printlogo


کد خبر: 227621تاریخ: 1400/1/22 00:00
به استقبال جدال تاتنهام - منچستریونایتد
لــذت شیـــرین انتقـــام!

گزارش
علی بابازاده     
 
یکشنبه ۴ اکتبر۲۰۲۰ در تاریخ دو باشگاه تاتنهام و منچستریونایتد فراموش نخواهد شد! گل دقیقه دوم برونو فرناندز خبر از کسب یک پیروزی راحت برای شاگردان اوله گونارسولسشائر می‌داد اما کامبک سفیدهای لندن طی تنها سه دقیقه عملی شد. شاگردان ژوزه مورینیو تا دقیقه ۷ مسابقه با گل‌های اندومبله و سون هیونگ مین از رقیب دیرینه و تاریخی‌شان پیش افتادند و این شروعی بود برای سنگین‌ترین شکست تاریخ شیاطین سرخ. اخراج آنتونی مارسیال در دقیقه ۲۸ برای مرد نروژی گران تمام شد و زمانی که آنتونی تیلور داور مسابقه در سوت خود دمید، باخت تحقیرآمیز ۶ بر یک به ثبت رسیده بود. مورینیوهمیشه به نظریه توطئه در اولدترافورد اعتقاد داشته و از هر فرصتی استفاده کرده تا بگوید که بازیکنان منچستریونایتد برای برکناری‌اش دست به کم کاری زده‌اند و از حداکثر توان خود استفاده نمی‌کردند. آقای خاص با این برد تاریخی انتقام ویژه‌ای از باشگاه سابق خود گرفت و موانع جدیدی بر سر راه سولسشائر گذاشت؛ شاگرد سابق سرالکس فرگوسن از تأثیر شگرف این باخت روی شرایط روحی روانی شاگرادنش مطلع بود و از توجیح‌های بیهوده استفاده نکرد؛ «هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند خاطره این شکست تلخ را از ذهن‌مان پاک کند. این باخت برای همیشه در تاریخ ما ثبت شده و تلاش خواهیم کرد تا با آن کنار بیاییم. راه‌های مختلفی برای فرار از شکست و بهانه‌جویی وجود دارد اما باید نگاه‌مان رو به جلو باشد؛ بارها در تاریخ این باشگاه نتایج ناگهانی رخ داده و هر دفعه به خوبی توانسته‌ایم از آنها عبور کنیم.» پس از پایان هفته چهارم لیگ برتر انگلستان و این برد تاریخی، اسپرز با هفت امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفته بود و شیاطین سرخ با کسب تنها یک پیروزی، پایین‌تر از برایتون آلبیون در رتبه شانزدهم بودند. حالا شرایط برای هر دو تیم به طور کل دستخوش تغییرات شده و مسابقه دور برگشت از راه رسیده. سولسشائر برای احیای غرور شیاطین سرخ  و رسیدن به یک هدف معین تلاش خواهد کرد؛ انتقام!
یونایتد پس از پشت سر گذاشتن ۳۰ مسابقه با کسب ۶۰ امتیاز پایین‌تراز منچسترسیتی به عنوان تیم دوم جدول شناخته می‌شود و این درحالی است که اسپرز پیش از مسابقات روز شنبه با به دست آوردن ۴۹ امتیاز درجایگاه ششم قرار گرفته و از شرایط آرمانی ابتدای فصل به دوراست. مورینیو تا بدین جای فصل از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به دور مانده و آرزوی قهرمانی در لیگ اروپا نیز با شکست مقابل دیناموزاگرب از بین رفته؛ تصورات بر این بود که پیروزی ۲ - صفر بازی رفت حاشیه امنی برای اسپرز به ارمغان بیاورد ولی شکست ۳ بر صفر در ورزشگاه ماکسیمیر کرواسی بن‌بست جدیدی برای آقای خاص در لندن به وجود آورد. او به خوبی می‌داند که از قافله پرشمار مربیان جوان و باانگیزه در سطح اول فوتبال اروپا جا مانده است و اگرغول‌های اروپایی به دنبال مربی جدید باشند، یقیناً گزینه اول‌شان جولیان ناگلزمن یا یورگن کلوپ و مائوریسیو پوچتینو هستند نه ژوزه مورینیوی پرتغالی! ژوزه کماکان در کنفرانس‌های مطبوعاتی اعداد مختلفی را نشان می‌دهد و جبران نتایج ضعیف چند سال اخیر را به کمک پیشینه پرافتخارش پوشش می‌دهد. مساوی هفته گذشته مقابل نیوکاسل کمکی به جایگاه در خطرمورینیو نکرد و گل دقیقه ۸۵ جوزپ ویلوک بازی را به تساوی کشاند. در پایان مسابقه و زمانی که خبرنگاران معتقد بودند تیم‌های پیشین ژوزه توانایی بیشتری در حفظ نتیجه داشتند، آقای خاص باز هم وجهه خود را زیر سؤال نبرد و به شاگردانش طعنه زد؛ «مربی همان مربی است اما بازیکنان همان بازیکنان نیستند!
تیم به سختی تلاش می‌کند اما معمولاً در بازی اشتباهاتی انجام می‌شود که به کیفیت و توانایی بازیکن بستگی دارد. از هر بازیکن باید در حد مشخصی انتظار داشت و این مسأله به راحتی قابل تحلیل است. از عملکرد تیم ناامید شده‌ام؛ به برد در این بازی نیاز مبرم داشتیم و باید برنده می‌شدیم. از این هدف دور نبودیم اما اشتباهات فردی زیادی در خط دفاعی انجام دادیم. فرصت داشتیم سرنوشت بازی را یکسره کنیم و ۱ - ۳ برنده شویم اما این موقعیت ایده‌آل را از دست دادیم و یک دقیقه بعد گل تساوی را خوردیم.» برای یونایتد اما شرایط روحی و روانی مناسب‌تری وجود دارد؛ شیاطین سرخ با برتری مقابل گرانادای اسپانیا نیمی از راه صعود به جمع چهار تیم لیگ اروپا را پیموده‌اند و به نظر نمی‌رسد که رقیب اسپانیایی توان جبران نتیجه دور رفت در کشور انگلستان را داشته باشد. 
لسترسیتی، وستهم و چلسی توماس توخل تنور جدول لیگ جزیره را کماکان گرم نگه داشته و در تعقیب سفت و سخت یونایتد هستند؛ اشتباه و از دست دادن امتیاز مقابل تاتنهام، شاید در انتهای فصل به قیمت از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان تمام شود و عدم دستیابی به جواز حضور در UCLشکستی دیگر در کارنامه اوله گونار سولسشائر خواهد بود. مرد نروژی به امید احیای یونایتد فرگوسن پا در اولدترافورد گذاشت و رسیدن به این هدف نیازمند پیروزی برابر تیم مورینیو است. باشگاه روزهای پر افت و خیز زیادی را با اوله سپری کرده و شاید این آخرین فصلی باشد که برای رسیدن به حداقل خواسته‌های خود، پای مربی جوانش می‌ایستد!
 

Page Generated in 0.0061 sec