printlogo


کد خبر: 225896تاریخ: 1399/12/16 00:00
NBA

اعلام ترکیب دو تیم «آل‌استار»
کری در تیم لبران، ایروینگ و هاردن کنار دورانت
یکی از افتخارات بزرگ دوران بازی لبران جیمز سه بار حضور در بازی آل‌استار NBA‌ به عنوان کاپیتان است اما بزرگتر از این افتخار شکست ناپذیری او در این سه بازی است. ستاره تیم لس‌آ‌نجلس لیکرز که فصل گذشته با این تیم قهرمان NBA شد، سه بار به عنوان کاپیتان در تیم آل‌استار حضور پیدا کرده و هر سه بار آن را با پیروزی پشت سر گذاشته است. او امسال هم تیمی را برای چهارمین حضورش در آل‌استار چیده است که مهیای به ارمغان آوردن چهارمین قهرمانی اوست. در لیست اولیه‌ای که ستاره لیکرز به عنوان کاپیتان تیم لبران یکی از دو تیم بازی آل‌استار معرفی کرده، جیانیس آنتتوکونمپو ستاره یونانی تیم میلواکی باکس، استفن کری ستاره تیم گلدن‌استیت وریرز، لوکا دونچیچ ستاره صرب تیم دالاس ماوریکس و نیکلا جوکیچ ستاره تیم دنور ناگتس حضور دارند. جیمز درباره تیمی که انتخاب کرده است، گفت: «من فقط سعی کردم بازیکنانی را انتخاب کنم که مکمل یکدیگر هستند.»
اما حریف این تیم برای بازی بامداد دوشنبه یعنی تیم دورانت که کاپیتان آن کوین دورانت مهاجم تیم بروکلین نتس است هم تیم کم ستاره‌ای نیست. دورانت 32 ساله که 11 بار حضور در بازی آل‌استار را تجربه کرد، امسال به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ خودش نمی‌تواند بازی کند اما او برای این بازی نفراتی مانند هم‌تیمی‌اش کایری ایروینگ، جوئل امبید ستاره کامرونی تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز، کاوی لنارد ستاره تیم لس‌آنجلس کلیپرز، بردلی بیل ستاره تیم واشنگتن‌ویزاردز و جیسون تاتوم از تیم بوستون سلتیکس را به عنوان نفرات اصلی انتخاب کرده است. او برای لیست ذخیره‌های خود هم یکی دیگر از هم‌تیمی‌هایش، جیمز هاردن را انتخاب کرده است که، کسی که از زمان انتقالش به بروکلین نیتس از هیوستون راکتس در ماه ژانویه تا الان 8 بار تریپل دابل کرده است. دورانت درباره انتخاب‌هایش گفت: «انتخاب شدن هاردن خیلی مشخص بود. او برای بروکلین نتس بازی می‌کند. پس طبیعی است که من او را انتخاب کنم.» دوین بوکر، زایون ویلیامسون، زاک لاوین، دوناوان میشل، جولیوس راندل و نیکلا ووسویچ هم دیگر نفرات لیست ذخیره تیم دورانت هستند اما لبران جیمز هم برای لیست ذخیره‌های تیمش نفراتی مانند دیمین لیلارد، بن سیمنز، کریس پل، جیلن براون، پل جورجو، ‌دومانتاس سابونیس و رودی گوبرت را انتخاب کرده است.
 
 
ققنوس‌ها خیال فرود ندارند
سریال بردهای متوالی تیم بسکتبال فینیکس سانز در رگولار سیزن (مرحله گروهی) NBA ادامه پیدا کرد و چهارمین پیروزی پی‌در‌پی ققنوس‌های آریزونا در سالن خانگی‌اش، تاکینگ استیک رسورت آره‌نا مقابل گلدن‌استیت وریرز و با نتیجه 120 به 98 رقم خورد. فینیکس سانز که هفته پیش با سبقت از تیم‌های پرستاره لس‌آنجلس به رده دوم جدول صعود کرد، بامداد جمعه بیست‌ و‌ چهارمین پیروزی خود در سی ‌و پنجمین بازی‌اش را هم کسب کرد تا همچنان در رده دوم باقی ماند. این دوازدهمین پیروزی خانگی در 18 بازی ققنوس‌ها در آریزونا بود و پانزدهمین پیروزی‌اش در بیست‌ و ‌دومین مصاف با یکی دیگر از تیم‌های کنفرانس غرب. فینیکس سانز در تمامی کوارترهای این بازی بیشتر از میهمان خود امتیاز گرفت (34 به 23، 25 به 22 و 33 به 25) به جز کوارتر دوم که البته در آن هم هم‌اندازه گلدن‌استیت امتیاز کسب کرد (28 امتیاز). در ثبت این پیروزی قاطع برای فینیکس سانز، اگرچه هیچ بازیکنی بیشتر از 17 امتیاز کسب نکرد (کامرون پین) 7 بازیکن این تیم امتیازات‌شان دو رقمی شد. بعد از کامرون پین، دوین بوکر با 16 امتیاز، جائه کرودر و آبل نادر هر کدام با 14 امتیاز امتیاز‌آورترین بازیکنان تیم فینیکس سانز بودند. این تیم 49 تا از 96 پرتاب کوتاه و 2 امتیازی‌اش (51 درصد) را داخل سبد انداخت و 12 تا از 30 پرتاب سه امتیازی‌اش (40 درصد) را هم به امتیاز تبدیل کرد. و اما در طرف مقابل گلدن‌استیت وریرز برای هجدهمین بار در سی ‌و ‌هفتمین بازی‌اش متحمل شکست شد و در رده نهم جدول کنفرانس غرب قرار گرفت. این دوازدهمین باخت در نوزدهمین بازی خارج از خانه استفن‌ کری و یارانش در این فصل NBA بود و دهمین باخت‌شان برابر یکی دیگر از تیم‌های کنفرانس غرب. امتیاز‌آورترین بازیکن تیم سانفرانسیسکو جردن پول بود که 26 امتیاز کسب کرد. پس از او اندروی ویگینز با 16 امتیاز و جیمز وایزمن با 11 امتیاز نفرات برتر وریرز از حیث کسب امتیاز بودند. وریرز که از هر لحاظ از میزبان خودش ضعیف‌تر بود تنها 38 تا از 88 پرتاب 2 امتیازی و 12 تا از 35 پرتاب 3 امتیازی‌اش داخل سبد رفت و 6 پرتاب آزاد را هم از دست داد.
 

Page Generated in 0.0058 sec