printlogo


کد خبر: 223795تاریخ: 1399/11/11 00:00
نه شکستگی و نه پارگی رباط مچ پا
سردار، فقط 10 روز دور از فوتبال

نسرین کاظمی   

سرمای وحشتناک روسیه باعث شده تا لیگ برتر این کشور به مدت دو ماه و طبق روال همه ساله تعطیل شود و البته باشگاه‌ها برای حفظ آمادگی و انجام تمرینات راهی کشورهایی شوند که گرمسیر هستند. زنیت سنت‌پترزبورگ هم این روزها مشغول برگزاری اردوی آماده‌سازی زمستانی در کمپ اختصاصی باشگاه الشباب امارات است و دیدارهای تدارکاتی خود را در دبی برگزار می‌کند. زنیت سنت‌پترزبورگ در چهارمین دیدار تدارکاتی به مصاف اورال، دیگر تیم لیگ برتری روسیه که اردوی خود را در امارات برگزار می‌کند، رفت و در نهایت توانست با گلزنی سردار آزمون و تأثیرگذاری او روی یک گل دیگر به برتری سه بر دو دست پیدا کند.
این مسابقه در سه نیمه ۴۰ دقیقه‌ای برگزار شد که سرمربی زنیت سنت‌پترزبورگ در دو نیمه ابتدایی تقریباً از بیشتر نفرات اصلی‌اش بهره برد و قصد داشت در نیمه سوم به سایر نفراتش فرصت بدهد که قبل از پایان سوت نیمه دوم سردار آزمون به دلیل آسیب دیدگی از زمین بیرون رفت. آزمون در دقیقه ۷۹ و پس از پاس رو به جلویی که مالکوم داد، نفوذ تند و تیزی از سمت راست زمین داشت که بازیکن اورال روی پای او تکل زد تا ستاره ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ را متوقف کند.
مچ سردار پیچید و شدت آسیب‌دیدگی او پس از این برخورد به حدی بود که سه دقیقه از درد به خود می‌پیچید و روی زمین افتاده بود و در نهایت به کمک کادر پزشکی و هم‌تیمی‌هایش یک متر به بیرون از زمین کشیده شد تا بازی به جریان بیفتد و یک تغییر اجباری در ترکیب زنیت به وجود بیاید. آزمون پس از تعویض روی نیمکت‌هایی که کنار زمین بود، نشست و با قرار دادن کیسه یخ روی مچ پای خود سعی کرد درد منطقه آسیب دیده را کمتر کند.
سردار که در دیدارهای تدارکاتی زنیت سنت‌پترزبورگ یک پاس گل داده، دو گل به ثمر رسانده و روی یک گل دیگر مؤثر بود، با وجود این آمادگی بالای بدنی از ناحیه مچ پای راست مصدوم شد که این اتفاق می‌توانست خبر بدی برای باشگاه روسی و حتی تیم ملی ایران باشد. سرگئی سماک، سرمربی زنیت سنت‌پترزبورگ به صحبت درباره وضعیت سردار آزمون پرداخت و گفت: «یک اتفاق ناخوشایند برای ما افتاد اما امیدوار هستیم که آسیب‌دیدگی سردار جدی نباشد و دچار شکستگی نشود. تا این لحظه مشخص شده که رباط مچ پای راست او آسیب دیده ولی هنوز نمی‌توان میزان دوری این بازیکن از میادین را مشخص کرد و این مسأله در روزهای آینده تعیین می‌شود.»
بعد از پایان بازی خیلی‌ها بر این عقیده بودند که آزمون به طور جدی آسیب دیده و حداقل چند ماه نمی‌تواند پا به توپ شود و در بازی‌های رسمی شرکت کند. پنجشنبه اما پزشکان مچ پای سردار را تست کردند و به این نتیجه رسیدند که مصدومیت او بر خلاف پیش‌بینی و اخباری که منتشر شد، چندان جدی نیست و خطر تا حدود زیادی رفع شده است. پزشکان مچ پای آزمون را به بالا و پایین حرکت دادند و به این نکته پی بردند که او فقط چند روز نیاز به ریکاوری و درمان دارد تا بتواند برای زنیت بازی کند.
از امارات خبر می‌رسد سردار آزمون حدود 10 روز دیگر با این آسیب‌دیدگی دست و پنجه نرم می‌کند و سپس می‌تواند با احتیاط برای زنیت بازی کند. این خبر خوبی برای باشگاه روسی و همچنین دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران است. بخصوص که سردار در اوج آمادگی قرار دارد و یک مهره کلیدی در ترکیب تیم باشگاهی‌اش و تیم ملی ایران محسوب می‌شود. سردار آزمون در ۱۵ مسابقه فصل 2021-2020 لیگ برتر روسیه ۱۱ گل به ثمر رسانده و صدرنشین جدول گلزنان این رقابت‌ها است. او امیدوار است بعد از رفع آسیب‌دیدگی بتواند بازیکن مثمرثمری برای زنیت و همچنین تیم ملی ایران در مسابقات حساس مقدماتی جام جهانی 2022 باشد.

Page Generated in 0.0087 sec