printlogo


کد خبر: 227644تاریخ: 1400/1/23 00:00
در چنین روزی 23 فروردین 1382

ماجرای شکایت پرسپولیس از کریم باقری 
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز شنبـه حکـم نهـایی «کریم باقری» بازیکن تیم پرسپولیس تهران را اعلام کرد.
این کمیته پس از بررسی شکایت باشگاه پرسپولیس تهران و با در نظر گرفتن دفاعیات کریم باقری، حکم این پرونده را در 3 بند به صورت زیر اعلام کرد؛ تخلف کریم باقری به لحاظ تخطی از مفاد قراردادهای منعقده و استنکاف از همراهی تیم در تمرینات و مسابقات به بهانه مصدومیت و عدم ارائه مدارک معتبر و مورد قبول پزشکی نسبت به مصدومیت بر اساس مقررات مورد عمل و قراردادهای منعقده محرز و مدت زمانی را که نامبرده از حضور در تمرینات و مسابقات استنکاف داشته بر باقیمانده قرارداد اضافه می‌گردد. ضمناً با توجه به آمادگی کریم باقری در تاریخ 28/12/81 برای حضور در تمرینات، در صورت عدم پذیرش از طرف باشگاه از تـاریخ مذکــور، مسئولیت عدم پذیرش بـاقری به عهده باشگاه خواهد بود. باشگاه پرسپولیس مجاز است علاوه بر جرایم مندرج در بندهای 6 و 7 ماده 6 قرارداد ثبت شده در فدراسیون و نیز قرارداد داخلی، میزان خسارات وارده به باشگاه را که از عدم حضور باقری در تمرینات و مسابقات و ترکیب تیم متوجه این باشگاه شده است مستنداً تقدیم و محاسبه کرده و مورد مطالبه قرار دهد.
لیکن درخواست فسخ یکجانبه قرارداد از سوی باشگاه به لحاظ عدم انطباق با بند 2 ماده 20 آیین‌نامه نقل و انتقال لیگ برتر باشگاه‌های ایران و یا بند 5 از ماده 5 قرارداد منعقده (فرم 12) و یا ماده 9-3-2 آیین‌نامه رابطه باشگاه‌ها با لیگ موضوعیت نداشته و قابل رسیدگی نبوده است. عدم درج مبالغ پیش پرداخت و حقوق بازیکن در ماده 6 قـــرارداد، تخلف از مفاد ماده 1 - 7 آیین‌نامه نقل و انتقال بازیکنان لیگ حرفه‌ای بوده و به استناد بند 1 ماده 14 مقررات نقل و انتقال فدراسیون، بازیکن و باشگاه متفقاً مشمول جریمه‌ای معادل 25 درصد کل قرارداد هستند که بنابراین کمیته انضباطی هر یک از دو طرف باشگاه و بازیکن را به مبلغ 217 میلیون و 750 هزار ریال و جمعاً به مبلغ 435 میلیون و 500 هزار ریال جریمه نقدی محکوم کرده است.
 
دولت اسپانیا کمک‌هایش  به فدراسیون فوتبال را قطع کرد
شورای عالی ورزش‌های اسپانیا باتوجه به پرونده‌های تخلفات مالی فراوانی که در فدراسیون فوتبال مفتوح و به سرانجام نرسیده است، اعطای کمک مالی دولت را به این فدراسیون قطع کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، این بودجه دولتی که 20 درصد از بودجه کل فدراسیون را تشکیل می‌دهد بالغ بر 06/5 میلیون یوروست که شورای عالی ورزشها پرداخت آن را متوقف کرده است. از آغاز سال جاری میلادی تاکنون فدراسیون فوتبال اسپانیا با ماجراهای تخلفات مالی و کلاهبرداری‌هایی روبه‌رو بوده است که همگی در مطبوعات اسپانیا انتشار یافته‌اند. این پرونده‌های رسواکننده منجر به استعفای «جـــــراردو گونزالز» دبیرکل فدراسیون بعد از هجده سال تکیه زدن بر این مسند شد. این فرد به نوشته مطبوعات متهم به سوء‌استفاده‌های کلان مالی و سوء‌استفاده از منصب و موقعیت خود شده است.

Page Generated in 0.0054 sec