printlogo


کد خبر: 227607تاریخ: 1400/1/22 00:00
گزینشی بلغارستان و دردسرهای بزرگ برای رسیدن به آخرین سهمیه
ستاره روسیه در انتظار ایران

نبرد با روس‌ها برای تنها سهمیه باقی‌مانده تیم ملی کشتی فرنگی، مهم‌ترین مأموریت تیم محمد بنا در مسابقات بلغارستان است. حسین نوری کاری بس آسان را به مشکلی بی‌نهایت تبدیل کرد و حالا باید دید که در آخرین گزینشی چه اتفاقی رخ می‌دهد.
تا کنون ۱۴ کشور ۱۴ سهمیه ممکن در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی را کسب کردند. دو سهمیه در مسابقات گزینشی بلغارستان توزیع می‌شود که دو کشور مطرح کشتی دنیا؛ ایران و روسیه هنوز نتوانسته‌اند سهمیه حضور در المپیک در این وزن را بگیرند.
 علاوه بر ایران و روسیه، کشورهای آسیایی همچون ژاپن، کره‌جنوبی و ترکمنستان و تاجیکستان نتوانستند سهمیه را بگیرند. در اروپا هم کشورهایی نظیر کرواسی، فنلاند، سوئد، صربستان، اسلوونی و چند کشور دیگر هنوز سهمیه را نتوانستند به دست بیاورند. یک رقابت سخت و دشوار که کسب سهمیه را در مسابقات گزینشی بلغارستان با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد کرد.
شاید مهم‌ترین اتفاق در مسابقات گزینشی جهان در بلغارستان همین باشد که نماینده ایران حداقل با قرعه روسیه روبه‌رو نشود. روس‌ها هنوز مشخص نیست با چه کسی می‌خواهند به بلغارستان بیایند، شاید با چاکوتادزه و یا کسی دیگر اما هر کسی در این وزن به بلغارستان بیاید کار را برای سایر رقبا مشکل خواهد کرد. چاکوتادزه در صربستان دوبنده روس‌ها را به تن کرد و اتفاقاً مقابل حسین نوری هم به برتری رسید اما در مسابقات گزینشی المپیک در اروپا نتوانست به سهمیه المپیک برسد. حالا شاید این بار روس‌ها تصمیم دیگری بگیرند و از یک چهره دیگر استفاده کنند.
اینجا هم محمد بنا با یک دردسر بزرگ روبه‌رو است. محمد بنا در حالی برای مسابقات گزینشی المپیک در قزاقستان حسین نوری را انتخاب کرده بود که از عملکرد رامین طاهری در تورنمنت بین‌المللی اوکراین رضایت نداشت. عملکرد ضعیف رامین، محمد بنا را به استفاده از نوری ترغیب کرد اما حالا با این شکست، نوری یک کار آسان را به سخت‌ترین کار دنیا تبدیل کرد او برای گرفتن سهمیه فقط کافی بود 32 ثانیه هیچ کاری نکند تا هم سهمیه‌های تیم ملی کشتی فرنگی تکمیل شود و هم خودش برای حضور در بزرگترین مسابقه و رویداد ورزشی دنیا مهیا شود ولی حسین نوری با وجود همه شایستگی‌هایش این هیچ کاری نکردن را هم نتوانست انجام بدهد تا مشکل بزرگی برای خودش و تیمش به وجود بیاورد. حالا محمد بنا هم سعی می‌کند که از بین ناصر علیزاده و رامین طاهری یک نفر را برای گزینشی بلغارستان انتخاب کند. عملکرد علیزاده در قهرمانی آسیا بسیار مهم و تعیین کننده است.

Page Generated in 0.0055 sec