printlogo


کد خبر: 227639تاریخ: 1400/1/23 00:00
سرانجام، درخشش ستاره آلمانی برای چلسی
هاورتز از زیر ابر درآمد

جیمز آلی
 
 اگر کای هاورتز به اوج رسیده باشد، چلسی با پاداشی غیرمترقبه روبه‌رو شده است. همچنین به این ترتیب، یک مشکل توماس توخل هم حل می‌شود. این انتظار وجود دارد که آبی‌ها در تابستان یک مهاجم مرکزی بخرند و سران باشگاه بر این باورند که بخت خرید ارلینگ هالند از بوروسیا دورتموند را دارند. چلسی همچنین سرخیو آگوئرو از منچستر سیتی را زیر نظر دارد. اما یک نفر باید در این تیم فعلی چلسی پا پیش بگذارد و به آنها کمک کند. هرچند تیمو ورنر، اولیویه ژیرو و تامی آبراهام ممکن است این بازیکن باشند اما هاورتز گزینه‌ای مهم‌تر به نظر می‌رسد. او در بازی مقابل کریستال پالاس در سلهرست پارک خوش درخشید و به تیمش کمک کرد با نتیجه چهار بر یک پیروز شود. فریب نتیجه بازی را نخورید. این بازی کاملاً یک‌طرفه بود و چلسی می‌توانست گل‌های بسیار بیشتری بزند. این اولین بار در 17 بازی زیر نظر توخل است که چلسی بیش از دو گل در یک بازی زد و این اهمیت بسیاری دارد چون آنها بدون یک مهاجم مرکزی تخصصی بازی کردند.
توخل پس از دیدار گفت: «فکر می‌کنید که در 16 بازی پیام اشتباهی دادم و حالا پیام درست را پیدا کرده‌ام؟ شما باید بازی به بازی تیم ما را تحلیل کنید. در یک مسابقه در لیگ برتر، گلزنی کار بسیار، بسیار دشواری است. ما کاملاً می‌دانیم که اگر می‌توانیم چهار گل بزنیم و فرصت‌های زیادی بسازیم، این یعنی عملکرد تهاجمی ما عالی است اما نمی‌توانید بازی را به حمله و دفاع تقسیم کنید. فوتبال پیچیده است. زمانی که حمله می‌کردیم و فضاها را می‌بستیم، به کریستال پالاس اجازه فرار از فشار را ندادیم. ما توپ را عالی پس می‌گرفتیم و بسیار شجاع بودیم. پس باید به همه تبریک بگویم. امروز خیلی خوشحالم اما برابر پورتو باید از صفر شروع کنیم.» هاورتز در این بازی در نقش شماره 9 کاذب به میدان رفت و در 45 دقیقه نخست درخشید. گل او حاصل خونسردی و کیفیت بازی‌اش بود. او نزدیک بود گل دوم را هم بزند که ویسنته گوایتا، دروازه‌بان پالاس نگذاشت.
هاورتز پس از بازی گفت: «در پستی که من بازی می‌کنم، هر بازیکنی دوست دارد گل بزند. کار ما آسان نبود. ما فرصت‌های زیادی ساختیم و شاید باید گل‌های بیشتری می‌زدیم اما در هر حال راضی هستیم. من فکر می‌کنم که آزادی عمل در میدان دارم و امیدوارم به همین شکل ادامه دهم. در نیمه دوم، یکی دو موقعیت خوب برای گل‌زنی داشتیم اما البته که خوشحالم. بازی در کنار بازیکنانی با این کیفیت همیشه آسان است و وقتی چهار بر یک می‌برید، راحت می‌توان گفت که تیم تهاجمی خوبی هستید اما ما باید به کار ادامه بدهیم و پس از فصل درباره آن صحبت کنیم.» این بازیکن جوان آلمانی پیش از انتقال 71 میلیون پوندی‌اش به چلسی، گاهی در پست شماره 9 کاذب برای بایر لورکوزن بازی می‌کرد. او حالا نمایش‌های درخشانی در تیم توخل دارد. این بازیکن 21ساله برابر اورتون و لیدز در ماه گذشته عالی بود، هرچند که گل نزد، ولی صبر توخل جواب داد و این عملکرد او باعث می‌شود چلسی امیدوار به بازی‌های آینده باشد. کریستین پولیشیچ هم همینطور. توخل پیش از بازی گفت که او سلاحی بزرگ برای باشگاه است اما به شرط آن که به مشکلات فیزیکی و روانی خود غلبه کند. مشکلات فیزیکی او مشخص است و او در طول فصل همیشه مشکل همسترینگ داشته اما کمتر از جنبه‌های روانی صحبت می‌شود؛ شاید او به بدنش اعتماد ندارد یا اینکه بیش از حد تلاش می‌کند تا بدرخشد. پولیشیچ در این فصل لیگ برتر تنها چهار گل زده اما سه گل او در دو بازی اخیر بوده است. او زیر نظر توخل تنها دو بار در لیگ برتر در ترکیب ثابت بوده و حالا می‌توان انتظار داشت بیشتر به میدان برود و دیگر ذخیره طلایی نباشد. او پس از بازی گفت: «چیزهای زیادی در این فصل اتفاق افتاده اما من سخت تلاش خواهم کرد، با تمام وجود. خوشحالم که امروز این بازی را داشتم.» این نمایش هفته مثبتی را برای توخل به پایان رساند. او اولین آزمون بزرگ روی نیمکت چلسی را با موفقیت پشت سر گذاشت. این مربی 47ساله که در ژانویه جای فرانک لمپارد را گرفت، در شکست 5 بر 2 مقابل وست‌بروم در معرض سقوط گفت که تیمش تمرکز و رفتار مناسب را نداشته است. سپس آنتونیو رودیگر و کپا آریسابالاگا در تمرینات درگیر شدند.
اگر دعوای آنها ادامه می‌یافت، در این برهه حساس از فصل اوضاع خراب می‌شد اما مشکلات به‌سرعت برطرف شدند و چلسی در لیگ قهرمانان توانست پورتو را در پرتغال با نتیجه دو بر صفر ببرد. آنها سپس با این عملکرد عالی، امیدهای خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را زنده نگه داشتند.
توخل و چلسی به روند خوب برگشته‌اند. اگر هاورتز و پولیشیچ به همین شکل ادامه دهند، آنها در مسیر درست خواهند ماند.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0053 sec