و هفته گذشته که وزیر در تمرینات حضور داشت، رکورد مجموع بالاتر از ۴۰۰ کیلوگرم را ثبت کرد اما شرایط مسابقه سخت است و امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که در همین قهرمانی آسیا سهمیه را قطعی کند و دیگر لازم نباشد که او به مسابقات کلمبیا برود زیرا اگر مجبور شویم سهراب مرادی را به مسابقات کلمبیا اعزام کنیم، ریکاوری‌اش برای المپیک سخت می‌شود. امیدوارم در قهرمانی آسیا کار تمام شود و بعد از آن ریکاوری مناسبی داشته باشد و تمریناتش را برای حضور در المپیک آغاز کنیم. رقابت مستقیم سهراب مرادی برای کسب عنوان بهترین وزنه‌بردار قاره آسیا با وزنه‌برداران چین تایپه و قرقیزستان است. وزنه‌بردار قرقیزستان از لحاظ امتیازی وضعیت مطلوب‌تری دارد و در تمرینات هم رکوردهای خوبی را ثبت کرده است و من از او شناخت دارم.»
 
 
داودی به خاطرآسیب‌دیدگی با احتیاط وزنه می‌زند
برخواه در مورد وضعیت علی داودی وزنه‌بردار فوق سنگین ایران می‌گوید: «داودی آسیب‌ دیدگی زانو دارد. البته تمرینات خود را به طور منظم پیگیری می‌کند اما در فرم مسابقه اهواز نیست و نسبت به آن موقع افت داشته است. از طرفی ما هم مجبور بودیم با احتیاط با او کار کنیم تا آسیب دیدگی‌اش تشدید نشود و این مسابقه را به سلامت پشت سر بگذارد.»
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد علت غیبت علی هاشمی در اردوی پایانی و تغییر وزن غیرمنتظره کیانوش رستمی نیز تأکید دارد: «ما علی هاشمی را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم و وقتی او را دعوت کردیم و اسمش را هم اعلام کردیم یعنی خواسته ما این بود که او را در ترکیب داشته باشیم اما تصمیم خودش این بود که به اردو نیاید و دلیلش را هم نمی‌دانم. اگر از اول می‌دانستیم رستمی تصمیم به تغییر وزن دارد به جای اینکه سه نفر در دسته ۸۹ کیلوگرم دعوت کنیم، در اوزان دیگر نفر اضافه می‌کردیم. حقیقتاً این وزنه‌بردار این‌بار هم برنامه‌ریزی ما را با ناهماهنگی خود به هم ریخت.»
 

Page Generated in 0.0056 sec