printlogo


کد خبر: 223738تاریخ: 1399/11/9 00:00
الشرطه، الدحیل و الاهلی همگروه آبی‌های ایران
استقلال در محاصــره قهـــرمانان

25فروردین تا 10اردیبهشت روزهای سرنوشت‌سازی برای استقلال رقم خواهد خورد.
 استقلال در این تاریخ باید در لیگ قهرمانان به مصاف رقبای خود در آسیا برود. تیم‌هایی که نمی‌توانند حریفانی آسان برای استقلال باشند. استقلال در گروه خود دو قهرمان را می‌بیند. 
یکی الشرطه که توانسته در لیگ عراق قهرمان شود و مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد و دیگری الدحیل که آنها نیز قهرمانی لیگ ستارگان قطر را یدک می‌کشند. حضور علی کریمی در ترکیب الدحیل و تقابل او با استقلال نیز می‌تواند جذاب باشد اما باید توجه ویژه‌ای هم به الاهلی عربستان داشت. 
تیمی‌ که در لیگ سعودی‌ها با ریشه است و همواره رقیبی سرسخت در آسیا برای دیگر تیم‌ها به حساب می‌آید. الاهلی یکی از تیم‌های مطرح عربستان در دو دهه گذشته است. 
این تیم شهر جده با لقب «پادشاهی» یک تیم کاملاً سلطنتی به شمار می‌آید که با هزینه‌های زیاد در میان تیم‌های مطرح این کشور قرار گرفته است. الاهلی 2 بار در سال‌های 1985 و 2012 به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده اما نتوانسته به قهرمانی برسد ولی به واقع به لحاظ کسوت و سابقه قهرمانی در آسیا استقلال از همه رقبای خود شرایط بهتری دارد و اگر ملاک سنجش عقبه دو تیم باشد باید گفت که آبی‌های پایتخت نسبت به حریفان خود شرایط بهتری را تجربه می‌کنند اما شاید تنها مسأله‌ای که برای استقلال نگران‌کننده باشد موقعیت کنونی این تیم‌ها است که از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اوضاع روبراه‌تری نسبت به استقلال دارند.
 علاوه بر آن تیم‌های سعودی و قطری با صرف هزینه‌های بسیار همواره بازیکنان شاخصی را به خدمت گرفته‌اند و همین حالا عمر سومه در ترکیب تیم الاهلی قرار دارد و علی کریمی که ستاره فصل پیش استقلال به شمار می‌رفت نیز برای الدحیل بازی می‌کند.
 با این حال استقلال هم از نظر فنی و بازیکن چیزی نسبت به این رقبا کم ندارد و هر قدر هم که این گروه از سوی کارشناسان به عنوان گروه مرگ خطاب داده شوند استقلال با این بازیکنان باید قابلیت صعود از این گروه را داشته باشد. 
بخصوص اینکه قرار است بازی‌ها در یکی از کشور‌های همسایه به طور متمرکز برگزار شود که این شرایط به سود استقلال است و از بازی در کشور بی‌طرف و بدون حضور تماشاگر درامان خواهد بود و از طرفی سفر‌های پی‌درپی به این تیم لطمه نخواهد زد. 
البته این شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است اما به دلیل همگروهی با نماینده سعودی‌ اگر شرایطی عادی وجود داشت استقلال ناچار بود در کشور بی‌طرف با الاهلی بازی کند.
 به هر حال انتظار است استقلال با این ظرفیت از گروه خود بالا برود و بار دیگر برای رسیدن به ستاره سوم تلاش کند.
 فکری که در مصاحبه خود گفته یک حسرت 22 ساله دارد و باید حرفش را در عمل ثابت کند. 
اگر او تا آن روز روی نیمکت استقلال بود و نتایج طوری رقم خورد که در این کسوت باقی ماند باید کوششی دوچندان برای قهرمانی در آسیا داشته باشد و ولع خود برای پایان دادن به این ناکامی چند‌ساله را در عمل ثابت کند.

Page Generated in 0.0061 sec