printlogo


کد خبر: 223725تاریخ: 1399/11/9 00:00
آخرین تحولات انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری
انگلیسی‌ها مایکل ایرانی را تحویل نگرفتند!

وزنه‌برداری بریتانیا نشان داد به رئیس موقت فدراسیون جهانی (مایکل شهریار ایرانی) اعتماد ندارد و او را برای نامزدی در انتخابات پیش رو معرفی نکرده است.
مایکل ایرانی، رئیس موقت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نمی‌تواند در انتخابات پیش روی این فدراسیون شرکت کند. ایرانی که ملیت بریتانیایی دارد، باید برای کاندیداتوری از سوی فدراسیون وزنه‌برداری کشور خود معرفی می‌شد اما فدراسیون بریتانیا از او حمایت نکرد و دو نفر دیگر را برای کاندیداتوری در پست‌های نایب رئیس اول، نواب رئیس و هیأت اجرایی معرفی کرد.
 مدیر اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری بریتانیا در واکنش به این اقدام می‌گوید: «این کار بی‌احترامی به ایرانی یا برخورد شخصی با او نیست بلکه این تصمیمی است که هیأت رئیسه ما گرفت. ما معتقدیم تمام افراد باید در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تغییر کنند و فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به افراد جدید، با اخلاق و مهارت متفاوت نیاز دارد که بتوانند به ورزشکاران سود برسانند.»
 به واقع شواهد و قراین موجود حکایت از آن دارد که سیستم جدیدی که قرار است بر مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تأثیرگذار باشد خیال دارد تا قبل از برگزاری این رأی‌گیری جهانی با رفقای تاماش آیان (پدرخوانده وزنه‌برداری) تسویه حساب کرده و آنها را حتی از حضور مجدد در مجموعه جهانی وزنه‌برداری حذف کند. 
اتفاقی جالب توجه که تاکنون در مجموعه جهانی وزنه‌برداری سابقه نداشته است.
یکی دیگر از نکات جالب توجه در ثبت‌نام‌های صورت گرفته مجمع جهانی انتخاباتی وزنه‌برداری این است در حالی که تایلند به دلیل دوپینگ متعدد ورزشکاران در تعلیق به سر می‌برد، نایب رئیس تایلندی فدراسیون جهانی (اینتارات) برای ریاست این مجموعه اعلام نامزدی کرده است و خواستار حمایت کشورها از خود شده است! اتفاقی که قطعاً حرف و حدیث‌ها و سروصداهای زیادی را به دنبال دارد. 
این تایلندی چندی پیش هم به عنوان سرپرست موقت جهانی گزینش شد اما هنوز نام او اعلام نشده، به واسطه حواشی زیادی که وزنه‌برداری تایلند داشته و دارد به سرعت حکمش باطل شد و نیامده از این سمت کنار گذاشته شد.
کلمبیا نیز که سال گذشته دوپینگ سه ورزشکار آن مثبت شد بنابراین خطر محرومیت از المپیک توکیو این کشور را تهدید می‌کند. از این رو تصمیم گرفت لیست نامزدهای خود را ارسال نکند.
 رؤسای فدراسیون‌های چین و آلمان هم برای انتخابات کاندیدا شده‌اند. انتخابات فدراسیون جهانی قرار است ۲۶ و ۲۷ مارس (۶ و ۷ فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود.

Page Generated in 0.0051 sec