printlogo


کد خبر: 225922تاریخ: 1399/12/16 00:00
خبر

حمل مشعل المپیک توسط مسن‌ترین فرد جهان
مسن‌ترین فرد زنده جهان با 118 سال سن قرار است در ماه مه ‌(اردیبهشت و خرداد) حمل‌کننده مشعل المپیک توکیو باشد.کین تاناکا که 2 بار از سرطان جان سالم به در برده و در شرایط بحران کرونا زندگی می‌کند قرار است در شیمه منطقه محل زندگی خود در فوکوکا مشعل المپیک را حمل کند.
خانواده تاناکا قرار است با ویلچر این بانو را به اندازه 100 متر راه ببرند. ایجی تاناکا نوه 60 ساله او گفت: «این شگفت‌انگیز است که کین به این سن رسیده و هنوز هم می‌تواند سبک زندگی فعال خود را داشته باشد. ما می‌خواهیم مردم ببینند و این الهام را بگیرند که فکر نکنند سن مانع است.»
پیش از این رکورددار مسن‌ترین حمل کننده مشعل آیدا گمانکو از برزیل است که در 106 سالگی بازی‌های تابستانی ریو 2016 مشعل را روشن کرد. در بازی‌های المپیک زمستانی 2014 سوچی نیز یک فرد 101 ساله مشعل را حمل کرد. 
 
والیبال کاپ اروپا
 یاران کریمی و اسفندیار به فینال نرسیدند
تیم والیبال مازیک بلژیک با شکست مقابل زنیت سن‌پترزبورگ از رسیدن به فینال مسابقات والیبال کاپ اروپا بازماند.تیم والیبال مازیک بلژیک که در ترکیب خود از حضور جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار، دو ملی‌پوش ایرانی بهره می‌برد با شکست مقابل تیم زنیت سن‌پترزبورگ از رسیدن به فینال مسابقات والیبال کاپ اروپا بازماند.مازیک در 3 ست متوالی این بازی که در بلژیک برگزار شد با نتایج 25 بر 23، 25 بر 17 و 25 بر 19 پیروز شد اما به دلیل شکست 3 بر یک در بازی رفت، تکلیف تیم برنده را ست طلایی مشخص کرد. شاگردان توماس ساملوو در این ست 16 بر 18 برنده شدند تا این تیم روسی باشد که راهی فینال می‌شود.
امیرحسین اسفندیار در هر 4 ست به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شد و تنها یک امتیاز کسب کرد و جواد کریمی نیز به بازی گرفته نشد.فینال مسابقات والیبال کاپ اروپا بین تیم زنیت سن‌پترزبورگ و برنده دیدار دو تیم مون‌پولیه فرانسه و دینامو مسکو برگزار خواهد شد.کاپ اروپا سطح دوم رقابت‌های والیبال در سطح این قاره‌ است. چیزی شبیه به لیگ اروپا یا همان جام یوفای سابق در فوتبال. تیم‌های حذف شده از لیگ قهرمانان اروپا و تیم‌های برتر کشورهای مختلف که سهمیه لیگ قهرمانان را کسب نکرده باشند، در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند.
 
زنیت کازان در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
باخت نزدیک عبادی‌پور به آلکنو
 تیم زنیت کازان روسیه در چارچوب دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، میزبان اسکرا بلخاتوف لهستان بود و این تیم را با نتیجه سه بر دو از پیش رو برداشت.نماینده لهستان در ست‌های اول و چهارم این مسابقه ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۳ به پیروزی رسید اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۷ و ۱۵ بر ۱۲ مغلوب زنیت‌کازان شد.میلاد عبادی‌پور با کسب ۱۰ پوئن شامل ۹ حمله و یک سرویس، عنوان امتیازآورترین بازیکن تیم اسکرا بلخاتوف را به دست آورد اما بارتوش بدنورز و ماکسیم میخائیلوف دو بازیکن تیم زنیت کازان با کسب ۱۵ پوئن، امتیازآورترین بازیکنان این مسابقه شدند.دیدار دور رفت دو تیم، ششم اسفندماه برگزار شد که زنیت کازان با نتیجه ۳ بر یک در زمین خودش به پیروزی رسیده بود.بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم زنیت کازان روسیه و زاکسا لهستان به مصاف یکدیگر خواهند رفت و در دیگر دیدار این مرحله، تیم‌های ایتالیایی ترنتینو و پروجا با هم مسابقه خواهند داد.
 
شریفی به ارومیه بازگشت
دوپینگ شهرداری قبل از نیمه‌نهایی
 مرتضی شریفی که در نیم فصل لیگ والیبال از این تیم جدا شده و راهی لیگ ترکیه شده بود، پس از پایان کارش در این لیگ یک بار دیگر به جمع بازیکنان ارومیه‌ای اضافه شد.ارومیه‌ای‌ها در حالی روز گذشته نخستین بازی خود در نیمه نهایی را پشت سر گذاشتند که پیش از آغاز این مرحله یک بازیکن برجسته و مهم خود را یک بار دیگر در اختیار گرفتند و به نوعی برای رقابت با هراز آمل دوپینگ کردند.در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و فولاد سیرجان به مصاف یکدیگر می‌روند و دو تیم شهرداری ارومیه و لبنیات هراز آمل نیز در دیگر مسابقه این مرحله با هم روبه‌رو می‌شوند.تیم‌های شرکت کننده در این مرحله از مسابقات، روز پنجشنبه در سالن فدراسیون یک نوبت تمرین داشتند و مرتضی شریفی ملی‌پوش والیبال کشورمان با تیم شهرداری ارومیه تمرین کرد.

Page Generated in 0.0059 sec