printlogo


کد خبر: 223778تاریخ: 1399/11/11 00:00
خبر

 بررسی شرایط المپیک توکیو در نشست IOC
صد و سی و هفتمین نشست کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) قرار است به صورت آنلاین روزهای ۱۰ تا ۱۲ مارس (۲۰ تا ۲۲ اسفند) برگزار شود. در این نشست قرار است در خصوص مباحث مختلف از جمله انتخابات ریاست IOC صحبت شود. توماس باخ بدون رقیب نامزد دوباره ریاست است. در جولای ۲۰۲۰ باخ اعلام کرد برای دوره جدید هم قرار است کاندیدا شود. او این تصمیم را در جریان نشست صد و سی و ششمین جلسه کمیته بین‌المللی المپیک در تابستان اعلام کرد. گزارش‌ها حاکی از این است که در نشست آینده IOC قرار است در خصوص وضعیت آماده‌سازی پکن برای بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ پاریس صحبت شود. مهم‌ترین بخش این نشست هم همین موضوع المپیک توکیو است و ابهام‌هایی که درباره برگزاری این رویداد وجود دارد. همه موارد مربوط به میزبانی قرار است در این نشست مورد بررسی قرار گیرد. تا امروز هیچ مقام مسئولی در کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزاری بازی‌ها درباره لغو این رویداد اظهار نظری نداشته و همگی از برگزاری المپیک توکیو در مرداد 1400 می‌گویند.
 
 
تله‌کابین و پیست اسکی توچال تعطیل شد
به دلیل شرایط نامساعد جوی، خط سه تله‌کابین و پیست اسکی توچال تعطیل شد. خط سه تله‌کابین و پیست اسکی مجموعه توچال دیروز (جمعه) به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد. پیش از این برای روز جمعه هوای ابری و مه‌آلود و محدودیت دید، بارش باران و برف (بالادست بارش برف و کولاک)، وزش باد نسبتاً شدید و ارتفاعات مستعد خطر ریزش بهمن، افت دما و سوز باد متوسط و خطر سرمازدگی پیش‌بینی شده بود. تصاویری هم که از برخی پیست‌های اسکی منتشر شده نشان‌دهنده هوای ابری، مه‌آلود و بارش برف است که بر این اساس خط سه تله‌کابین و پیست اسکی توچال تعطیل شد. خط یک تله‌کابین تا ایستگاه دو، همچنین خط دو با ظرفیت محدود فعال است. پیست اسکی و ایستگاه ۵ تله‌کابین توچال، شنبه (۱۱ بهمن) نیز به علت شرایط نامساعد جوی تعطیل و ایستگاه ۲ تله‌کابین فعال است.
 
 
از لباس و مدال قهرمانی ووشو رونمایی شد
از لباس استاندارد ساندا و تایچی و مدال‌های قهرمانی در حاشیه لیگ برتر ووشو رونمایی شد. مسابقات لیگ برتر ووشو باشگاه‌های کشور یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از صبح پنجشنبه (9 بهمن ماه) در آکادمی ملی‌ ووشو در مجموعه ورزشی آزادی با حضور 10 تیم آغاز شد و تا روز دوشنبه 14 بهمن ماه ادامه دارد. در حاشیه این رقابت‌ها، از لباس استاندارد ساندا و تایچی که تولید داخلی است، رونمایی شد.
 
 
قهرمانی دوباره سبقت‌اللهی در لیگ تپانچه
فینال هفته سوم و چهارم لیگ برتر تپانچه بادی زنان در حالی پیگیری شد که گلنوش سبقت‌اللهی از تیم امید صدرا خلیج فارس هرمزگان توانست با قرار گرفتن در جایگاه اول عنوان قهرمانی خود را تکرار کند. این رقابت‌ها با حضور 7 تیم به میزبانی تیم‌های هیأت کرمان و هیأت مازندران در محل سالن 80 خط مجموعه ورزشی آزادی تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری بین خطوط برگزار شد. در بخش تیمی هفته سوم، مقاومت، هیأت قم و هیأت مازندران با غلبه بر تیم‌های هیأت کرمان، امید صدرا خلیج فارس هرمزگان و رایمون به پیروزی رسیدند. همچنین در بخش تیمی هفته چهارم هیأت کرمان، هیأت قم و مقاومت در مقابل تیم‌های هیأت فارس، رایمون و امید صدرا خلیج فارس هرمزگان پیروز شدند. در فینال این رقابت‌ها، گلنوش سبقت‌اللهی از امید صدرا با کسب بالاترین امتیاز اول شد و توانست قهرمانی خود را نیز در این هفته تکرار کند و هانیه رستمیان از مقاومت و سارا میرابی از هیأت فارس هم در مکان‌های دوم و سوم ایستادند.

Page Generated in 0.0045 sec