printlogo


کد خبر: 223706تاریخ: 1399/11/9 00:00
خبر و مصاحبه

قهرمانی زیر 23 سال آسیا لغو نشد
تشکیل تیم امید بعد از انتخابات
کنفدراسیون فوتبال آسیا چهار تورنمنت آسیایی را لغو کرده که فعلاً مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در سال 2021 در بین آنها نبوده است. این بدین معنی است که تیم امید می‌تواند تمرینات خود را زیر نظر حمید استیلی از سر بگیرد. انتخاب حمید استیلی به عنوان سرمربی تیم امید یکی از مصوبات کمیته فنی است که به تأیید اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم رسیده. البته به نظر می‌رسد شروع تمرینات تیم امید و حتی تصمیم گیری در مورد این تیم به بعد از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال محول شده است.
لغو مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در بحرین و ازبکستان موجب تعطیلی تمرینات این دو تیم شده اما فدراسیون فوتبال آسیا در خصوص مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا فعلاً اظهار نظری نکرده است. بخصوص که دیدارهای نهایی این رقابت‌ها در سال 2022 برگزار می‌شود؛ شاید تا آن موقع وضعیت جهان از نظر شیوع ویروس کرونا بهتر شود و بشر به راه‌های بهتری برای مقابله با آن دست پیدا کند. تیم امید پیش‌تر از راهیابی به المپیک 2020 توکیو باز ماند که این تورنمنت جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا در ژاپن برگزار نشد. مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و هر چهار سال یک بار تیم‌های برگزیده راهی المپیک می‌شوند.
 
امیدوارم دوران قرنطینه هم تمام شود
مهاجرانی: خوشبختانه مرخص شدم
حشمت مهاجرانی که به ویروس کرونا مبتلا شده است، ‌چند روزی را در بیمارستان ایرانیان شهر دبی تحت نظر بود و یکی دو روز قبل مرخص شد. او حالا دوران نقاهتش را در منزل سپری خواهد کرد. مهاجرانی بعد از مرخص شدن از بیمارستان توضیحاتی را درباره وضعیتش ارائه کرد. او گفت: «خوشبختانه از بیمارستان مرخص شدم و دوران قرنطینه را در منزل خواهم گذارند. از مسئولان بیمارستان ایرانیان به‌ویژه دکتر پرویز افشار تشکر می‌کنم که زحمت زیادی کشیدند. برای او فرق نمی‌کند که بیمارش فوتبالیست باشد یا بسکتبالیست و ... همین که ایرانی باشید، او همه تلاش خود را می‌کند. امیدوارم این دوران قرنطینه نیز به خوشی تمام شود. از همه دوستان، رسانه‌ها که پیگیر بیماری و شرایط من بودند، تشکر می‌کنم و برای همگی آرزوی موفقیت دارم.»
 
تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا
فوتسال جام باشگاه‌های آسیا تیر1400 در امارات
برگزاری مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا 2021 به میزبانی کشور امارات در سال 1400 قطعی شد. بر این اساس و با تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود لغو مسابقات جام ملت‌های آسیا2021، رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا در سال2021 مطابق با تصمیم جدیدAFC  در تقویم این کنفدراسیون قرار گرفت که خبری بسیار خوب برای باشگاه‌های حاضر در لیگ‌های فوتسال این فصل آسیا به شمار می‌آید. بنا به تقویم جدید AFC مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا2021 در تاریخ ۱۴ تا ۲۵ جولای۲۰۲۱ مطابق با ۲۳تیر تا ۳مرداد سال۱۴۰۰ به میزبانی امارات برگزار خواهد شد تا تیم‌های باشگاهی لیگ‌های آسیا با انگیزه بیشتری برای قهرمانی در این فصل لیگ‌های داخلی بجنگند.
اما در تغییرات جدید تقویم AFC پس از لغو مسابقات جام ملت‌های آسیا2021 و اعلام برگزاری این مسابقات در سال2020 به میزبانی کویت، تاریخ دور مقدماتی آن در تقویم سال2021 گنجانده شده است. بنا به اعلام AFC این مرحله به صورت مجتمع و در تاریخ۱۳ تا ۲۴ اکتبر مطابق با ۲۱ مهر تا ۲آبان سال۱۴۰۰ برگزار می‌شود اما میزبان هنوز مشخص نشده است. گفتنی است کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که در مورد مسابقات زیر ۲۰سال آسیا و زنان آسیا متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
 
تست مشکوک شاگردان هاشمپور
لغو اردوی تیم ملی ساحلی
‌سومین اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی که قرار بود از سه‌شنبه با انجام تمرینات در مرکز ملی فوتبال آغاز شود، با نظر مدیران فدراسیون لغو شد. اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی قبل از این اردو تست‌های کرونا را پشت سر گذاشتند و برخی از تست‌های بازیکنان مشکوک به کرونا بود. به همین خاطر و با صلاحدید کادر فنی و توصیه کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اردوی پیش رو لغو و به زمان دیگری موکول شد. قرار است بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی تست کرونای مجدد بدهند تا برای اردوی بعدی این تیم تصمیم‌گیری شود.
 

Page Generated in 0.0068 sec