printlogo


کد خبر: 223694تاریخ: 1399/11/8 00:00
سکوت عجیب نمایندگان ایران برای میزبانی ACL

 
قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا امروز (چهارشنبه) در حالی برگزار می‌شود که فوتبال ایران هنوز برای میزبانی از رقابت‌های گروهی اعلام آمادگی نکرده است.
فصل گذشته این بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد و در نهایت تیم‌های اولسان هیوندای کره جنوبی و پرسپولیس ایران قهرمان و نایب قهرمان شدند. به نظر می‌رسد به دلیل تقویم شلوغ قطر در سال ۲۰۲۱، این کشور دیگر تمایلی به میزبانی تمام مسابقات ندارد و بنابراین کنفدراسیون فوتبال آسیا را به فکر انداخته است تا شیوه جدیدی برای لیگ قهرمانان در نظر بگیرد.
پیش از این اعلام شده بود ممکن است مسابقات هر گروه به میزبانی یکی از کشورهای همان گروه به صورت متمرکز برگزار شود.
امروز روزنامه «الرایه» قطر در گزارشی خبر داد لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ به صورت قطعی در هر گروه به میزبانی یکی از کشورها برگزار می‌شود و بعد از پایان مراسم قرعه‌کشی، کشورهایی که مایل به میزبانی هستند، اجازه دارند درخواست خود را به AFC بدهند.
چندی پیش هم کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها و همچنین دیگر مسابقات داخلی و بین‌المللی در قطر، این کشور امکان میزبانی از بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به طور تمام و کمال ندارد و دیگر کشورهای قاره نیز می‌توانند برای این مسأله اقدام کنند.
با توجه به حضور ۳+۱ نماینده، ایران شانس ویژه‌ای برای گرفتن میزبانی یک یا دو گروه از این رقابت‌ها را داشت اما مسئولان فوتبال ایران اقدامی در این باره نکرده‌اند و سکوت عجیبی در این خصوص به وجود آمده است.
AFC در بیانیه خود نوشته بود که کشورهای متقاضی می‌توانند بعد از قرعه‌کشی برای میزبانی ثبت نام کنند و احتمالاً امروز باید منتظر نام‌نویسی کشورهایی چون امارات، بحرین، اردن و... باشیم. نکته مهم اینکه باتوجه به ضعف لجستیکی فوتبال ایران و همچنین مسائل مالی، تیم‌ها و فدراسیون فوتبال ریسک قبول میزبانی را نکرده‌اند یا شاید هم باتوجه به وضعیت موجود، از گرفتن میزبانی ناامید هستند.

Page Generated in 0.0060 sec