printlogo


کد خبر: 223775تاریخ: 1399/11/11 00:00
پالمیراس-سانتوس، ساعت 23:30
فینال لیبرتادورس در خانه معنوی برزیل

 فینال کوپا لیبرتادورس، باارزش‌ترین جام باشگاهی آمریکای جنوبی، امشب میان پالمیراس و سانتوس، دو تیم بزرگ برزیل در خانه معنوی فوتبال این کشور، ماراکانا برگزار می‌شود. پالمیراس بیش از 20 سال است که این جام را نبرده و سانتوس یک دهه دستش از آن کوتاه مانده.
پالمیراس در آخرین سال هزاره دوم با پیروزی 2 بر یک برابر دپورتیوو کالی تنها قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها را به دست آورد و سال بعد، بوکاجونیورز اجازه نداد برای دومین بار متوالی قهرمان شود. امسال تیم آبل فریرا با غلبه بر رقیب ابدی بوکا یعنی ریورپلاته در نیمه‌نهایی با نتیجه 3 بر 2 در دو بازی رفت و برگشت به فینال رسیده است.
پالمیراس در هفته‌های اخیر انتظارات را برآورده نکرده و با کسب پنج امتیاز از پنج بازی آخرش در لیگ برزیل، در رده پنجم قرار دارد. حالا اگر مربی پرتغالی می‌خواهد در فوتبال آمریکای جنوبی برای خودش نامی دست و پا کند باید بهترین بازی را از تیمش بگیرد تا شانسی برای پیروزی و قهرمانی داشته باشد.
سانتوس هم مثل تیم همشهری‌اش در میانه دوران افت است. تیم کوکا در سه بازی آخر لیگ شکست خورده و برای همین با هفت امتیاز اختلاف نسبت به «وردائو» در رده دهم قرار دارد اما این تیم علاقه خاصی به کوپا لیبرتادورس دارد و چهار بار به فینال رسیده که حاصلش سه قهرمانی در سال‌های 1962 و 1963 و 2011 است یعنی به اندازه گرمیو و سائوپائولو. بنابراین اگر شاگردان کوکا بازی امشب را ببرند، پرافتخارترین برزیلی کوپالیبرتادورس می‌شوند. سانتوس هم در نیمه‌نهایی دیگر غول آرژانتین، بوکا را در مجموع دو دیدار 3 بر صفر از پیش رو برداشته که با شش قهرمانی در لیبرتادورس بعد از ایندیپندینته، دومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها محسوب می‌شود.
لوییز آدریانو و رونی دو مهاجمی که در نیمه‌نهایی به ریور گل زدند، امیدهای پالمیراس برای گلزنی در این بازی هستند. آن طرف هم دیگو پیتوکا، یفرسون سوتلدو و لوکاس براگا گلزنان سانتوس به بوکا امید خط حمله تیم به شمار می‌روند. روی کاغذ، پالمیراس شانس بیشتری نسبت به تیم همشهری دارد اما کوپا را روی کاغذ نمی‌برند و سانتوس را نباید دست کم گرفت. باید شاهد یک مسابقه جذاب در ماراکانا باشیم، هر کدام که برنده شوند، جام قهرمانی به سائوپائولو بر می‌گردد.
 

Page Generated in 0.0044 sec