printlogo


کد خبر: 223727تاریخ: 1399/11/9 00:00
پشت‌خط‌زن جوان ایران به سری ‌آ می‌رود
همای سعادت روی دوش بردیا

ایران ورزشی - هرچه زمان جلوتر می‌رود و نسل‌ها عوض می‌شود، والیبالیست‌های ایران هم رفتار هوشمندانه‌تر و بهتری از خود نشان می‌دهند. نسل طلایی والیبال ایران در دهه نود که هنوز سهم قابل توجهی در ترکیب ثابت تیم ملی دارد، در روزهای اوج خودش که شرایط سنی بسیار بهتری هم داشت، در مقابل لژیونر شدن تا حد اعلا مقاومت کرد و مادامی که شرایط پرداخت در ایران بهتر بود و مجبور نشدند، راه اروپا را در پیش نگرفتند.بازیکنانی نظیر موسوی، معروف، شهرام محمودی و حتی غفور و خیلی‌های دیگر که سال‌ها پیشنهاد‌های متفاوتی از سری‌ آ، پلاس لیگا و حتی لیگ روسیه داشتند اما ترجیح دادند در ایران بمانند و دستمزد بی‌دردسرشان را بگیرند. در جهش قبلی دلار اما به یکباره شاهد کوچ عظیمی از این بازیکنان به اروپا بودیم که البته این روزها اکثرشان به ایران بازگشته‌اند و در لیگ داخلی بازی می‌کنند. نسل‌های بعدی این بازیکنان کمی بهتر عمل کردند. به عنوان مثال میلاد عبادی‌پور پس از چند سال بازی در لیگ برتر و کسب جایگاه قابل قبول در تیم ملی، قید پیشنهاد میلیاردی بانک سرمایه را زد و راهی لهستان شد. راه درست و خوبی که میلاد انتخاب کرد، همچنان هم برای او ادامه دارد و در یک لیگ خوب، جایگاه قابل قبولی دارد و در شرایطی استاندارد والیبالش را رشد می‌دهد. در نسل بعدی عبادی‌پور شاهد حضور جواد معنوی‌نژاد بودیم. تنها بازیکنی که از تیم نوجوانان 2014 به تیم بزرگسالان رسید و پس از یکی دو فصل بازی در پیکان، تصمیم گرفت راه عبادی‌پور را برود و با قراردادی سه ساله به ورونای ایتالیا رفت. معنوی‌نژاد اگرچه انتخاب خوبی داشت و در ابتدا هم شرایط قابل قبولی در ورونا پیدا کرد اما در ادامه نتوانست آنطور که باید رشد کند و انتظارها را برای نگه داشته شدن برطرف کند و به ایران برگشت. در یکی دو نسل اخیر والیبال ایران شرایط خیلی بهتر شده. از جوانان دو نسل اخیر تعداد قابل توجهی ترجیح داده‌اند به جای داشتن یک قرارداد خوب و بازی در بهترین تیم‌های ایران، به لیگ‌های درجه 2 و 3 اروپایی بروند و از آن به عنوان سکوی پرتاب خود استفاده کنند. از جواد کریمی و اسفندیار و توخته گرفته تا بردیا سعادت که این آخری خیلی زود به هدفش رسید و پس از درخشش در لیگ صربستان، به یک پیشنهاد خوب و عالی رسید و قرار است سال آینده را در یکی از تیم‌های خوب لیگ ایتالیا بازی کند.
بردیا سعادت، پشت‌خط‌زن تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران برای فصل جاری با تیم نایب‌قهرمان لیگ صربستان به توافق رسید. سعادت برای این فصل 3 پیشنهاد از سری آ و 2 پیشنهاد هم از پلاس‌لیگای لهستان داشت که همگی با توجه به کم بودن سنش به دنبال عقد قراردادهای پنج‌ساله و طولانی‌مدت بودند.
سعادت تصمیم گرفت فصل جاری در تیم نیس صربستان بازی کند. بعد از درخشش بردیا سعادت در لیگ صربستان، حالا تیم مودنای ایتالیا که یکی از تیم‌های مطرح سری آ به شمار می‌رود برای فصل آینده با او به توافق رسیده است.
به این ترتیب ستاره جوان والیبال ایران با عقد قراردادی 3ساله به تیم بزرگ مودنا پیوست و از فصل آینده در این تیم توپ خواهد زد.
راهی که سعادت رفته، باید بهترین الگو برای تمام بازیکن‌های جوان لیگ برتر ایران باشد. رشد کردن و یاد گرفتن سیستم درست تمرین و زندگی ورزشی به طور قطع در لیگ‌های حرفه‌ای اروپایی، آینده بسیار بهتری را برای آنها رقم خواهد زد. اتفاقی که در بلند‌مدت به طور کامل به سود والیبال ایران بوده و بازیکن‌های حرفه‌ای و استاندارد را در اختیار تیم ملی قرار می‌دهد. بازیکن‌هایی که در لیگ‌های خوب دنیا کسب تجربه کرده و با توپ پر به تیم‌ ملی خواهند آمد. همزمان با سعادت چندین بازیکن جوان دیگر هم در سودای همین اتفاق‌های مهم و بزرگ در لیگ‌های بلژیک، اسلوونی و پرتغال حضور دارند. سودای یک بازی مهم و گرفتن چشم تیم‌های بزرگ که راه آنها را به لیگ‌های سطح اول دنیا باز کند.

Page Generated in 0.0058 sec