printlogo


کد خبر: 227572تاریخ: 1400/1/22 00:00
چرا الهامی اخراج شد؟
سرمربی نساجی کم‌تجربه نبود

 
یکی از حواشی مهم بازی پرسپولیس با نساجی، اخراج ساکت الهامی از روی نیمکت نساجی بود. به‌جز این اتفاق، تدارکات نساجی هم از سوی داور کارت قرمز گرفت و اخراج شد. اینکه چرا سرمربی نساجی اخراج شد دلیلش کاملاً مشخص است، اما سؤالی که از او باید پرسید این است که چرا با علم به اینکه می‌دانست اعتراض‌هایش چنین پیامدی برایش به‌همراه داشت مدام اعتراض می‌کرد.
اگر به بازی اشاره کنیم باید بگوییم نساجی هیچ‌وقت در تمام 90 دقیقه دفاع اتوبوسی را در دستور کار قرار نداد و فوتبالش را بازی کرد اما پرسپولیس تیم برتر میدان بود و شاید اگر اعتراض‌های مکرر ساکت الهامی نبود شاگردانش با تمرکز بیشتری به بازی ادامه می‌داند. 
او آنقدر اعتراض کرد که قبل از خودش یکی از همکارانش اخراجش شد. بدون شک او هم از سرمربی‌اش تبعیت می‌کند و حتماً شرایط و بستر را برای اعتراض فراهم دیده و این دقیقاً همان اولین موضوع و ایرادی است که باید از ساکت الهامی گرفت. 
او به‌هیچ‌وجه مربی کم‌تجربه‌ای نیست و خیلی خوب می‌داند اگر قرار به اعتراض کردن باشد وظیفه تدارکات یا ماساژور 
نیست.
ظاهراً این حواشی از جایی شروع شد که در اواسط نیمه اول ناگهان الهامی رو به حامد شیری کاپیتان نساجی فریاد زد که تیم را از زمین بیرون بکشد و همین مسأله باعث شد ناظر بازی هم تحت تأثیر فریادهای الهامی قرار بگیرد.
 پس از این ناظر مسابقه بیشتر به سمت نیمکت پرسپولیس می‌رفت که این موضوع با اعتراض نیمکت سرخ‌پوشان مواجه شد تا همه چیز مساوی شود. 
با این حال اعتراض‌های نیمکت نساجی بعد از هر سوتی که داور بازی می‌زد، باعث شد جو بازی متشنج شود. 
نکته جالب اینجا بود که حتی ماساژور نساجی هم از روی نیمکت اخراج شد تا این تیم دو اخراجی بین نیمکت داشته باشد.
مسأله جالب دیگر این بود که حتی مسئولان باشگاه نساجی که در قسمت CIP ورزشگاه آزادی نشسته بودند هم در طول بازی مدام فریاد می‌زدند. 
این در شرایطی است که نساجی پس از آمدن ساکت الهامی از نظر فنی شرایط خوبی دارد و دلیلی نداشت برای نتیجه گرفتن دست به چنین حرکاتی زده شود. 
پیش از بازی هم مسئولان باشگاه نساجی و حتی تیم نساجی صحبت‌هایی را در خصوص وضعیت کرونایی تیم‌شان انجام دادند که مشخص شد هیچ مشکلی 
ندارند. 
به نظر می‌رسد تیم باقدمت نساجی با این بار فنی اگر بیشتر تمرکزش روی کار فنی باشد قطعاً موفق‌تر می‌شود. چیزی که همیشه ثابت شده این است که با حاشیه و سروصدا هیچ تیمی به نتیجه دلخواه نرسیده است.
در واقع نساجی می‌توانست مقابل پرسپولیس با آرامش بیشتری بازی کند. آنها در حالی به تصمیمات داور معترضند که برخی کارشناسان آن را رد و تعدادی هم روی گل دوم تصمیم زاهدی‌فر را رد می‌کنند. 
اما حتی اگر تمام تصمیمات داوری به ضرر آنها بوده که نبوده، این وظیفه ساکت الهامی است تیمش را به آرامش دعوت کند. او حتماً فیلم بازی را خواهد دید و اگر به چهره خودش قبل از گل اول پرسپولیس دقت بیشتری کند شاید به این نتیجه برسد که چهره‌اش بیانگر نارضایتی از عملکرد تیمش بوده
 است. 
همانطور که اشاره شد الهامی سال‌هاست در فوتبال ما و با تیم‌های مختلف کار کرده به همین دلیل هم انتظار می‌رود خویشتنداری بیشتری داشته باشد.
 او با این رفتارش به نساجی ضربه زد و نه‌تنها در بازی با پرسپولیس اخراج شد بلکه حالا باید در بازی بعدی مقابل سپاهان که بازی حساسی به حساب می‌آید هم از روی سکوها تیمش را هدایت کند.
 
الهامی: پرسپولیس پرهزینه‌ترین تیم تاریخ است
ساکت الهامی سرمربی نساجی مازندران درباره شکست مقابل پرسپولیس می‌گوید: «ما با پرسپولیسی بازی کردیم که پرهزینه‌ترین تیم تاریخ بود. خود آقای گل‌محمدی می‌توانند بگویند. روزی که با ایشان صحبت کردم گفتند قیمت شهریار مغانلو به‌قدری بالاست که وسع‌مان نمی‌رسد. چطور می‌شود برای اینها هست اما برای ما و تیم‌های دیگر نیست! بعد بحث تعویض‌ها و کار تیمی و بازی با الفاظ می‌شود. با همه این حرف‌ها، مالکیت توپ ما 51 درصد بود و مالیکت توپ پرسپولیس 49 درصد. ما بیشتر از آنها پاس دادیم. آنها 7تا کرنر زدند ما 6تا زدیم. تیمی که پانزدهم جدول است با اول جدول بازی کرده است. من هیچ حرفی با آقایحیی، کریم و افشین ندارم؛ اینها بزرگ هستند و هرچه بگویند من قبول می‌کنم.»
 

 


Page Generated in 0.0055 sec