printlogo


کد خبر: 227608تاریخ: 1400/1/22 00:00
مسابقات فیتنس قهرمانی کشور، میزبانی قهرمانی جهان را قطعی می‌کند
زیبا و باشکوه

مسابقات فیتنس قهرمانی کشور در روزهای پنجشبه و جمعه به میزبانی تهران و در هتل المپیک برگزار شد. مسابقاتی جذاب که به شکل آبرومندانه و در واقع باشکوه برگزار شد. حضور رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی در ایران رافائل سانتونخا یکی از اتفاقات مهم بود که برگزاری رقابت‌های فیتنس قهرمانی کشور در حضور او هم یک اتفاق مهم و مثبت بود. از آنجایی که فدراسیون بدنسازی ایران به دنبال گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی جهان است برگزاری این رقابت‌ها در حضور رئیس فدراسیون جهانی می‌تواند داشته‌ها و توانمندی‌های فدراسیون ایران را به رخ بکشد. به نظر بعد از نشست‌های مهمی که رافائل با رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و جوانان انجام داده بود حالا برگزاری این مسابقات می‌تواند یک نقش مهم در تأیید این میزبانی باشد.
از کارهای خوب دیگر که در حاشیه این رقابت‌ها انجام شد، دعوت از ناصر پورعلی فرد رئیس سابق فدراسیون بدنسازی بود. کاری مهم که به نظر بسیاری از مشکلات حاشیه‌ای این فدراسیون را از بین می‌برد. در این مراسم از پورعلی فرد که سال‌ها در این فدراسیون به عنوان رئیس فعالیت کرده بود از سوی مدیریت فدراسیون قدردانی به عمل آمد. او را برای مراسم دعوت کردند و در حضور رئیس فدراسیون جهانی از عملکردش تقدیر کردند و پورعلی فرد هدیه فدراسیون را از دستان رافائل دریافت کرد. اتفاقی که تا قبل از این در ورزش ایران رسم نبوده و یا حداقل به ندرت دیده شده که چنین اتفاقی رخ بدهد.
آنچه که تاکنون در فدراسیون‌های ورزشی دیده بودیم، بدگویی‌های مدیریت جدید بر علیه مدیریت قبلی بوده. همیشه این بوده که رئیس جدید تا چند سال بر علیه رئیس قبلی مصاحبه می‌کرد و رئیس قبلی هم تا مدت‌ها حال اینکه بخواهد به این فدراسیون پا بگذارد را نداشت. همین حالا هم در بسیاری از فدراسیون‌ها این وضعیت وجود دارد و رفتارها بعد از تغییر مدیریت‌ها به نحوی است که اگر رئیس قبلی حال و حوصله سر زدن به محل کار قبلی خودش را هم داشته باشد، جرأت این کار را پیدا نمی‌کند اما این بار نصیرزاده بدون اینکه بخواهد مدیریت قبلی را زیر سؤال ببرد، از او دعوت کرد تا در مراسمی از زحماتش تقدیر کند! حال شاید در بسیاری از موارد هم به مدیریت پورعلی فرد نقد داشته باشد اما به هر حال ترجیح می‌دهد وقت خودش را به جای حمله کردن به رئیس قبلی صرف رفع مشکلات کند. این یک کار پهلوانی بود، آن هم در رشته‌ای که هرگز به داشتن مرام پهلوانی مشهور نیست.
یکی دیگر از زیبایی‌های این مسابقات درخشش رضا نوروزی فوتبالیست سابق بود که به عنوان نایب قهرمانی مسابقات دست پیدا کرد. رضا نوروزی که سابقه حضور در تیم استیل‌آذین و البته پرسپولیس تهران را دارد، بعد از مصدومیت شدیدی که برایش رخ داد، برای همیشه از فوتبال کنار رفت. جدایی او از فوتبال بسیار مهم بود اما به جای اینکه خانه‌نشین شود به سراغ ورزش دیگری رفت و اتفاقاً اینجا هم عملکردی عالی از خودش بجا گذاشت. او در مسابقات فیتنس استایل؛ دسته 183+ سانتی‌متر به عنوان نایب قهرمانی رسید و یک کارنامه خوب از خودش بجا گذاشت.
مسابقات فیتنس قهرمانی کشور یک نمره خوب برای فدراسیون بدنسازی بود. فدراسیونی که تازه سر کار آمده اما سه رویداد مهم را در سیستان و بلوچستان، کیش و تهران برگزار کرده که می‌تواند یک اتفاق مهم برای این فدراسیون باشد. البته در مسابقات بدنسازی که در کیش برگزار شد مشکلات زیادی وجود داشت اما در این دوره از رقابت‌ها اتقاقات خوبی رخ داد و با وجودی که مسابقات به دلیل کرونا در شرایط سختی برگزار شد و حتی مسابقاتی که قرار بود که در هتل اسپیناس برگزار شود را لغو کردند اما خیلی زود هتل المپیک هماهنگ شد تا رقابت‌ها سر موعد برگزار شود اما همین شرایط موجود، مشکلاتی را به این رقابت‌ها تحمیل کرد اما با این حال نشان از درس گرفتن فدراسیون از مسابقات قبلی داشت. حتماً این فدراسیون با کاستی‌ها و مشکلاتی روبه‌رو است اما با این حال نشان از حرکت رو به جلوی این مجموعه دارد.

Page Generated in 0.0046 sec