printlogo


کد خبر: 223737تاریخ: 1399/11/9 00:00
نفت مسجد‌سلیمان- استقلال، جمعه، ساعت:15:00
صدر را بچسب

 
شکست مقابل سایپا گرچه منجر به از دست رفتن صدر جدول نشد اما موجب کاهش امتیاز‌های استقلال با دیگر رقبا شد. سپاهان اکنون هم‌امتیاز با استقلال و تنها به واسطه تفاضل گل کمتر در رتبه دوم قرار دارد و صنعت نفت آبادان نیز در جایگاه سوم دیده می‌شود. تیم‌های تراکتور و فولاد نیز با 19 و 18 امتیاز فرصت نزدیک‌ترشدن به استقلال را دارند و در این میان نباید از پرسپولیس هم غافل بود که اگر دو بازی عقب‌افتاده خود را با برتری پشت سر بگذارد، به یک امتیازی استقلال خواهد رسید.
این وضعیت خیلی‌ها را به یاد صحبت‌های خود فکری می‌اندازد که گفته بود صدرنشینی مهم نیست و مهم حفظ صدرنشینی است. حالا شاید بازیکنان استقلال بیش از هر زمان دیگری معنی آن جمله را بفهمند و درک کنند که ماندن در جایگاه نخست لیگ تا چه اندازه دشوار است. بازی با نفت مسجد‌سلیمان نیز اگر از سوی آبی‌ها جدی گرفته نشود می‌تواند پیامد نامیمونی به همراه داشته باشد و حتی استقلال را از صدر دور کند. بنابراین فکری و شاگردانش باید با حداقل اشتباه‌ها گام به این میدان بگذارند و اثبات کنند که برای قهرمانی وارد لیگ بیستم شده‌اند.
استقلال در بازی با سایپا دچار اشتباه‌های متعددی در اجرای تاکتیک‌های خود شد. در آن بازی فکری با گماردن 3 مهاجم در خط حمله خود عملاً خط میانی‌اش را از کار انداخت. شاید فکری تصور می‌کرد مانند بازی با تراکتور می‌تواند از این حربه استفاده کند اما نارنجی‌های پایتخت به خوبی استقلال را آنالیز کردند و توانستند 3 امتیاز مهم را از چنگ فکری و شاگردانش درآورند. پیش‌بینی می‌شود استقلال در این میدان ترکیب خود را عوض کند. زمزمه بازی با 2 مهاجم از چند روز قبل شنیده می‌شود. احتمالاً مطهری روی نیمکت خواهد نشست تا یک ذخیره مهم کنار دست فکری باشد و بتواند در موقع لزوم از او استفاده کند.
با توجه به این احتمالات تاکتیک استقلال نیز ممکن است دستخوش تغییراتی شود. بعید نیست فکری از روش 2-4-4 استفاده کند و تیمش را با این تاکتیک به میدان بازی با نفت بفرستد. به هر حال استقلال با تیمی رو‌به‌رو است که از نظر فوتبالی شرایط مناسبی دارد و می‌تواند استقلال را در خانه‌اش با مشکل مواجه کند. البته مسجد‌سلیمانی‌ها به همان اندازه که در گلزنی موفق هستند، در فاز دفاعی با مشکلاتی مواجهند. تعداد گل‌های زده و خورده این تیم روی عدد 9 مانده که این نشان از یکسان بودند وضعیت فنی این تیم در دفاع و حمله دارد.
 
مرادمند بازی را از دست داد
استقلال برای بازی با نفت مسجد‌سلیمان نمی‌تواند روی محمدحسین مرادمند حساب کند. این مدافع که هفته‌ها با مصدومیت به میدان می‌رفت این بار از پزشکان استقلال مجوز بازی نگرفته و باید به درمان خود بپردازد. ظاهراً وضعیت مرادمند نسبت به هفته‌های قبل کمی حاد شده که پزشکان مانع از حضور او در ترکیب استقلال شده‌اند. با غیبت قطعی مرادمند در ترکیب استقلال باید منتظر تغییراتی بود. احتمال دارد فکری از زوج یزدانی-دانشگر استفاده کند. البته عارف غلامی هم جزو گزینه‌ها محسوب می‌شود اما به دلیل رفتاری که این بازیکن در حین تمرین استقلال با صمد مرفاوی داشت بعید است که فکری او را در ترکیب اصلی تیمش قرار دهد و به احتمال زیاد زوج یزدانی- دانشگر برای استقلال بازی خواهند کرد. استقلال و نفت مسجد‌سلیمان ظهر جمعه در مسجد‌سلیمان رخ در رخ هم قرار می‌گیرند. دیداری که از اهمیت زیادی برای هر دو تیم برخوردار است. بخصوص استقلال که باید صدرنشینی خود را حفظ کند.
 
 
 5 برد برای استقلال و یک مساوی در تاریخ لیگ برتر
 استقلال در نیمه‌های اول این فصل، گل نخورده
 نفت: یک کلین شیت در 4 بازی اخیر
 استقلال: 5 بازی بیرون از خانه بدون شکست و پیروزی در هر دوتای آخر
 نفت این فصل در خانه: بردن فولاد، سپاهان و شهر خودرو و مساوی با پرسپولیس
 

Page Generated in 0.0038 sec