printlogo


کد خبر: 223733تاریخ: 1399/11/9 00:00
خبر

پرواز شاهین‌ها روی بال‌های یانگ
نهمین پیروزی فصل تیم بسکتبال آتالانتا هاوکس دیروز در یک بازی خانگی مقابل تیم قدرتمند لس‌آنجلس کلیپرز با نتیجه 108-99 رقم خورد، تیمی که نبود سه تا از مهره‌های کلیدی خود یعنی کاوی لنارد، پل جورج و پاتریک بورلی را کاملاً احساس کرد.
آتالانتا در مسابقه‌ای که ترائه یانگ ستاره‌شان بود و به تنهایی ۳۸ امتیاز گرفت، موفق شد به بردهای متوالی کلیپرز که تعدادشان به ۷ مورد رسیده بود پایان دهند و از نبود مهره‌های تأثیرگذار حریف نهایت استفاده را بردند.
ایویکا زوباچ، سنتر تیم لس‌آنجلس کلیپرز در پایان مسابقه با اشاره به تأثیر نبود سه مهره اصلی تیمش به خبرنگاران گفت: «وضعیت ما واقعاً سخت است. البته چاره‌ای نیست و وضعیت تا پایان فصل هم همین‌گونه خواهد ماند.»
کلیپرز تا همین یک هفته قبل جزو تیم‌هایی بود که کمترین آسیب را از شیوع کرونا دیده بود اما این تیم به یکباره سه تن از مهره‌های کلیدی‌اش را از دست داد. در غیاب آنها امتیازآورترین بازیکن تیم، رجی جکسون بود که ۲۰ امتیاز گرفت و علاوه بر آن ۸ پاس گل و ۷ ریباند هم داشت. بعد از او هم سرژ ایباکا با ۱۵ امتیاز دومین بازیکن امتیازآور لس‌آنجلسی‌ها بود.
طبق پروتکل‌های بهداشتی NBA، تیم‌ها اجازه ندارند از بازیکنانی که در معرض ابتلا، تماس با افراد مبتلا و حتی دارای آزمایش‌های با نتایج نامشخص هستند، استفاده کنند تا تکلیف‌شان مشخص و عدم ابتلای آنها به کرونا ثابت شود. از این رو تایرون لو سرمربی کلیپرز نتوانست روی کمک کاوی لنارد و جورج حساب کند، دو بازیکنی که در این فصل امتیازآورترین بازیکنان تیمشان بوده‌اند و به ترتیب ۲۵/۹ و ۲۳/۹ امتیاز کسب کرده‌اند. غایب دیگر کلیپرز هم پاتریک بورلی بود که البته او به دلیل مصدومیت نتوانست این تیم را برابر هاوکس همراهی کند.
در ترکیب شاهین‌های آتالانتا پس از یانگ، ده آندره هانتر با ۲۲ امتیاز و کلینت کاپلا با ۱۳ امتیاز و ۱۹ ریباند امتیازآورترین‌های تیمشان بودند.
 
 
نمایش خاص وال در یک شب خاص
روبه‌رو شدن با تیم‌های سابق برای ورزشکاران تمام رشته‌ها اتفاقی خاص است و جان وال، ستاره تیم بسکتبال هیوستون راکتس هم این اتفاق احساسی را دیروز تجربه کرد. او مقابل واشنگتن ویزاردز به میدان رفت، تیمی که خوب او را می‌شناسد و به همین دلیل هم وقتی وال به دلیل مصدومیت در کوارتر سوم از زمین بازی خارج شد، میهمان واشنگتنی نفس راحتی کشید. این مصدومیت اما تنها تا دقیقه ۷ کوارتر چهارم ادامه داشت چون پزشکان به وال اجازه بازگشت به میدان را دادند تا او درخشش‌اش را از سر بگیرد. این مصدومیت ذره‌ای در کیفیت و انگیزه او خللی وارد نکرد و خیلی طول نکشید که او به همه نشان داد بودن و نبودش در میدان چقدر تفاوت دارد. وال با ۲۴ امتیازی که گرفت بیشترین سهم را از پیروزی ۱۰۷ بر ۸۸ هیوستون راکتس برابر واشنگتن ویزاردز داشت. وال که در پایان نیمه اول ۱۵ امتیاز و ۴ پاس گلی داشت در کوارتر سوم به خاطر همان مصدومیتی که او را از همراهی تیمش در ۵ بازی محروم کرده بود، افت کرد و مجبور شد روی نیمکت بنشیند اما او بلافاصله پس از بازگشتش به میدان، آزار دادن مدافعان حریف را از سر گرفت و این در حالیست که او تنها دومین بازی خود را پس از غیبت ۵ جلسه‌ای خود انجام می‌داد.
زمانی که وال به زمین بازی برگشت، هیوستونی‌ها ۶ امتیاز از حریف پیش بودند. او هم بلافاصله ۵ امتیاز دیگر برای تیمش گرفت تا نتیجه ۹۳ بر ۷۹ شود. وال درباره مصدومیتش گفت: «لحظه شماری می‌کردم که زودتر به زمین برگردم. برای حضور در این بازی خیلی انگیزه داشتم. به هر حال روبه‌رو شدن با تیم سابق اتفاق خاصی است.»
جورج وال سال ۲۰۱۰ با واشنگتن به طرفداران NBA شناخته شد تمام دوران بازی‌اش قبل از پیوستن به هیوستون را هم در این تیم سپری کرد. وال اگرچه امتیازآورترین بازیکن تیمش بود اما امتیازآورترین بازیکن زمین بازی، بردلی نیل گارد تیم واشنگتن ویزاردز بود که ۳۳ امتیاز گرفت، ۴ پاس گل داد و ۵ ریباند داشت.
 

Page Generated in 0.0056 sec