printlogo


کد خبر: 227610تاریخ: 1400/1/22 00:00
خبر

انتخابی بسکتبال کاپ آسیا تعیین تکلیف شد
پنجره سوم در اردن
پنجره سوم رقابت‌های بسکتبال انتخابی کاپ آسیا که قرار بود بهمن و اسفند سال گذشته برگزار شود، پس از تصمیم دولت قطر به تعویق افتاد. حالا پس از چند ماه بلاتکلیفی، کنفدراسیون بسکتبال آسیا درباره این مسابقات تصمیم‌گیری و میزبانی گروه ایران را به اردن داد. این رقابت‌ها که پیش‌تر به دلیل تصمیم دولت قطر به عنوان میزبان پنجره سوم مبنی بر لغو ‌کلیه رویدادهای ورزشی به تعویق افتاده بود، طی نشست چهارم هیأت رئیسه فیبا به کشور اردن واگذار شد.
بر این اساس تیم ملی ایران ‌باید رویدادهای معوق خود را در مقابل عربستان و قطر طی روزهای ۲۲ و ۲۴ خرداد در شهر امان برگزار کند‌.
همچنین میزبان رقابت‌های فوق در گروه‌های A، B و C کشور فیلیپین خواهد بود.تیم ایران با سه برد و یک باخت همچنان صدرنشین گروه خود است و کار دشواری برای صعود به کاپ آسیا ندارد.
 
 
زور شیمیدر به شهرداری نرسید
گرگان بدون باخت در فینال
تیم بسکتبال شهرداری گرگان با کسب سومین پیروزی پیاپی برابر شیمیدر، راهی فینال لیگ برتر بسکتبال شد. گرگانی‌ها که در طول مرحله مقدماتی لیگ هم باختی را تجربه نکرده بودند، در پلی‌آف روند شکست‌ناپذیری خود را حفظ کردند و بدون حتی یک باخت به فینال رسیدند.تیم مصطفی هاشمی اگرچه روی کاغذ و با توجه به نفرات داخل و بیرون زمین وزن کمتری نسبت به حریف داشت اما حداقل در بازی‌های دوم و سوم به شدت تلاش کرد تا بازنده نباشد. در نهایت اما زور شیمیدر به تیم مهران شاهین‌طبع نرسید تا در تکرار رقابت نیمه نهایی دو فصل پیش، باز هم این شهرداری گرگان باشد که راهی بازی نهایی می‌شود.
گرگانی‌ها که در بازی سوم نیمه نهایی کار را تمام کردند، حالا باید منتظر بمانند تا تکلیف برنده دیگر رقابت این مرحله نیز مشخص شود. جایی که مهرام و نفت آبادان با یکدیگر رقابت می‌کنند. دیگر تیم فینالیست فردا یا سه‌شنبه 25 فروردین مشخص خواهد شد تا دو تیم راه یافته به رقابت نهایی، جنگ اصلی بر سر قهرمانی را آغاز کنند.
 
 
 غیبت مربی تیم ملی هندبال امید در اردو به خاطر کرونا
نخستین مرحله از اردوهای تیم ملی هندبال امید از ۲۰ فروردین در تالار هندبال فدراسیون استارت خورد. شهداد مرتجی و حمید صادقی مربیان تیم ملی امید هستند و ۲۵ بازیکن زیر ۲۳ سال را به این مرحله از اردوها دعوت کرده‌اند.
در حال حاضر اردو با نفرات دعوت شده زیر نظر شهداد مرتجی در حال انجام است. حمید صادقی دیگر مربی این تیم به علت مثبت شدن تست pcr نتوانست در این مرحله از اردوها حضور داشه باشد.
این اردو به منظور پشوانه‌سازی تیم ملی بزرگسالان آغاز شده و این مرحله از اردو تا ۲۴ فروردین ادامه دارد. قرار است در مرحله بعد این اردوها که بعد از ماه رمضان انجام خواهد شد تعدادی بازیکن بالای ۳۰ سال نیز دعوت شوند. امید سرپوشی، یونس بدیعی، فواد فرهادی، ابوالفضل لطفی، آرمان رحمانی، محمدرضا کاظمی، علی نجاران، مهران رهنما، محمد ایوبی، محمدحسین کشت زر، رضا یادگاری، محمدمهدی بهنام نیا، مهران حسینی، رضا شجاعی، امیرحسین فیروزبخت، حسین جهانی، پوریا فتاحی، محمدرضا اورعی، یونس آثاری، میلاد قلندری، ولی‌الله آرش، علی کوهزاد، حامد حبیب‌زاده، کیارش طاهری و رضا شهبازی دعوت شدگان به این اردو هستند.

 


Page Generated in 0.0054 sec