printlogo


کد خبر: 223663تاریخ: 1399/11/8 00:00
اتهامات و ادعاهای عجیب رسول‌پناه و انتظار برای شفاف‌سازی گل محمدی
کدام فینالیست آسیا در فهرست مازاد بود؟
مشاهدات چند ماه اخیر نشان می‌دهد انصاری، ربیع خواه و عالیشاه در فهرست مازاد پرسپولیس بوده‌اند اما از این جمع فقط عالیشاه در ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل اولسان در فینال آسیا بازی کرد. حالا سؤال مهم‌تر اینگونه مطرح می‌شود که نفر دوم کدام بازیکن بوده که یحیی در شروع فصل او را نمی‌خواسته اما در فینال آسیا به او اطمینان کرده؟

گزارش
محمدقراگزلو   
 
مصاحبه یحیی گل محمدی بعد از بازی با آلومینیوم در اراک و حمله چند باره به مهدی رسول‌پناه عضو سابق هیأت مدیره، این بار کارش را سخت کرد چرا که رسول‌پناه دیگر ساکت ننشست و در ساعات بامدادی روز سه‌شنبه بیانیه‌ای بلند بالا منتشر کرد که یحیی را به گوشه رینگ می‌فرستد.
گل‌محمدی بعد از نخستین باخت در لیگ برتر گفت جدایی رسول‌پناه دردی از تیمش دوا نخواهد کرد چرا که او با بولدوزر از روی پرسپولیس رد شده و به عبارتی این تیم را کاملاً تخریب کرده است. ظاهراً این جمله و حمله دوباره یحیی باعث شده تا خون رسول‌پناه به جوش بیاید و حالا که دیگر سمتی در باشگاه ندارد به شکل کاملاً مفصلی با جزئیات از خودش دفاع کند.
رسول‌پناه البته در ابتدای مطلبش عنوان کرده بود نمی‌خواهد اسرار باشگاه را فاش کند اما تقریباً به تمام مسائل شبهه‌برانگیز با جزئیات مربوط به تیم اشاره کرده و موارد مبهم زیادی را مطرح کرده است تا علامت سؤال‌های بی‌شماری در ذهن هواداران پرسپولیس ایجاد شود.
بعد از این بیانیه مفصل هواداران پرسپولیس دو دسته شدند. عده‌ای حرف‌های رسول‌پناه را منطقی و حساب شده می‌دانند و خواستار توضیح یحیی در خصوص موارد مبهم سؤال‌برانگیز شدند و عده‌ای دیگر با در نظر گرفتن رفتار و گفتار رسول‌پناه و نشانه‌های بارز سوء‌مدیریتش بر او تاختند که چرا حتی وقتی از پرسپولیس جدا شده، دست از سر این تیم برنمی‌دارد و تیم را به حاشیه می‌برد.
با این حال موارد مبهم زیادی در بیانیه رسول‌پناه وجود دارد که باعث کنجکاوی رسانه‌ها و هواداران پرسپولیس می‌شود و نیازمند است تا برای قضاوت صریح درباره این موارد شائبه‌برانگیز هم خود رسول‌پناه شفاف‌تر حرف بزند هم یحیی مقابل اتهاماتی که به او زده شده، دفاع کند:
1. رسول پناه گفته جرقه اختلاف بین او و سرمربی پرسپولیس زمانی خورده شد که یکی از مدیر برنامه‌های یحیی خواستار بالا بردن رقم قرارداد او شده است. قرارداد یحیی برای فصل اول حضورش در پرسپولیس 2 میلیارد و 250 میلیون تومان بوده که ظاهراً در این فصل به 5/5 میلیارد تومان رسیده. یعنی یحیی رقمی بیشتر از این می‌خواسته که رسول پناه گفته مورد قبول باشگاه قرار نگرفته است؟ واقعاً مانور استعفای یحیی بعد از باخت در دربی حذفی به این مسأله ربط داشته است؟
2. دو بازیکنی که مدیر برنامه‌های‌شان با یحیی مشترک هستند، کدام نفرات هستند که گل‌محمدی خواستار بالا بردن رقم قراردادشان بوده و البته سر آخر به هدفش نرسیده؟ آیا خواسته یحیی در قبال این دو بازیکن غیرمنطقی بوده؟
3. بالاخره فهرست خروجی پرسپولیس سه نفر بوده یا بیشتر؟ رسول پناه در بخشی از مطلبش اشاره کرده فهرست مازاد یحیی سه نفر بوده که دو تا از آنها در ترکیب اصلی فینال لیگ قهرمانان حضور داشتند. او در چند بند پایین‌تر گفته سه نفر از فهرست مازاد یحیی را نگه داشته‌اند. مشاهدات چند ماه اخیر نشان می‌دهد انصاری، ربیع خواه و عالیشاه در فهرست مازاد پرسپولیس بوده‌اند اما از این جمع فقط عالیشاه در ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل اولسان در فینال آسیا بازی کرد. حالا سؤال مهم‌تر اینگونه مطرح می‌شود که نفر دوم کدام بازیکن بوده که یحیی در شروع فصل او را نمی‌خواسته اما در فینال آسیا به او اطمینان کرده و ثابت بازی‌اش داده است؟ واقعیت اینکه در بازی فینال غیر از نفراتی که با نظر خود گل محمدی به تیم اضافه شدند، سیدجلال، کنعانی زادگان، شیری، نوراللهی، عالیشاه، نعمتی، رسن و عبدی از تیم فصل قبل در زمین بودند. یعنی غیر از عالیشاه، یحیی کدامیک از این نفرات را نمی‌خواسته که باشگاه مانع از جدایی‌شان شده است؟
