printlogo


کد خبر: 227605تاریخ: 1400/1/22 00:00
خبر

پایان رقابت مجازی ۳۲۷ تکواندوکار از ۵ کشور
درخشش هوگوپوشان ایران در جام تکاوران
نخستین دوره از رقابت‌های تکواندوی مجازی در سال ۱۴۰۰ با درخشش هوگوپوشان ایران و شناخت نفرات برتر بخش‌های مختلف به میزبانی استان البرز و به صورت آنلاین پایان یافت.
این دوره از مسابقات با حضور ۳۲۷ تکواندوکار از کشورهای انگلستان، هند، مراکش، افغانستان و ایران تحت عنوان جام تکاوران به میزبانی خانه تکواندوی استان البرز به صورت مجازی و زنده برگزار و با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد. استقبال خوب تکواندوکاران در چهار گروه سنی در روزهای ابتدایی سال جدید در شرایطی که وضعیت کشورها به لحاظ شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار گرفته قابل توجه بود. این دست مسابقات می‌تواند به ورزش در خانه و دور ماندن از ابتلا به این ویروس کمک مؤثری باشد.
در پایان این رقابت‌ها که با مسئولیت فنی مجید نظم‌ده طراحی و برگزار شده بود، ملیکا بربری، الینا ارین، هلنا اسلامی، مهسام میلانی، آمیتیدا حافظی، سوگند پیری، روشا رضایی، زهرا ساوری، نیلوفر جلالیان، سما عبدالسیدی، سولماز ارویش، فاطمه وزیری، نرجس واعظی، امینه اساکره و مائده تحویلی در بخش زنان موفق به کسب مدال طلا در بخش‌های مختلف شدند.
در بخش مردان نیز علیرضا علی‌اکبری، علی‌اصغر جهان‌تیغ، محمد پارسا کریم پیر حیاتی، محمد ارشام ربیعی، محمد طاها جباری، ابوالفضل بهرامی، اسماعیل علی‌اکبری، محمد صادق حق‌وردی، ابوالفضل حق‌جو، سیدعباس نبوی، محمد جلالیان، امیرحسین شیخ حسینی، محمدحسین اجاق، محمدحسین خوانی‌زاده و محمدرضا کریم پیر حیاتی صاحب مدال طلا شدند.
 
 
حضور نمایندگان کمیته فنی کاراته در اردوی تیم ملی
علیرضا احسانی دبیر کمیته فنی، محسن رشیدی‌نژاد و محمد بهرامی اعضای کمیته فنی و وحید مومنی دبیر فدراسیون روز گذشته از اردوی تیم ملی کاراته مردان بازدید کردند.
دهمین مرحله از اردوی تیم ملی کاراته مردان در مجموعه ورزشی انقلاب در حال برگزاری است و علیرضا احسانی دبیر کمیته فنی، محسن رشیدی‌نژاد و محمد بهرامی اعضای کمیته فنی و وحید مومنی دبیر فدراسیون روز گذشته از تمرینات ملی‌پوشان کاراته بازدید و با ایشان گفت‌و‌گو کردند.
علیرضا احسانی دبیر کمیته فنی فدراسیون در این بازدید تأکید داشت: «تیم کاراته ایران بیش از 55 سال قدمت دارد و از همان ابتدا جزو قدرت‌های کاراته جهان بوده و همچنان نیز هست. افتخارات کاراته باید بعد از مسابقات المپیک در عرصه‌های جهانی و آسیایی نیز ادامه داشته باشد.
دییر کمیته فنی معتقد بود: «امیدوارم کاراته ایران در المپیک همچنان بدرخشد تا مدال‌های المپیک نیز به افتخارات‌مان اضافه شود.»
سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان در این مورد تأکید داشت: «در مسابقات لیگ جهانی لیسبون سهمیه دوم و مسابقات پاریس ان‌شاءالله سومین سهمیه را کسب می‌کنیم تا با قدرت کامل در مسابقات المپیک حاضر شویم. ملی‌پوشان کاراته کشورمان در المپیک و مسابقات جهانی و آسیایی با اقتدار مبارزه می‌کنند، این ورزشکاران مانند سربازان وطن پرچم کشورمان را در عرصه ورزش بالا نگه می‌دارند تا باعث اقتدار ایران اسلامی شوند.»
دهمین مرحله اردوی تیم ملی کاراته آقایان کشورمان از 16 فروردین‌ماه آغاز و تا 24 فروردین در آکادمی‌ ملی المپیک برگزار خواهد شد.
 
 
معرفی ترکیب ملی‌پوشان روئینگ دو نفره ایران در انتخابی المپیک
ترکیب روئینگ دو نفره زنان ایران برای حضور در انتخابی المپیک مشخص شد.
مسابقات قایقرانی روئینگ انتخابی المپیک ۵ تا ۷ مه ‌(۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت) به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. پیش از این اعلام شده بود که بهمن نصیری و نازنین ملایی در روئینگ تک نفره مردان و زنان به رقابت می‌پردازند. اکنون نیز ترکیب روئینگ دونفره زنان هم مشخص شد و کیمیا زارعی و زینب نوروزی نمایندگان ایران در قایق دو نفره هستند.سولماز عباسی سرمربی روئینگ زنان ایران در مورد تعیین ترکیب روئینگ دو نفره زنان می‌گوید: «ما تست‌های متعددی گرفتیم و در نهایت رکورد زمانی و هماهنگی زینب نوروزی و کیمیا زارعی بهتر بود.»
عباسی در پاسخ به این پرسش که رکورد قایق دو نفره ایران چقدر شانس گرفتن سهمیه را دارد، تأکید دارد: «سال گذشته مسابقه‌ای برگزار نشد بنابراین اطلاعی از رکورد‌های بقیه حریفان نداریم اما برایم مسجل است که ژاپن قطعاً با آمادگی زیادی شرکت می‌کند چون میزبان المپیک است. بقیه کشورها هم اردوهای‌شان پا بر جا بوده و تمام رقیبان ما جدی هستند. رکورد قایق دو نفره هم نسبت به قهرمانی آسیا بهبود پیدا کرده است اما تجربه ثابت کرده در انتخابی المپیک رکوردها بهتر هم خواهد بود. زارعی و نوروزی سه هفته طلایی را پیش‌رو دارند که به آمادگی بهتری برسند.»اردوهای ملی‌پوشان کاراته ایران جهت حضور در رقابت‌های کاراته‌وان لیسبون که آخرین مرحله رقابت کسب سهمیه المپیک از طریق رنگینگ و همچنین پیکارهای پاریس که رقابت‌های گزینشی برای المپیک توکیو است، تشکیل شده است.

Page Generated in 0.0054 sec