printlogo


کد خبر: 227624تاریخ: 1400/1/22 00:00
روشن: نمایندگان ایران در آسیا موفق نمی‌شوند
تیم‌های ایرانی مثل خودروهای داخلی به درد خارج از کشور نمی‌خورند!

مصاحبه
مهدیه دریابیگی      
 
استقلال دور از چشم رسانه‌ها و حتی هوادارانش در گوشه‌ای تمرین کرد تا امروز راهی عربستان شود. کار برای استقلالی‌ها که نتوانستند بازیکنان دلخواه خود را در فصل نقل و انتقالات خریداری کنند، به طور حتم سخت خواهد بود اما در روزهایی که شرایط برای استقلال سخت است و فرهاد مجیدی می‌داند که باید با تمام این مشکلات تیمش را به مرحله بعد ببرد، پیشکسوتان استقلال سعی می‌کنند به این تیم روحیه دهند تا استقلال بتواند با تکیه بر افتخارات گذشته خود به بازی‌های آسیایی برود اما حسن روشن که همیشه سعی کرده با صراحت تمام مشکلات را مطرح کند متفاوت از سایر پیشکسوتان استقلال به مشکلات این تیم اشاره کرده و آرزو می‌کند استقلال با گذشتن از این مشکلات حریفان آسیایی را از پیش رو بردارد.
 
استقلال این روزها دور از چشم همه تمرینات خود را انجام می‌دهد تا در نهایت بتواند خودش را برای بازی‌های آسیایی آماده کند، فکر می‌کنید شرایط برای این تیم در آسیا چطور خواهد بود؟
 به نظر من هیچ‌کدام از نمایندگان ایران در آسیا هیچی نمی‌شوند.
چرا؟
 چون ما هیچ برنامه‌ای نداریم. تیم‌های ایرانی مثل خودروهای ایرانی فقط به درد استفاده داخل کشور می‌خورند وگرنه در خارج از کشور به هیچ دردی نمی‌خورند. همه کارهای ما بی‌برنامه است. شما نگاه کنید فصل پیش یک تیم اماراتی نتوانست درست تمرین کند از بازی‌ها انصراف داد چون نمی‌خواست همینطوری در بازی‌ها شرکت کند اما تیم استقلال حتی پول فرستادن بازیکنانش را به بازی‌های آسیایی نداشت و یکی از هواداران متمول استقلال شبانه به آنها پول داد تا بروند آسیا. از این اتفاقاتی که مثال زدم ببینید چقدر تفاوت بین تیم‌های ایرانی و حریفان آسیایی است. باید این را بگویم هیچ‌کدام از تیم‌های ما آمادگی بازی در آسیا را ندارند چون اصلاً از پایه مشکل دارند.
پس به این ترتیب باشد استقلال در فصل جاری هم نباید زیاد امیدوار به قهرمانی باشد!
 دقیقاً همینطور است. استقلال در این فصل دو مربی عوض کرد و هر اتفاقی بیفتد دو طرف می‌خواهند تقصیر را گردن هم بیندازند. البته این را بگویم در فصل جاری کارهایی در بخش پایه‌های استقلال شده و کمی از این لحاظ می‌توان امیدوار بود. در ابتدا پیشکسوتان استقلال اعتراض داشتند که چرا باید ناصر فریاد شیران رئیس آکادمی استقلال شود اما وقتی من به آکادمی رفتم و دیدم فریاد شیران کار می‌کند هیچی نگفتم. 
پیش‌تر از والدین بازیکنان پول می‌گرفتند و کار می‌کردند اما الان با توجه به اینکه در پایه‌ها سرمایه‌گذاری شده و مربیان پول می‌گیرند دلسوزانه کار می‌کنند.
اما بعضی از مربیان بخش پایه استقلال ناراحت بودند و می‌گفتند آنقدر حقوق آنها ناچیز است که نمی‌توانند رقمش را بگویند!
 به نظرم آن افراد دروغ می‌گویند چون من می‌دانم به آنها پول خوبی داده شده است. ما افراد سالمی مثل اکبرپور و اصغرخانی را داشتیم که خیلی سالم برای تیم‌های پایه کار کردند و از این بابت من خوشحال بودم. آقای مددی در این زمینه کار کرده است و قصد دارد که کمیته پیشکسوتان را راه‌اندازی کند، با من هم تماس داشت تا به باشگاه بروم و در این ارتباط صحبت کنم.
اما هیچ‌گاه کمیته پیشکسوتان استقلال ثبات نداشته است!
 حرف من هم همین است. باید این کمیته ثبات داشته باشد. خود پیشکسوتان در بین خودشان یک رئیس انتخاب کنند. اگر در باشگاه استقلال همه چیز سر جای خودش باشد، یعنی کمیته پیشکسوتان داشته باشند بعد در بخش پایه‌ها درست کار کنند آن وقت یک بازیکنی مثل قایدی به خودش این اجازه را نمی‌دهد که در شرایط حساس قهر کند و به جای اینکه مواخذه شود بدون تنبیه برگردد و هیچ کاری هم برای تیم انجام ندهد. گنده‌تر از قایدی هم نباید جرأت عرض اندام برای استقلال را داشته باشد. همه چیز باید در باشگاه استقلال سر جای خودش باشد تا این تیم نتیجه لازم را بگیرد.
شما در ابتدای صحبت‌های خود خیلی در مورد نتیجه گرفتن استقلال در آسیا صحبت نکردید در پایان این مصاحبه یک بار دیگر می‌خواهیم در مورد بازی‌های آسیایی صحبت کنیم. بازی‌های استقلال در ساعت 12 شب برگزار می‌شود به نظر شما در این جام نباید منتظر نتیجه گرفتن استقلال باشیم؟
اتفاقاً ساعت خوبی برای استقلال خواهد بود چون هوا در آنجا گرم است و در آن وقت شب هوا خوب می‌شود. من اگر گفتم نتیجه نمی‌گیریم به خاطر نحوه برنامه‌ریزی تیم بود وگرنه من هم به عنوان یک استقلالی امیدوار هستم استقلال بتواند نتیجه بگیرد تا این هواداران دلشان شاد شود. به شخصه امیدوارم نماینده‌های ایرانی نتیجه بگیرند و در نهایت باعث افتخار ما شوند. اگر هم می‌گویم نتیجه نمی‌گیرند به خاطر فقط برنامه‌ریزی‌های اشتباه آنها است.

Page Generated in 0.0059 sec