printlogo


کد خبر: 223708تاریخ: 1399/11/9 00:00
قوچان‌نژاد دوباره در نقش تعویض طلایی
پیشگیری بهتر از درمان نیست؟

هت‌تریک رضا قوچان‌نژاد برابر ویلم به نظر می‌رسید بعد از مدت‌ها او را تبدیل به یکی از بازیکنان ثابت تیم زووله کند. او کاری انجام داده بود کارستان. زدن سه گل در 12 دقیقه. او تنها بازیکن لیگ برتر هلند است که دو بار بعد از ورود به زمین این کار را انجام داده. واقعاً کار سختی است بازیکنی که به عنوان مهره جانشین وارد میدان می‌شود بعد از 12 دقیقه سه بار برای تیمش گل بزند اما چه مربی لجبازی دارد زووله. در بازی با هراکلس از هفته نوزدهم لیگ برتر هلند باز هم به مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران بازی نداد و زمانی او را به میدان فرستاد که تیمش نیمه نخست را با باخت دو بر صفر به رختکن رفت.
فریادهای «رضا تیم رو درست کن» بارها و بارها در دیدار دو تیم زووله و هراکلس به گوش رسید. این صدای سرمربی زووله بود که در ورزشگاه می‌پیچید و از رضا قوچان‌نژاد می‌خواست تیم را نجات بدهد. در حقیقت هم این مهاجم تعویضی زووله بود که توانست چینی ترک خورده این تیم را پیش از فرو ریختن و از هم پاشیدن، به هم بچسباند! با حضور گوچی شرایط بازی بار دیگر به سود زووله تغییر کرد. در دقایق 50 و 73 زووله با گل‌هایی که زد شکست در نیمه نخست را جبران کرد که زننده گل تساوی این بازی رضا قوچان‌نژاد بود. او مدت‌هاست که اعلام کرده از نیمکت‌نشینی در زووله ناراحت است و شاید به همین دلیل که پایان فصل قراردادش تمام می‌شود تصمیم تازه‌ای برای خود بگیرد اما این دلیل قانع کننده‌ای برای او نیست که به خاطر این ناراحتی زمانی که به زمین می‌رود خوب بازی نکند. اتفاقاً او در بدترین شرایط برخورد سرمربی زووله بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشته است. نمونه‌اش بعد از هت‌تریک در بازی با ویلم شاید بازیکن دیگری جای گوچی بود وقتی متوجه می‌شد در ترکیب ثابت تیم نیست روحیه‌اش را از دست می‌داد اما او در بازی با هراکلس همان قدر با انرژی بازی کرد که در بازی با ویلم این کار را انجام داد. حتی قوچان‌نژاد پس از بازی با پوزخندی بر چهره‌اش گفت: «پیشگیری بهتر از درمان است، نه؟»
 رضا قوچان‌نژاد به عنوان بهترین بازیکن دیدار زووله - هراکلس انتخاب شد؛ او دقیقه 70 وارد میدان شد و در دقیقه 73 گل تساوی تیمش را در این بازی به ثمر رساند. او این روزها یکی از تعویض‌های طلایی لیگ برتر هلند به شمار می‌رود. رضا در این باره گفت: «من می‌‌دانم که چه توانایی‌هایی دارم و خوشحالم که در بازی با هراکلس دوباره چنین عملکردی داشتم. در خصوص شرایطم زیاد حرف زده شده و من ناراحتی‌ام را مخصوصاً در رسانه‌ها نشان داده‌ام. البته ناراحتی من مستقل از تعهدم نسبت به این باشگاه است و رفتارم مثل سابق خواهد بود. چه بازی کنم، چه بازی نکنم، هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد.»
قوچان‌نژاد همچنین درباره مهاجم 20 ساله زووله، توماس بویتینک که به جای او در ترکیب ثابت تیم بازی می‌کند، گفت: «این پسر به تازگی فوتبال حرفه‌ای‌اش را آغاز کرده و رفتارم با او به همان شکلی خواهد بود که با دیگران است. من رقابت و جنگی بین خودم و توماس نمی‌بینم. من اتفاقاً می‌خواهم به او کمک کنم، زیرا او جوان است و به تازگی وارد باشگاه شده. باید با آغوش گرم به استقبالش برویم.»
گوچی که از نگرفتن سه امتیاز بازی بسیار ناراحت و مأیوس بود گفت: «مطمئنم که اگر هواداران در استادیوم حضور داشتند سه بر دو پیروز می‌شدیم. به همین نتیجه نگاه کنید، فقط اگر یار دوازدهم را در کنارمان داشتیم اتفاقات بهتری رخ می‌داد. ما قبلاً هم چنین موقعیت‌هایی را دیده‌ایم. هواداران اختیار از دست می‌دهند و همه از تیم حمایت می‌کنند.»
همچنین رضا قوچان‌نژاد تبدیل به نخستین بازیکن در تاریخ لیگ هلند شد که در دو بازی به‌عنوان بازیکن ذخیره پس از ورود به زمین هت‌تریک می‌کند. او نخستین بار فصل گذشته و در بازی زووله برابر والوژیک به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و چهار گل به ثمر رساند. قوچان‌نژاد هفته گذشته نیز به‌عنوان بازیکن تعویضی زووله سه گل وارد دروازه ویلم کرد. قوچان‌نژاد هشت گل از 12 گلش برای زووله را به‌عنوان بازیکن تعویضی به ثمر رسانده و پس از کلاس یان هونتلار با 9 گل زده در رده دوم جای می‌گیرد. هر چند با توجه به خروج هونتلار از اردی‌ویژه می‌توانیم قوچان‌نژاد را به‌عنوان بازیکنی معرفی کنیم که بیشترین گل را در دوره کنونی این رقابت‌ها به‌عنوان بازیکن تعویضی به ثمر رسانده است.
همچنین در رده‌بندی بازیکنانی که بیشترین گل را در کوتاه‌ترین زمان در تاریخ لیگ هلند به ثمر رسانده‌اند رضا قوچان‌نژاد با ثبت 12 گل در 102 دقیقه رتبه سوم را در اختیار دارد. در این رده‌بندی کلاس هونتلار (13 گل در 81 دقیقه) و جورجیوس جیاکوماکیس (16 گل در 97 دقیقه) رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌‌اند.
 

Page Generated in 0.0059 sec