printlogo


کد خبر: 227649تاریخ: 1400/1/23 00:00
طنزیم
مشکل عجیب آقای چاخان پاخان

هومن جعفری

به سلامتی و مبارکی، لیگ قهرمانان آسیا را با شروع خوب فولاد پیش بردیم و حالا امیدواریم که تیم‌های ما در مرحله گروهی هم بتوانند از پس تیم‌های دیگر بربیایند. البته تا تیم‌های ما با هزار مشکل خروجی و بیماری و بدهی مالیاتی و بازیکن‌های تمدید نکرده و بازیکن‌های مغضوب انضباطی و کمبود پول و نبودن امکانات و نداشتن پرواز چارتر و دیگر مشکلات مشابه بخواهند دست و پنجه نرم کنند، بقیه تیم‌ها نیمی از راه مسابقات را هم طی کرده‌اند.
یک روزی هم می‌رسد که تیم‌های ما بدون مشکل می‌روند سفر خارج از کشور. کسی مشکل مالیاتی و خروجی ندارد. باشگاه مشکل پرواز چارتر و بدهی و بحث‌های مشابه نخواهد داشت. شاید به عمر ما قد ندهد ولی آن روز می‌رسد!
*
یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال هند گفته است: «پرسپولیسی‌ها می‌دانستند که اجازه فرود ندارند اما دوباره پرواز را برای روز شنبه رزرو کردند. ما نیمه شب با چه کسی می‌توانستیم تماس بگیریم؟ آنها فدراسیون فوتبال هند را مقصر می‌دانند اما ما نقشی در این زمینه نداریم»
شب داخلی: زنگ موبایل آقای باچان چاخان، مقام مسئول در فدراسیون فوتبال هند به صدا در‌می‌آید. او و همسرش با هم به سمت دوربین نگاه می‌کنند و می‌پرسند: یعنی کی می‌تونه باشه این وقت شب؟
زن باچان چاخان نگاهی به موبایل می‌اندازد و با کنایه می‌گوید: شماره ناشناس داری! قصه چیه؟
باچان چاخان با تعجب می‌گوید: من از کجا بدونم؟ شماره خارج از کشوره. من که دو ساله پامو از مرز بیرون نگذاشتم. (گوشی را بر می‌دارد) بفرمایین؟
*آقای چاخان پاخان؟ من نماینده باشگاه پرسپولیس هستم!
- ایران؟ ساعت چنده اونجا؟
* اینجا ما سؤال می‌کنیم. این هواپیمای ما رو نمی‌خواین راه بدین؟
(زنش با اشاره وادارش می‌کند که گوشی را بگذارد روی اسپیکر ببیند صدای مرد است یا زن!)
* کدوم هواپیما؟
زنش با کنایه می‌پرسد: منظورش مهماندار هواپیماست؟ مرد قاطی  می‌کند!
- ما می‌خوایم بیاییم کشور شما برای بازی فوتبال، ویزا میزا هم گرفتیم اما میگن برای پرواز چارتر باید اجازه جدا بگیریم! شما آشنا ندارین کار ما راه بیفته؟ شیتیل شما محفوظ!
(زن با کنایه به شوهرش می‌گوید: پس اسمش شیتیل است ها! مبارکت باشد! خواهرم راست می‌گفت!
مرد قاطی می‌کند: آقا نصفه شب من آشنا از کجا بیارم؟ تو ساعت اداری زنگ بزنین!
زن کنایه می‌زند: اره دیگه! جلوی من حرف نزنی باهاش! برو تو اداره! امشبم برو رو مبل بخواب! فردا میرم دادگاه مهرم رو می‌ذارم اجرا!
... و اینگونه بود که مشکل ویزا و اجازه پرواز حل نشد اما آقای چاخان پاخان مشکلات بدتری را تجربه کرد!
نتیجه اخلاقی: شب‌ها گوشی موبایل‌تان را خاموش کنید!
 

Page Generated in 0.0061 sec