printlogo


کد خبر: 225892تاریخ: 1399/12/16 00:00
بایرن‌ مونیخ – بوروسیا دورتموند، ساعت 21:00
جدال شکارچیان گل

گزارش
الیور تراست 
 
بایرن‌مونیخ و بوروسیادورتموند در بوندس‌لیگا با هم روبه‌رو می‌شوند و «در کلاسیکر» همیشه جذاب است اما بازی امشب در مونیخ محل یک تقابل جالب است، دو تا از بهترین مهاجمان حال حاضر جهان در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.
شاید مهم‌ترین بازی این هفته آلمان چیزی بیشتر از دوئل میان روبرت لواندوفسکی و ارلینگ هالند باشد اما موفقیت هر یک از دو تیم بدون کمک بهترین گلزن‌شان غیرقابل تصور به نظر می‌رسد.
جدا از دستاوردهای قابل توجه این دو در لیگ قهرمانان اروپا و تیم‌های ملی‌شان، باواریایی‌ها و زرد و مشکی‌پوشان وابستگی زیادی به مهاجمان گلزن خود دارند. بازی لواندوفسکی 33 ساله در برابر هالند 20 ساله تقابل دو نسل است اما دلیلی محسوب می‌شود برای اینکه توجه به جزئیات و پیشرفت در آنها در بهتر شدن یک بازیکن اهمیت زیادی دارد.
به نظر می‌رسد خواب مناسب و به موقع، برنامه‌ریزی برای تغذیه، متدهای تمرین نوآورانه و اشتیاق پایان‌ناپذیر برای بازی در بالاترین سطح ویژگی‌های مشترک هر دو باشد.
لواندوفسکی در مسیر شکستن رکورد تاریخ بوندس‌لیگا است که توسط گرد مولر افسانه‌ای در فصل 1972-1971 بر جای گذاشته شد و او توانست 40 بار در لیگ گل بزند. کاپیتان تیم ملی لهستان بعد از 23 بازی 28 گل زده و اگر در 11 بازی باقیمانده 12 گل بزند به رکورد مولر می‌رسد.
مهاجم بایرن می‌خواهد فوتبالش را در تیمی به پایان برساند که با قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها، جام‌هایش در یک سال اخیر را به شش جام رساند اما هالند به احتمال زیاد در دورتموند نمی‌ماند و راهی یکی از غول‌های اروپا می‌شود. اگرچه او تا سال 2024 قرارداد دارد، بند فسخ آن با حدود یکصد میلیون یورو فعال می‌شود و همین، گمانه‌زنی‌ها درباره جدایی زودهنگام او را بیشتر کرده است. هنگامی که درباره مقصد احتمالی این ماشین گلزنی جوان نروژی صحبت می‌شود، از شش باشگاه رئال‌مادرید، منچسترسیتی، منچستریونایتد، یوونتوس، بارسلونا و لیورپول نام برده می‌شود.
در حال حاضر اتکای دورتموند به گل‌های هالند است برای اینکه سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورند اما این اسکاندیناویایی اگر می‌خواهد قهرمان این رقابت‌ها شود، باید به یک باشگاه بزرگتر برود.
در حالی که لواندوفسکی با کسب سه‌گانه فصل قبل مأموریت خود در لیگ قهرمانان را به پایان رسانده، هالند از برنامه‌هایش برای آینده حرف می‌زند و اینکه دوست دارد در گام بعد چه کند: «می‌خواهم تا پایان دوران بازی‌ام همیشه در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم و در آن موفق باشم.»
برخی رسانه‌ها خبر می‌دهند از اینکه او رئال مادرید را ترجیح می‌دهد. مقامات باشگاه دورتموند ابراز امیدواری می‌کنند که ستاره‌شان را تا سال 2022 نگه دارند اما به خوبی از علاقه تیم‌های تراز اول اروپا به او خبر دارند. او در ژانویه سال 2020 در نخستین بازی‌اش برای دورتموند هت‌تریک کرد و بعد از آن بازی گفت: «وقتی به زمین وارد شدم می‌خواستم به همه نشان دهم ارلینگ هالند اینجا است. دقیقاً به هدف خود رسیدم.»
لواندوفسکی اما به دنبال رسیدن به افتخارات بیشتر در بایرن است: «تغییرات در ذهن من نیست. بایرن باشگاه من و بهترین در جهان است. ما همیشه در حال حرکت و پیشرفت هستیم.»
تقابل این لهستانی و نروژی را باید رویارویی تجربه‌ای باارزش در برابر جوانی پرتحرک دانست. مهاجم دورتموند با 35/16 کیلومتر سرعت در ساعت سریع‌ترین مهاجم لیگ است اما لواندوفسکی روی دامنه گسترده‌تری از توانایی‌های بازی‌اش تکیه دارد.
هالند ستاره ضدحملات سریع است و در فرصت‌طلبی و گلزنی در محوطه جریمه حریفان تبحر دارد در حالی که لواندوفسکی درگیری و همکاری بیشتری در خط میانی دارد به غیر از قابلیت‌های فوق‌العاده‌اش در سرزنی، زدن ضربات ایستگاهی و پنالتی. اینکه در این فصل هشت پاس گل داده، گویای همه چیز است.
هر دو خوش شانس بوده‌اند که در زمان مناسب در مکان مناسب قرار گرفته‌اند، بازی هیجان‌انگیز امشب دقیقاً همان چیزی است که این دو شکارچی گل در مسیر موفقیت به دنبال آن هستند.
 باز هم بدون تماشاگر
آخرین بار که هواداران بایرن‌مونیخ اجازه یافتند در آلیانتس آره‌نا تیم محبوب‌شان را تشویق کنند، دقیقاً یک سال قبل بود. در برد 2 بر صفر برابر آگزبورگ، بایرن 120 سالگی خود را جشن گرفت. آن موقع 14 بازی نباخته بودند و این شکست‌ناپذیری تا 33 بازی ادامه یافت تا سه‌گانه بایرن تکمیل شود. در شهریور و مهر چند بازی با ظرفیت محدود تماشاگران انجام شد اما موارد ابتلا به ویروس کرونا در مونیخ رو به افزایش بود و آلیانتس همچنان خالی ماند. در واقع در این یک سال بایرن تنها در سوپرجام اروپا در مجارستان و جام جهانی باشگاه‌ها در قطر در برابر تماشاگران خود بازی کرده است.
منبع: Xinhua
 

Page Generated in 0.0068 sec