printlogo


کد خبر: 223800تاریخ: 1399/11/11 00:00
آفاقی: قبل از بازی از آقا کریم، بزرگ و بچه محلم رخصت می‌گیرم
حتی به پیروزی مقابل پرسپولیس هم فکر می‌کنیم

ناصر قراگزلو
 
اکبر آفاقی کاپیتان ماشین‌سازی در خصوص بازی حساس‌شان مقابل پرسپولیس و از امیدواری‌ تیمشان حتی در ورزشگاه آزادی برای کسب سه امتیاز حرف می‌زند و  همچنین از نزدیکی و ارادت خاص‌اش به مربی پرسپولیس می‌گوید.
 
در مورد شرایط تیمتان به لحاظ روحی روانی و فنی چه صحبتی داری؟
تیم‌مان در دو بازی اخیر نتایج خوبی نگرفته و شرایط چندان خوبی نداشته که در این بین بدشانسی نقش عمده‌ای در شکست تیم‌مان داشته چون انصافاً در دو دیداری که نتیجه را واگذار کردیم مستحق باخت نبودیم. توپ‌هایمان را هر چه تلاش می‌کنیم به گل تبدیل نمی‌شود. به‌عنوان مثال در دقیقه پنج بازی قبلی‌مان مقابل فولاد گل غافلگیرکننده‌ای دریافت کردیم اما در ادامه آن فرصت‌ها و مالکیت بازی را بیشتر در اختیار گرفتیم اما هر چه زدیم با بدشانسی تبدیل به گل نشد و متأسفانه از امتیاز محروم ماندیم در حالی که اصلاً مستحق شکست نبودیم.
در خصوص بازی حساس‌تان مقابل پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه آزادی چه صحبتی دارید؟
تیم‌مان در دو بازی قبلی که باخته اصلاً مستحق شکست نبوده. در بازی با پرسپولیس هم می‌دانیم بعد از شکستش مقابل آلومینیوم در صدد است هر طور شده تیم ما را شکست دهد تا اوضاعش را سر و سامان دهد اما ما هم اهداف خودمان را دنبال می‌کنیم و می‌دانیم هر کسی که در ورزشگاه آزادی می‌خواهد مقابل پرسپولیس بازی کند، کار بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت بر همین اساس ما با ارائه یک بازی هوشمندانه اول برای کسب تساوی و بعد حتی برای رسیدن به کسب سه امتیاز تلاش خواهیم کرد.
حرف از ورزشگاه آزادی زدی اما با توجه به کرونا در حال حاضر در آزادی، میزبان و میهمان بودن چندان معنا پیدا نمی‌کند؟
بله حرفتان درست است اما به هر حال باز هم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی شرایط بهتری دارد و حتماً در صدد خواهد بود که از شرایط میزبانی‌اش به بهترین شکل استفاده کند.
خودت در خط هافبک کار می‌کنی به‌عنوان بازیکن با تجربه تیمت در خط میانی قادری مقابل هافبک‌های پرسپولیس ایستادگی داشته باشی و تیمت را به گونه‌ای هدایت کنی که بر خط میانی پرسپولیس غلبه کنید؟
پرسپولیس هافبک‌های خوب و با تجربه‌ای دارد اما به نظرم فاصله بازیکنان و تیم‌ها در لیگ برتر زیاد نیست. از همین رو من و تیمم می‌توانیم از پس تیم پرسپولیس برآییم.
با این وجود می‌خواهی بگویی که باور برد حتی در تیمتان وجود دارد؟
بله حتی باور برد هم در تیم‌مان وجود دارد. ما مقابل تیم سپاهان بهترین بازی خودمان را انجام دادیم و مقابل این تیم در حالی به نتیجه تساوی 3-3 رسیدیم که حتی می‌توانستیم مساوی کنیم و یا مقابل تراکتور هم عالی بودیم و مقابل استقلال و فولاد هم با کمترین اختلاف ممکن بازی و نتیجه را واگذار کردیم. به همین دلیل هم معتقدم می‌توانیم مقابل پرسپولیس برنده باشیم.
با توجه به اینکه در تیم‌های مختلفی بازی کرده‌ای، آیا به پرسپولیس گل هم زده‌ای؟
نه تاکنون به تیم پرسپولیس گل نزده‌ام.
در لیگ اما چند گل خوب از راه شوت به ثمر رسانده‌ای؟
بله گل‌های خوبی از راه شوت زده‌ام که فکر می‌کنم بهترین آن به سپیدرود بوده یا در مسجد سلیمان هم که بودیم دیرترین گل لیگ برتر را در دقیقه 99 زدم.
با کریم باقری همشهری هستی با این وجود از ایشان رخصت خواهی گرفت و اصلاً شوت‌هایت را با آقا کریم مقایسه می‌کنی؟
آقا کریم یکی از افتخارات ایران، تبریز و فوتبال ماست که بازی‌ها و گل‌‎هایش همیشه در ذهن همه باقی مانده است. آقا کریم بچه محل (محله عباسی) من در تبریز است. محلی که یک زمین چمن به نام توحید دارد و اتفاقاً وقتی آقا کریم به تبریز هم می‌رود به این زمین سر می‌زند. شوت‌های آقا کریم که استثنایی بود و کمتر بازیکنی می‌تواند مانند ایشان شوت بزند و من هم به رسم کسوت حتماً قبل از شروع بازی نزد آقا کریم می‌روم و قبل از بازی‌مان مقابل پرسپولیس از ایشان رخصت می‌گیرم.
 

 


Page Generated in 0.0057 sec