printlogo


کد خبر: 223831تاریخ: 1399/11/11 00:00
میناوند مطالبه همیشگی را داغ کرد
لطفاً واکسن بخرید

سامان موحدی راد
 
آخر هفته گذشته خبری که خیلی‌ها سعی می‌کردند آن را باور نکنند روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت. مهرداد میناوند یک پرسپولیسی دو آتشه، یکی از جوانان پرسپولیس دهه 70 و عضو تیم ملی فراموش نشدنی جام جهانی ۱۹۹۸ بعد از مبارزه با کووید ۱۹ جان باخت. مرگ مهرداد میناوند شوکه کننده و در زمانی اتفاق افتاد که به یک پدیده تأثیرگذار تبدیل شد. او در روزهایی جان باخت که تعداد کشته شده‌های کرونا در ایران دو رقمی شده بود و گذشت نزدیک به یک سال از همه‌گیری کووید در ایران موجب شد تا خیلی‌ها این بیماری را فراموش کرده باشند. به نظر می‌رسد زندگی کردن با کرونا در یک سال گذشته موجب شده تا خیلی‌ها، از مسئولان تا مردم اهمیت این بیماری و خطرناک بودن آن را فراموش کنند. همین مسأله هم موجب شده تا در کنار واکنش به مرگ ناراحت کننده میناوند مطالبه عمومی برای خرید واکسن بار دیگر داغ شود. بازیکن‌ها و سلبریتی‌های زیادی در کنار هواداران در این روزها تصاویر مهرداد میناوند را با هشتگ‌های «واکسن بخرید» به اشتراک گذاشته‌اند تا از این مرگ تأثیرگذار برای ایجاد فشار عمومی برای مسأله واکسیناسیون استفاده کنند. شاید چنین مرگ تأثیرگذاری موجب شود تا نهایتاً تصمیم جدی‌تری برای حل مسأله واکسیناسیون در ایران رخ بدهد اما این تنها بخشی از حواشی مرگ میناوند بود.
یکی از پربازدیدترین محتواهای تولید شده در این روزها و بعد از مرگ میناوند تصویر علی دایی و علی کریمی در کنار هم و بر مزار میناوند و در کنار توییت قدیمی میناوند درباره لزوم آشتی این دو چهره قدیمی و هم نسل مهرداد میناوند بود. بالاخره علی دایی و علی کریمی همدیگر را در آغوش گرفتند اما جایی که این اتفاق رخ داد بر سر مزار مهرداد میناوند و در حالی بود که هر دو نفر چشم‌هایی قرمز از اشک داشتند. برای خیلی‌ها این بسیار ناراحت کننده بود که سال‌ها دو دوست قدیمی و دو چهره ملی درگیر دعواهایی بودند که تنها با یک مرگ به صلح رسید. حضور چهره‌های مختلف قرمز و آبی هم در مراسم خاکسپاری این بازیکن موجب شد تا بار دیگر بر همه ثابت شود که همه کل‌کل‌های قرمز و آبی ارزشی بیشتر از یک سرگرمی ندارند. آن هم در حالی که میناوند خودش به تنهایی یکی از بزرگترین چهره‌هایی بود که در این سال‌ها تلاش می‌کرد تا در یکی از دو طرف  چنین دعواهایی قرار بگیرد.
مرگ دلخراش و ناگهانی و شوکه‌کننده بازیکن شماره ۲۵ پرسپولیس موجب شد تا خیلی‌ها تلنگر بخورند. از مسئولان که امیدواریم فکری به حال مسأله کنند تا ورزشکارانی که خودشان را درگیر دعواهای پیش پا افتاده می‌کنند تا هوادارانی که گاهی این دعواهای رنگی را در حد مرگ و زندگی برای خودشان جدی می‌گیرند.
 

Page Generated in 0.0049 sec