printlogo


کد خبر: 227565تاریخ: 1400/1/22 00:00
تذکر فدراسیون پزشکی به فوتبالیست‌ها
شادی گل، خطر ابتلا را افزایش می‌دهد

 افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور گرچه باعث تعطیلی لیگ فوتبال ایران نشده است اما توصیه‌هایی جدی را متوجه بازیکنان و مربیان فوتبال کرده است تا بیشتر از قبل پروتکل‎های بهداشتی را رعایت کنند.
غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با حضور در استودیوی شبکه سوم، در خصوص مسائل مختلفی در زمینه کرونا و ورزش صحبت‌هایی را مطرح کرد که در بخشی از آن، او به ماسک نزدن فوتبالی‌ها نیز واکنش نشان داد.
نوروزی درباره شادی گل بازیکنان در مسابقات فوتبال و اینکه آیا این مسأله مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: «پروتکل‌های شروع مسابقات، گلزنی و پایان مسابقات با یکدیگر متفاوت بود. دست دادن در شروع و پایان مسابقات یا تجمع پس از گلزنی، خطر ابتلا را افزایش می‌دهد. در پروتکل‌ها قید شده که اردوهای تیم های ملی و لیگ با شرایط خاصی که با جزئیات کامل توضیح داده شده، در اختیار مسئولین مسابقات، مسئولین تیم‌ها و حتی ورزشکاران توضیح داده شده است.» ماسک نزدن اسکوچیچ سرمربی تیم ملی و بازیکنان دیگری نظیر وریا غفوری، رشید مظاهری، میلاد سرلک، شجاع خلیل‌زاده، رادوشویچ و... واکنش رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی را در پی داشت و او در این رابطه گفت: «درست است که فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد کرونا در ورزش مسئولیت رعایت و نظارت پروتکل‌ها را برعهده دارد ولی در خصوص فوتبال، مسئولیت ریز قضایا به عهده مسئولین پزشکی فدراسیون است.»
علاوه بر اینها، غلامرضا نوروزی در واکنش به اظهارات ساکت الهامی که مدعی شده برخی تیم‌ها واکسن کرونا زده‌اند، این‌طور واکنش نشان داد: «متأسفانه رایج شده برخی‌ها بدون استدلال صحبت می‌‌کنند. ما تازه برای المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها و پیگیری‌های وزارت ورزش و دکتر نمکی مجوز گرفته‌ایم که واکسن بزنیم. بقیه ورزشکاران چون در اولویت نیستند حتماً باید تا تولید انبوه واکسن صبر کنند. اینکه گفته می‌شود واکسن به صورت خصوصی تزریق می‌شود را ندیدم ولی توصیه می‌کنم کسی این کار را انجام ندهد چون اگر واکسنی هم وجود داشته باشد اصل بودن آن مشخص نیست.»

Page Generated in 0.0046 sec