printlogo


کد خبر: 227562تاریخ: 1400/1/22 00:00
مصاحبه و خبر

 مدیرعامل فرابورس ایران:
شرایط برای عرضه اولیه سرخابی‌ها در فرابورس فراهم است
با نزدیک شدن به پایان دوره دولت دوازدهم، نگرانی‌ها درباره بلاتکلیفی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بیشتر شده است. بخصوص که در سال‌های اخیر وزارت ورزش و جوانان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود را واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی اعلام کرده بود. در این بین موارد متعددی مطرح می‌شود و عده‌ای معتقدند که واگذاری منطقی و درست این دو باشگاه تا پایان دولت دوازدهم امکان‌پذیر نخواهد بود.
مدیرعامل شرکت فرابورس ایران اما در مصاحبه‌ای اعلام کرده که خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس و تجاری شدن مدیریت دو باشگاه، مشکلات بزرگ این دو تیم را تعیین تکلیف می‌کند.
پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مصاحبه‌ای از قول امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران منتشر کرده است. هامونی این صحبت‌ها را در پلتفرم کلاب هاوس و در میان جمعی از کارشناسان مطرح کرده بود که حالا این صحبت‌ها منتشر شده است. 
او در این گفت‌وگو درباره نهایی شدن واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس این‌طور توضیح داد: «هشت سال است ما برای عرضه سهام این دو باشگاه تلاش می‌کنیم و خوشبختانه با تلاش‌ها و جدیت آقای سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی، اکنون اصلاح ساختار و صورت‌های مالی دو شرکت استقلال و پرسپولیس حاکی از سودآوری است.»
مدیرعامل فرابورس گفت: «البته بحث پایداری این سود هم مطرح است، اما در حال حاضر با فعالیت‌های صورت گرفته برای شفافیت مالی و اصلاحات ساختاری مالی و مدیریتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال شرایط خوبی برای عرضه اولیه سرخابی در بازار پایه فرابورس داریم.»
هامونی همچنین تأکید کرد: «خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس برکات بسیار خوبی دارد و تجاری شدن مدیریت دو باشگاه، مشکلات بزرگ این دو تیم از جمله حق پخش تلویزیونی را تعیین تکلیف می‌کند و همچنین قرار گرفتن اطلاعات مالی و مدیریتی آنها در سامانه کدال (سامانه نشر اطلاعات گزارش‌های شرکت‌های بورس) کمک بسیار زیادی به شفافیت بیشتر استقلال و پرسپولیس می‌کند و این موضوع برای سهامدار، سرمایه‌گذار و هوادار مهم و ارزشمند خواهد بود.»
مدیرعامل فرابورس تأکید کرد: «قطعاً واگذاری این دو باشگاه به عنوان سرمایه ملی با حساسیت و دقت زیاد صورت می‌گیرد و تا ثبات لازم حمایت از آنها قطع نمی‌شود و از این بابت برای هواداران جای نگرانی نیست.» 
 
 
سوپرلیگ دانمارک
برتری ویل بولدکلوب با حضور عزت‌اللهی
 تیم ویل بولدکلوب در ادامه دیدارهای مرحله پلی‌آف سوپرلیگ دانمارک، جمعه شب با گل دقیقه 50 سوزا یک بر صفر در خانه اودنسه پیروز شد. سعید عزت‌اللهی حضور کاملی در ترکیب ویل بولدکلوب داشت.
دیدارهای مرحله پلی‌آف سوپرلیگ دانمارک میان تیم‌های هفتم تا دوازدهم جدول رده‌بندی با حفظ امتیازهای قبلی برگزار می‌شود. تیم‌های یازدهم و دوازدهم جدول به رده پایین‌‌تر سقوط می‌کنند. ویل بولدکلوب با 28 امتیاز در رده دهم قرار دارد.
 
 
وکنش فدراسیون فوتبال به احتمال ابطال انتخابات هیأت تهران  
جدی باشد اقدام می‌کنیم
انتخابات ریاست هیأت فوتبال استان تهران در حالی چهارم اسفند ۱۳۹۹ برگزار شد که حبیب‌الله شیرازی برای سومین بار متوالی به عنوان ریاست این هیأت رسید. قبل و بعد از انتخابات، اعتراضات زیادی از سوی دیگر نامزدهای ریاست مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات صورت گرفت.
گفته می‌شود سازمان بازرسی هم به این مسأله ورود کرده و در نامه‌هایی به فدراسیون فوتبال، خواهان بررسی این موضوع شده است.
شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال درباره اعتراضات صورت گرفته به انتخابات، گفت: «این هم در حد شنیده‌ها است. کتبی ظاهراً شکایت‌هایی شده ولی به من چیزی نوشته نشده است. اگر چیزی باشد اقدام می‌کنیم. نباید حقی از کسی ضایع شود.»
عزیزی خادم در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد انتخابات هیأت تهران ابطال شود؟ تأکید کرد: «درباره ابطال انتخابات صحبت نمی‌کنم چون چیزی نمی‌دانم. نگاه فدراسیون فوتبال عدالت محور است و کنار مظلوم می‌ایستد.»
 

Page Generated in 0.0048 sec