printlogo


کد خبر: 223784تاریخ: 1399/11/11 00:00
نفت مسجد‌سلیمان یک - استقلال یک
صدرنشینی با ترس و لرز!

جمعه، 10/11/1399، هفته سیزدهم بیستمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد‌سلیمان، ساعت:15:00، تماشاگر: بدون تماشاگر
نفت مسجد‌سلیمان: یک
گل: سیدحسین حسینی (گل به خودی-31)
استقلال: یک
وریا غفوری (70)
داور: پیام حیدری
کمک‌ها: علیرضا ایلدرم، هیوا بهمنی
اخطار: محمد بلبلی، نیما انتظاری (نفت مسجد‌سلیمان)، سیاوش یزدانی، آرش رضاوند (استقلال)
نفت مسجد‌سلیمان: فرهاد کرمانشاهی، مجتبی مقتدایی، بهروز نوروزی فرد، سجاد جعفری، فرید بهزادی کریمی (88- مصطفی ناییج‌پور)، محمدمهدی احمدی، محمدمهدی محبی (78- عباس بوعذار)، نیما انتظاری، میثم تهیدست، ساسان حسینی، محمد بلبلی (70- مهران امیری)
سرمربی: مجتبی حسینی
استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، محمد نادری (68- بابک مرادی)، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان (68- مهدی مهدی‌پور)، مهدی قایدی، ارسلان مطهری (87- محمدحسین فلاح)
سرمربی: محمود فکری
همانطور که پیش‌بینی می‌شد میزبان با دوندگی قابل توجه و انجام یک بازی رو به جلو و نه صرفاً دفاعی و به جهت کسب تساوی وارد این میدان شد. نفت مسجد‌سلیمان بی‌آنکه از نام استقلال ترسی به دل راه دهد به جهت کسب تمام امتیاز‌ها وارد این میدان شد و نشان داد از لحاظ تاکتیکی و انگیزشی شرایط مناسبی دارد. مسجد‌سلیمانی‌ها با بازیسازی بهزادی کریمی، بلبلی و انتظاری به خوبی توانستند در دقایقی از نیمه نخست استقلال را تحت تأثیر قرار دهند و صاحب موقعیت‌هایی مناسب شوند. آنها دقیقه 19 به واسطه ضربه کاشته‌ای که پشت هجده قدم استقلال به دست آوردند توانستند حسینی را به واکنشی جدی وادارند. این موقعیت را البته استقلال دقیقه 25 پاسخ داد که کرمانشاهی نیز به مانند حسینی ناچار به واکنش جدی شد. با این حال اما بیشتر درگیری‌ها در میانه زمین رخ می‌داد و دو تیم در تلاش بودند کفه ترازو را به سمت خود سنگین کنند. محمود فکری که تغییراتی غیرمنتظره را در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود، این وظایف را به عهده اسماعیلی، شجاعیان و رضاوند سپرده بود اما غالباً تلاش‌های هافبک‌های استقلال به دلیل تعجیل در ارسال‌ها عقیم می‌ماند. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه نفت مسجد‌سلیمان روی یک ارسال از سوی انتظاری به گل رسید. این بازیکن توپ را به دهانه دروازه ارسال کرد که حسینی در مهار توپ دچار اشتباه شد تا به همین سادگی دروازه استقلال باز شود. بعد از این گل مسجد‌سلیمانی‌ها بازهم به سوی دروازه استقلال یورش بردند. دقیقه 35 آنها تا آستانه گل دوم هم پیش رفتند که حسینی درازکش توپ را مهار کرد. به دنبال یک  موقعیت استقلال روی یک ضد حمله تیز و تند می‌رفت تا دوباره روی نبوغ قایدی به گل برسد اما ضربه آخر این بازیکن به تیر عمومی خورد تا استقلال از رسیدن به گل تساوی محروم شود و نیمه اول با همین شرایط به پایان برسد.
در نیمه دوم اما سیمای استقلال به کلی تغییر کرد. محمود فکری که خود را در خطر می‌دید با انجام تعویض‌هایی تا حد زیادی کفه ترازو را به سمت خودش سنگین کرد تا لااقل بازنده از میدان بازی با نفت مسجد‌سلیمان خارج نشود. البته میزبان در همین نیمه نیز در دقیقه 52 استقلال را تا آستانه باز شدن دروازه پیش برد و ضربه محبی می‌رفت تا بعد از دفع حسینی وارد دروازه شود که تیر دروازه به کمک استقلال آمد. آبی‌ها اما از این دقیقه به بعد بیشتر مالک توپ و میدان بودند. دقیقه 52 ارسال مناسب وریا با ضربه سر مطهری همراه شد اما راهی به دروازه نداشت. استقلال به برتری تاکتیکی خود ادامه داد تا اینکه دقیقه 70 توانست با ارسال پای چپ بابک مرادی و ضربه سر وریا غفوری دروازه میزبان را باز کند. این گل نیرویی دوچندان به استقلال داد تا شاید این نبرد را به سود خود تمام کند. دقیقه 74 یک بار روی ارسال قایدی ضربه سر اسماعیلی به تیر دروازه خورد. بابک مرادی نیز دقیقه 80 نتوانست دروازه نفت را باز کند و این بار هم تیر مانع از گلزنی استقلال شد تا این موقعیت طلایی نیز با بدشانسی از دست برود. شاید اگر محمود فکری انتخاب‌های بهتری برای این بازی داشت می‌توانست تیمش را برنده از میدان این بازی بیرون بیاورد اما اشتباه‌های بزرگ او در تصمیم‌گیری سبب شد استقلال 2 امتیاز دیگر را هم از دست بدهد و بیش از هفته قبل رقبا را به خود نزدیک‌تر ببیند. حالا اگر سپاهان حریفش را شکست دهد از استقلال جلو می‌زند و صنعت نفت هم مجال هم امتیازشدن با استقلال را دارد.

Page Generated in 0.0042 sec