4. یحیی می‌خواسته در فصل نقل و انتقالات خودش با بازیکنان مدنظرش مذاکره کند. این ادعای عجیب و بزرگی است و باید منتظر پاسخ گل‌محمدی بود. این خواسته به شدت غیر حرفه‌ای است اما یحیی در تیم‌های قبلی چنین کاری نکرده و خودش باید درباره این اتهام بزرگ شفاف‌سازی کند.
5. یحیی اصرار داشته تا قبل از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و در فصل نقل و انتقالات فهرست تیمش را پر کند اما رسول پناه و هیأت مدیره اصرار داشته‌اند حداقل یکی دو جای خالی نگه دارد. این هم ادعای عجیبی است. در واقع با سابقه فوتبالی یحیی خیلی بعید است او چنین درخواستی کرده باشد و خودش هم باید در این خصوص شفاف‌سازی کند و ابهامات برطرف شود.
6. اینطور که رسول‌پناه گفته یحیی از دعوت پیشکسوتان برای مراسم استقبال از تیم فینالیست آسیا در فرودگاه شاکی بوده و به باشگاه گفته چرا آنها را دعوت کرده‌اند. منظور رسول‌پناه البته مشخصاً علی پروین و محمود خوردبین است. همه پرسپولیسی‌ها از مشکلات قدیمی یحیی با پروین و گروه نزدیک به او آگاهی دارند اما طی یک سال گذشته یحیی حداقل در ظاهر رابطه خوبی با پروین داشته و باید در این خصوص هم شفاف‌سازی کند که واقعاً چرا دوست نداشته پیشکسوتان به فرودگاه بیایند یا اصلاً این موضوع درست است یا خیر.
7. پاداش 500 میلیون تومانی برای بردهای پرسپولیس در لیگ قهرمانان به گل‌محمدی رسیده. اگر این مورد در قرارداد یحیی بوده، چیزی نیست که بتوان به آن منتقد شد بلکه باید سراغ آن مدیری رفت که این رقم‌های جالب را در قرارداد او برای پاداش گنجانده است.
8. یحیی بعد از فینالیست شدن خواستار پاداش نایب قهرمانی شده؟ این دیگر خیلی عجیب است و باز هم منتظر شفاف‌سازی سرمربی پرسپولیس می‌مانیم.
9. یحیی بعد از دریافت مطالباتش دیگر از مشکلات حرفی نزده و همه چیز گل و بلبل شده. برای پیدا کردن جواب این ابهام نیازی به مصاحبه گل‌محمدی نیست و تاریخ دریافت مطالبات و مصاحبه‌های یحیی را می‌توان بررسی کرد و به صحت و سقم ادعای رسول‌پناه پی برد.
10. رسول پناه گفته یحیی در انتصاب ارکان باشگاه مثل معاون حقوقی، مدیر روابط عمومی، سرپرست و معاونان باشگاه دخالت می‌کرده و خواستار انتصاب افرادی بوده که خودش تعیین می‌کرده. این هم اتهام بزرگی است و در خصوص مقتدرترین مربیان فوتبال باشگاهی و ملی ایران نیز مصداق نداشته بنابراین هم رسول‌پناه باید توضیحات بیشتری درباره‌اش بدهد و هم یحیی از خودش در این خصوص دفاع کند و یا بگوید مشکلش با یلوه معاون اقتصادی باشگاه - که رسول‌پناه گفته رفتارش با او خوب نبوده- چه بوده است.
11. اشاره رسول‌پناه به استعفای معاون اجرایی باشگاه در پی فشار یحیی و فضای مجازی به داستان پست اینستاگرامی حسین خبیری، معاون اجرایی وقت باشگاه برمی‌گردد که گفته بود می‌خواهند برای جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم از برانکو و کالدرون دعوت کنند که این مسأله به مذاق یحیی خوش نیامده و به آن اعتراض می‌کند. حالا گل محمدی باید توضیح دهد که اگر از این حرکت خوشش نمی‌آمده چطور و چرا خبیری را تحت فشار گذاشته و مجبور به استعفا کرده است.
12. مسأله بشار نیز با ادعاهای رسول پناه مبنی بر اینکه یحیی هم با خود این بازیکن در هتل صحبت کرده، هم با مدیر برنامه‌هایش، شفاف می‌شود؛ یعنی اینکه همه از جدایی این هافبک عراقی خبر داشتند و چیزی نبوده که پنهان باشد اما آنچه مورد نظر یحیی و کادرش بود، این بود که چرا آنها خبر نداشتند بشار بلافاصله بعد از فینال جدا خواهد شد و این موضوعی است که رسول‌پناه باید توضیح دقیق‌تری درباره‌اش می‌داد.

Page Generated in 0.0051 sec